Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II G Di 16v problem z zapalaniem samochodu

crisss81 24 Maj 2007 12:03 3294 7
  • #1 24 Maj 2007 12:03
    crisss81
    Poziom 2  

    Mam problem z uruchamianiem samochodu. Jeśli samochód postoji dobę aby odpalił muszę go kręcić około 5-8 sekund zanim złapie. Puszcza wtedy kłąb dymu (zatem mieszanaka dochodzi...). Jeśli silnik jest ciepły lub odstęp między odpaleniami jest krótszy niż 8h to nie ma problemu - odpala za pierwszym obrotem. Kolejnym obiawem jest fakt że czasami włącza mi się tryb awaryjny (włącza się kontrolka).Samochód posiada automat.Podczas parkowania gdy zmieniam bieg D na R lub odwrotnie a najczęściej z D na P - włącza się tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera wyskakują błędy ale ze sterowaniem silnika. Przypuszczam że ma to związek z pierwszym problemem (odpalanie na zimno). Dodam że samochód jest z 2001 i ma przebieg 85 tyś km wersja z silnikiem 82 KM DTL. Podczas jazdy nie ma najmniejszych kłopotów. Pracuje równo,nie kopci, przyspiesza b.dobrze. Na autostradzie 185 km/h,automat nie szarpie zmienia biegi płynnie. Mechanik który podłączył komputer powiedział mi że pompa pada i dlatego wyskakują błędy,prognozował że za nie długo padnie na amen i nie odpale samochodu !!! Proszę o jakieś wskazówki. Czy mechanik miał racje i czeka mnie koszt 2-3tyś zł związanych z pompą? Czy może to jest jakaś pierdółka o których nasi mechanicy jak zwykle nie wiedzą. Może ktoś miał podobne problemy i już je rozwiązał.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 24 Maj 2007 12:48
    czapajew
    Poziom 21  

    Witam
    Jeśli chodzi o pierwszy problem to go przerabiałem nie dalej niż dwa tygodnie temu. Okazały sie nie szczelne przewody przelewowe i do wymiany był trójnik i dlatego paliwo cofało się do zbiornika i tak jak ty musiałem długo kręcić żeby zaskoczył. Więcej dokładnie nie mogę nic powiedzieć gdyż to robiłem w serwisie Opla. Usługa nie była droga bo za wymianę plus części zapłaciłem coś ponad 100 zł.
    Życzę powodzenia i pozdrawiam

    0
  • #3 24 Maj 2007 13:03
    adamosk
    Poziom 15  

    twój mechanik raczej orientuje się w temacie a usterka tych pomp nie jest pierdułką - wie co mówi

    0
  • #4 24 Maj 2007 14:04
    crisss81
    Poziom 2  

    Dzięki za informację. Mam nadzieje że to będzie to. Pozdrwaiam.

    0
  • #5 08 Cze 2007 13:05
    crisss81
    Poziom 2  

    wymieniłem trzy trójniki, przewody paliwowe oraz uszczelki w filtrze paliwa.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    niestety nic to nie zmieniło.....

    0
  • #6 02 Lip 2007 22:15
    Rysiekkk
    Poziom 12  

    criss 81 i jak uporałeś się z tą usterką? Ja mam podobny problem i nie wiem co robić?

    0
  • #7 18 Gru 2008 23:48
    Hary1
    Poziom 10  

    Witam. Sprawdzaliscie czy nie ma śladów oleju w trojnikach i przelewkach, bo moze tkwi problem w uszczelkach na mostkach wtysków.

    0
  • #8 19 Gru 2008 00:10
    szarak
    Poziom 17  

    pierwsza sprawa to sprawdź dokładnie świece żarowe dlatego słabo zapala komp mało kiedy to wykazuje a co do trybu awaryjnego to trudno powiedzieć ale na pewno nie pada ci pompa

    0