Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL CORSA B 1994 1.2 SZARPIE

harry99 21 May 2007 09:06 31476 42
  • #1
    harry99
    Level 12  
    Problem polega na tym że na wolnych obrotach przy dodaniu gazu silnik się przydławia i szarpie dopiero jak osiągnie obroty rzędu 2000 normalnie się rozpędza. Wymieniłem świece i to samo. Filtr powietrza niedawno był wymieniany. Ciekawe jest to że jak przestawiłem zapłon na wcześniejszy to jest wszystko ok tylko zawory dostają bo strasznie dzwonią. Jak odepnę sondę też jest ok tylko że paliwa wsuwa niemiłosiernie dużo (ok. 10 l) no i świeci check engine. Spalanie przy takiej jeździe z szarpaniem to ok 6 litrów. W tym modelu nie ma EGR-a. Dziękuje z góry za wszystkie sugestie.
  • #2
    andrend
    Level 26  
    Pozostaje szczytanie kodów błędu i wtedy wiemy do czego się dobrać i po problemie. Pozdrawiam.
  • #3
    harry99
    Level 12  
    Nie mam możliwości podlączenia do kompa. Tu jest ból. Wogóle to chciałbym zakupić sobie lub zrobić interfejs do niego. Czytałem trochę ale nie doczytałem dokładnie jaki jest najlepszy z tych najtańszych. Nie chce pakować niewiadomo ile kasy w niego.
  • #4
    cardiag
    Level 30  
    jak kontrolka sie nie swieci to przeciez nic nie zczyta bo nie bedzie błędów.. !!! To jeszcze jest obd1. Sprawdz cisnienie paliwa.
  • #5
    harry99
    Level 12  
    Co do ciśnienia paliwa to parę dni temu czyściłem pompkę paliwa która jest w zbiorniku. Drożność całego układu paliwowego też sprawdzona. Chyba że coś z samym wtryskiem, ale dlaczego jak odepnę lambdę albo przestawię zapłon to silnik działa płynnie.
  • #6
    cardiag
    Level 30  
    "czysciłes pompke paliwa?" Oj.. lepiej sprawdz jakie masz cisnienie przy przy regulatorze.
  • #7
    mhteg
    Level 15  
    A "czujnik" polozenia przepustnicy,moze masz kostke od jakosci paliwa przelozona na 91 oktan(po stronie pasazera kolo kielicha amortyzatora),sprawdz co pokazuje sonda skoro gdy ja odepniesz i chodzi z emulatora to wszystko gra.I jaki ma przebieg o ile tak naprawde wiadomo.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mblamka
    Level 11  
    Kolego Do wymiany jest tylko i wyłącznie sonda Lamda
    Objawy które, opisałeś wskazują jednogłośnie
    Pozdrawiam:D
  • #10
    danielra
    Level 15  
    A ja bym stawiał na 100% przepływomierz powietrza typowa usterka takiej Corsy i objawy też się zgadzają.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    mhteg
    Level 15  
    elektrit wrote:
    do kontroli układ WN.


    A skad wiadomo ze to napewno WN?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    neon121
    Level 18  
    Dokładnie zgadzam sie w 100%. Nawet moją starą Vectre czeka wymiana przewodów WN, bo lekko przez chwile przerywa na zimnym i szarpie przy przyspieszaniu
  • #15
    mblamka
    Level 11  
    Może nie jestem tak "wspaniałym fachowcem" jak elektrit, ale po pierwsze miałem identyczną usterkę własnie w takim aucie i po wymianie sondy problem znikł. A po drugie wyjaśnij mi kolego czemu jak gość zmieni zapłon albo odłączy sondę, to auto chodzi normalnie??????
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    jarecki04
    Level 26  
    Tak jak pisze elektrit objawy układu zapłonowego objawiają się przy dużych obciążeniach silnika (niskie obroty gaz na maxa) mieszanka bodata słabo palna iskra skacze w miejscu gdzie jej najwygodniej (przewody, rozdzielacz czy cewka) po wzroście obrotów wszystko wraca do normy mieszanka stabilizuje i zapłon cofa i przeskok iskry jest na świecy. Dlatego przestawiając można wyeliminować wypadanie zapłonu ale nie jest to optymalne spalanie. Dlatego nie robcie koledze wody sodowej ale piszcie konkrety.
  • #19
    harry99
    Level 12  
    Dzięki za porady przebadam dzisiaj wszystko i zobaczymy. Kopułka i palec są ładne, nie wypalone. Wyczyściłem już wcześniej ale żadnej poprawy. Świece mam założone Beru trójelektrodowe. Jedynie w przewodach może być problem ale patrzyłem po ciemku i nigdzie nie przebijają, ale podmienie na nowe zobaczymy efekt. Podpowiedziano mi jeszcze że może być katalizator przytkany, co o tym sądzicie?
  • #20
    jarecki04
    Level 26  
    Katalizator niedrożny przydławia im wyższe obroty tym bardziej (większy przepływ spalin)
  • #21
    harry99
    Level 12  
    Ok także biorę się po południu za wymianę przewodów. Jutro dam znać jakie efekty.
  • #22
    procekkk
    Level 24  
    sprawdz przebiegu ukladu zaplonowego a bedzie wiadomo na czym stoisz, jesli dawno nie wymieniales swiec, przewodow, kopulki i palca to radze wymienic komplet, napewno nie zaszkodzi a jedynie moze pomoc :-)
    pozdr.
  • #23
    MOWI
    Level 11  
    ja tez stawiam na sonde bo jak jest na gazie to 100 % na to. Miałem tak samo w corsie B 96r + LPG sonda najlepiej zeby byla 4 przewodowa bo wiecej wytrzymuje. Wiem że tam podłączona jest 2 przewodowa ale ja polecam 4 wiecej wytrzymuje
  • #24
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a te dwa przewody to gdzie podłączysz?
    i co one wspólnego mają z długością żywota tej sondy
    (a może to podejście-im więcej tym lepiej, albo-od przybytku głowa nie boli)
  • #25
    punkJoker
    Level 11  
    jeszcze pozostaje kwestia tego czy jest lpg czy nie
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    User removed account
    Level 1  
  • #28
    MOWI
    Level 11  
    Nie musisz mi wierzyć chciałem tylko doradzić ja mam założoną 4-przewodową. Doradzili mi tak w jednej firmie zakładającej gaz. I teraz wszystko chodzi. ja tylko mówię co sądzę o tym przypadku bo miałem podobnie. Jasne że można założyć 2-przew. Ja zrobiłem tak jak mi doradzili.

    Dodano po 12 [minuty]:

    nie wiem czy dobrze znalazłem na googlach ale 2 Pozostałe przewody służa do grzania korpusu sondy.
  • #29
    Cezary
    Level 13  
    I jak udało się wkońcu rozwiązać problem?
  • #30
    jarecki04
    Level 26  
    Co mowi ten MOWI zamontował sobie sondę cztero-przewodową i nie podłączył grzałki i wszystko OK. Ręce opadają