logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak poprawić projekt zdalnego sterowania wzmacniaczem audio z AT89S2051?

januss73 26 Maj 2007 21:14 12936 35
REKLAMA
  • #1 3924036
    januss73
    Poziom 32  
    Ocena: 56
    Witam

Oto prawie mój wynalazek. Mój bo zaprojektowany przeze mnie, a prawie, bo nie chciało mi się kombinować z dobieraniem tranzystorów czy rezystorów, więc zastosowałem sprawdzone wartości. Przy projektowaniu jak i programowaniu opierałem się na paru kitach AVT.
    W tym miejscu chciałbym podziękować takim forumowiczom jak :
    john_t
    bogdan_p
    zumek
    pituś bajtuś
    bez których do dziś nie skompilowałbym programu bez błędów.

UWAGA!!
    To nie jest sprawdzony układ. Na razie nie zalecam wcielania go w życie.

WYRÓŻNIŁEM [hefid]

Dlaczego więc to pokazuję?
    Ponieważ elektronika to moje hobby, którym zajmuję się od paru miesięcy.
    Liczę więc na to, że mądrzejsi ode mnie , których na pewno tu nie brak, podzielą się ze mną celnymi uwagami (zanim zacznę trawić płytki i kupować części).

Jak to działa.

Sterowanie
    Cały układ sterowany jest microprocesorem AT89S2051. Układ ten daje się programować jednym z najtańszych programatorów STK200, Po uruchomieniu układ powinien nas zachęcić do zakodowania odbiornika rc5, dzięki czemu później będzie wiedział jakie komendy wykonywać po naciśnięcia odpowiedniego klawisza. Zachęta ta sygnalizowana jest trzema diodami led. Przy czym każdej funkcji przypisana jest inna kombinacja świecenia. Jaka, to już chyba mniej istotne.

Zasilanie

Układ zasilany jest napięciem 5V. Oczywiście można też mniejszym, jednak chyba nie ma przekaźników które możnaby wysteraować tak niskim U. 5V jest więc chyba optymalne.
    Wprawne oko doszuka się na schemacie dwóch zasadniczych części