Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B 2.0 benzyna, strzela, nierówno pracuje

27 Maj 2007 12:48 14629 17

  • Poziom 31  
    Witam mam problem z moim samochodem czyli z Oplem Omega 2.0 (1994r)

    Samochód strasznie mi przerywał więc pojechałem do mechanika który wymienił świece i było dobrze przez jakiś czas ale teraz mam znów ten sam problem, samochód na wolnych obrotach co chwile przerywa tak jak by nie przepalał w którymś cylindrze. Jak lekko dodaję gazu to jakoś się rozpędza ale jak mocniej wcisnę to w ogóle nie ma przyspieszenia i prawie gaśnie, prycha strzela z wydechu, nie wiem co jest nie tak... aha jak samochód jest zimny (np. po całej nocy stania) to przez jakieś 2 minuty normalnie jedzie ale potem zaczyna się to samo

    Wymieniłem przepływomierz powietrza i filtr paliwa ale to nic nie dało, co teraz mam zrobić, już nie da się jeździć normalnie samochodem

    P.S. samochód nie jest przerobiony na gaz.

    POMOCY
  • Poziom 14  
    A cewka zapłonowa była sprawdzana? Coś mi się wydaje że pada cewka. Podmień na dobrą i sprawdź, powinno pomóc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do tego cała strona w.n., czyli przewody, kopułka, wymieniona już cewka, moduł w aparacie i cewka w aparacie.
  • Poziom 31  
    Przyczyny mogą być różne w zależności od kodu silnika....?
  • Poziom 2  
    sprawdz kolego czy ci płynu chłodzącego nie ubywa i czy z wydechu para nie idzie. bo mi to tak troszke na uszczelkę pod głowicą wygląda.
  • Poziom 24  
    Czujnik temperatury dla kompa. Pewnie sterownik przez cały czas jedzie na bogatej mieszance.
    Uszkodzona sonda Lambda ( to samo ) ( na elektordzie jest wiele opisów jak ją sprawdzić)
    Poprawa po wymianie świec wskazuje jeszcze na możliwe przepalanie oleju.
    Sprawdź czy świece są pokryte takim chropowatym carnym nalotem (odpady po spalaniu oleju) lub cienkim czarnym ( zbyt bogata mieszanka)

    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    podjedz gdzies zeby sprawdzic przebiegi z ukladu zaplonowego
  • Poziom 28  
    Wymień przewody wysokiego napięcia,choć stare wyglądają jak nowe.
  • Poziom 2  
    jeśli to jest 2.0 16v to czujnik wału i wałka rozrządu, to podstawa, no i jak koledzy wcześniej sugerowali usczelka pod głowicą do sprawdzenia
  • Moderator Samochody
    mi to wygląda raczej na silnik 8-zaworowy w którym przeskoczył rozrząd

  • Poziom 31  
    dzisiaj mechanik powiedział że pali mi olej i będą chyba do wymiany pierścienie ale jeszcze jutro sprawdzi mi ciśnienie na cylindrach i będę wiedzieć olej też dostaje się do przepustnicy to tyle co na razie wiem
  • Poziom 9  
    Ja mam taki sam problem tylko ze mam gaz i ubywa mi plyn chlodzacy. Mam takie pytanie zwiazku z tym mozliwe ze to daltego mi strzela z tlumika i ze to np para?

  • Poziom 31  
    dzisiaj sprawdzali mi ciśnienie na cylindrach i jest dobre chcieli wykręcić cały układ wydechowy ale nie udało im się odkręcić jeden śruby i stwierdzili że lepiej nie odkręcać i ukręcić śrubę kazali przyjechać za parę dni wtedy podmienią mi czujnik położenia wału z innej omegi i sprawdzą czy to było na przykład to...
  • Moderator Samochody
    rzemyk napisał:
    Ja mam taki sam problem tylko ze mam gaz i ubywa mi plyn chlodzacy. Mam takie pytanie zwiazku z tym mozliwe ze to daltego mi strzela z tlumika i ze to np para?
    Jeśli ubywa Ci płynu to najprawdopodobniej masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
  • Poziom 12  
    Podaj symbol silnika bo 2.0 to były 2 typy(8V i 16v).
    Przy każdym diagnostyka wygląda inaczej(i czy kontrolka świeci).
    Ale tak na początek to bym sprawdził ustawienie faz rozządu(mogło klina na wale ściąć).
  • Poziom 9  
    jest to silnik 16V obroty mu skacza i szarpie na gazie jest to gaz zwykly narazie wiem ze musze wymienic uszczelke pod glowica ale nie wiem czy to pomoze.
  • Poziom 12  
    A na benzynie mniej szarpie?
    A to szarpanie to podczas normalnej jazdy czy przy np.gwałtownym przyspieszaniu.
    Spróbuj zmienić przewody WN (choć na próbę żeby wyeliminować ewentualność prostej usterki).
    I koniecznie sprawdż to ustawienie rozrządu bo wystarczy że jest o jeden ząb przestawiony i silnik będzie bylejak chodził.

  • Poziom 31  
    problem był błahy, pojechałem co serwisu w którym stwierdzili od razu bez żadnych komputerów i innych spraw, że są to uszkodzone kable wysokiego napięcia, wymieniłem i działa świetnie, po ponad miesięcznej przerwie moja Omega ma znowu KOPA i da się jeździć normalnie :P:P

    Dodam zę w serwisie Opla w Gdańsku nawet mnie tak strasznie nie skasowali zapłaciłem jedynie 42zł za diagnostykę ale za nowe kable chcieli 560zł :P
    Oczywiście nie kupiłem tańsze i jest OK

    TEMAT Zamykam