Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - Szarpie przy dodawaniu i bez gazu, falują obroty, chłodzenie

11 Sie 2015 17:55 2073 13
  • Poziom 9  
    Witam!
    Od kilku dni mam problem ze swoją Corsą. Otóż przy przyspieszaniu zaczyna szarpać, jak popuszczę gaz tak samo nieraz jest.
    Też zauważyłem że (NIE ZAWSZE) przy odpalaniu wkręca się sama na wyższe obroty, zazwyczaj dzieje się to przy wyjeżdżaniu z podwórka, muszę cofnąć zrzucam ją ze wstecznego a ona sama wskakuje na 2k obrotów i po chwili spada. Teraz zszedłem zrobić wiatrak chłodnicy bo wiem, że miałem uwalony czujnik i nie załącza mi się sam automatycznie więc zrobiłem go sobie na włącznik który też ostatnio mi się "rozkraczył", mianowicie odłączyłem wtyczkę od chłodnicy wepchnąłem w nią wtyczkę i pociągnąłem kabel do kabiny gdzie dałem włącznik I/0 i sam załączałem wiatrak w razie potrzeby, teraz nawet to już nie działa wiatrak milczy mimo złączenia styków. Przy odpalonym silniku na luzie jak włączam światła lub nawiew obroty spadają, przy włączaniu nawiewu na maxa spadają grubo poniżej 500 tak jakby zaraz miał gasnąć silnik.
    Jakieś pomysły ktoś ma jak pogrzebac samemu w domu z tym? Póki co brak mi kasy na mechaników.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    Jaki siklnik ktory rok. Najpierw trzeba sprawdzić wentylator na krótko jeżeli nie to wymiana. Czujnik wentylatora wymienic. Z tego co pamietam zamontowany na chłodnicy. Nad resztą bedziemy myśleć jak napiszesz jaki masz silnik i usuniesz podstawowe usterki.
  • Poziom 9  
    1994, silnik: C14NZ 1.4i (bez gazu).
    Czujnik na bank padnięty bo nie włączało, na krótko miałem już chłodnicę zrobioną ale jak opisałem włącznik padł i dziś chciałem zrobić nowy i już nawet na krótko wentylator nie startuje.
    Odłączyłem akumulator żeby się komputer zrestartował, rano sprawdzę świece jeszcze bo gdzieś czytałem że jak świece okopcone może tak szarpać.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    Świece się same nie okopcą. Skład mieszanki, działanie sondy lambda. Kontrolę silnika wyrzucił czy jeszcze nie?
  • Poziom 14  
    Kolego sprawdź warunki zasilania. Przede wszystkim masy. Jak włączasz światła i już masz jakąś komedię to od tego trzeba zacząć.
    Wiec po kolei:
    - połączenia masy silnika,
    - stan akumulatora,
    - alternator - czy ładuje.
    To radzę na początek.
  • Poziom 9  
    Przy zapalaniu świateł i nawiewu problem rozwiązany po resecie komputera teraz jest OK.

    -wentylator chłodnicy podłączyłem bezpośrednio pod akumilator bez wtyczek i niczego działa. Wcześniej miałem "patent" wtyczkę czujnika wentylatora odłączyłem od chłodnicy, dwa samce na kabel wpiąłem we wtyczkę czujnika, kabel do kabiny i przełącznik i załączało mi na odpalonym/zapłonie wentylator teraz już niestety tak nie chce się załączyć :/

    I od tej pory jak ten patent z wentylatorem przestał działać zaczęły się cyrki z tym szarpaniem. I też nie dzieje się to od razu tylko po +/- 20 minutach jazdy zaczyna tak szarpać. Rzadko kiedy włączałem wentylator bo po mieście dużo nie jeżdżę a nawet jeśli to temperatura kręci się około 95 stopni więc nie ma sensu odpalać wiatraka.

    A co do okopconych świec znajomy polecił mi je wykręcić i rzucić okiem czy świece nie są okopcone i je przeczyścić. A mieszanka swoją drogą bo tankuje różnie raz Orlen raz Kontrakt.
  • Poziom 9  
    Doczytałem się jeszcze po forach żeby odłączyć EGR i sprawdzić jak będzie jeździło i ewentualnie jak będzie lepiej to go zaślepić ale za cholerę nie mogę znaleźć gdzie EGR w moim "piecu" się znajduje.
  • Poziom 17  
    Jak dobrze pamiętam to c14nz nie miał egr. A na pewno nie ten w którym ostatnio uszczelke pod głowicą zmieniałem. :)
  • Poziom 9  
    No fakt nie ma. I nie wiem silnik poniżej 92C działa idealnie nic nie szarpie itp powyżej problem wraca. Zrobiłem dziś 35KM silnik max 90 stopni później wyszło słońce zrobiło się duszno ta sama trasa trochę ponad 90 stopni i szarpanie.
  • Poziom 17  
    Czy świece mają dobraną odpowiednią ciepłote?
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi.
  • Poziom 17  
    Każda świeca ma określoną temperature pracy. Ja ostatnio robiłem astre 1.6 8v i w hurtowni dali mi nie te świece. Dopóki się nie rozgrzał powyżej 90 stopni to było ok, a jak przekroczył to szarpał, gasł cuda wianki. Założenie odpowiednich świec załatwiło sprawe.
  • Poziom 9  
    Świece kupiłem dopasowane do OPLA i pod mój "piec" w hurtowni znajomego. Takie cyrki zaczęły mi się dziać tak jak już wyżej pisałem kiedy przestał działać "patent" z wiartakiem chłodnicy. Póki co teraz się ochłodziło silnik 90 stopni ma przez większość czasu i odpukać problemu nie widać ale boje się, że wróci.
  • Poziom 17  
    Przydałby się odczyt błędów silnika.