Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

obrotomierz do diesla

technov 21 Paź 2003 02:52 4858 13
  • #1 21 Paź 2003 02:52
    technov
    Poziom 2  

    witam
    może ktos rozpracowywał temat obrotomierza do diesla ?
    potrzebuję takie ustrojstwo warunek musi być łatwy montaż w domysle dla deb... i oczywiscie jak to możliwe max uniwersalny./do różnych modeli ten sam/
    myslę aby brać impulsy z przewodu metalowego do wtryskiwacza
    tylko problem z wykonaniem może ktos ma pomysł?
    przetworniki piezo nie zabardzo się sprawują.
    chyba że gdzies popełniam błąd......
    byłbym wdzięczny za pomoc

    0 13
  • #2 21 Paź 2003 02:55
    beatom
    Poziom 31  

    mierz obroty na jakimkolwiek kole za pomoca kontaktrona i magnesu,przeskaluj i powinno dzialac

    0
  • #3 21 Paź 2003 11:21
    xawer
    Poziom 15  

    a nie prościej tak jak w starych dieslach ...alternator i albo klema "W"
    albo D+ lub B+....no do tych ostatnich to jeszcze jakis wzmacniacz (konwerter) aby móc liczyć impulsy....
    prrzetworniki piezo są dobre natomiast są droższe od takich rozwiązań a przede wszystkim mają mniejszą żywotność...

    0
  • #4 21 Paź 2003 19:32
    gkom
    Poziom 10  

    co to znaczy alternator i klema w+ lub d+

    0
  • #5 21 Paź 2003 22:13
    bendix
    Poziom 12  

    Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.

    2
  • #6 21 Paź 2003 23:31
    xawer
    Poziom 15  

    gkom napisał:
    co to znaczy alternator i klema w+ lub d+


    klema to inaczej wyprowadzenie i tak z niemieckiej nomenklatury....przyjeło się nazewnictwo
    klema/wyprowadzenie ''B+'' jest to wyjście prądowe które podłączane jest bezpośrednio z akumulatorem...tzw kl.30
    klema ''D+'' kiedyś służyła do wzbudzania alternatora....w nowszych rozwiązaniach stąd bierze się informację/steruje urządzeniami które powinny pracować po odpaleniu silnika
    klema ''W'' stąd wychodzi sygnał sterujący obrotomierzem......

    po co naklejać jakieś cewki,magnesy,przetworniki piezo (napewno jest to jakaś alternatywa) gdy można wykorzystać właśnie alternator...odpowiedni układ wejściowy ,licznik - najlepiej programowalny ponieważ są różne przełożenia pasków klinowych i odczyt!

    0
  • #7 22 Paź 2003 01:36
    technov
    Poziom 2  

    własnie z powodu że w różnych autach są różne przełożenia to rozwiązanie odpada
    najlepiej bybyło zdjąć impuls z przewodu wtryskowego ale sobie nie radzę
    jest za dużo zakłóceń.

    0
  • #8 22 Paź 2003 08:05
    Rocky24
    Poziom 19  

    kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac o obrotomiez sa tam naprawde wyedukowani ludzie hihi

    0
  • #9 22 Paź 2003 11:52
    xawer
    Poziom 15  

    Rocky24 napisał:
    kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac o obrotomiez sa tam naprawde wyedukowani ludzie hihi

    klema?!
    słowo zamek ma wiele znaczeń i tak jest w tym przypadku....
    sprawa następna to jeśli ktoś ma odrobinę pojęcia o samochodach i fizyce to przyzna mi rację ....w tym konkretnym przypadku nie mierzysz predkości obrotowej silnika ale alternatora (która jest zależną od tej pierwszej) i nader istotne jest ile obrotów alternatora przypada na jeden obrót wału korbowego.... a to ,że w środku jest regulator napięcia/stabilizator to niczemu nie szkodzi ....dobry układ wejściowy jest w stanie z tym sobie poradzić i napewno znajdą się tu fachowcy którz napiszą programik pod jakiś mikrokontrolerek aby zagadnienie stało się protsze nawet uwzględniając fakt przełożeń.....
    a wracając do przetworników piezo to autor tematu musi uwzględnić różne średnice przewodów wtryskowych.....
    można by spróbować podłączyć taki '''uniwersalny'' przetwornik piezo bezpośrednio do bloku silnika a następnie wartość dzielić przez liczbę cylindrów/detonacji ale byłoby to obarczone dużym błędem....gdy na przykład będą ''wypadać zapłony''- gdy wtryskiwacz leje i nie spala się paliwo.......
    ...można pójść za radą naszego wedukowanego kolegi i iść na schrot po obrotomierz tylko zostaje pytanie skąd brać impulsy.....

    pozdrawiam

    0
  • #10 23 Paź 2003 00:34
    beatom
    Poziom 31  

    no i dostalo Ci sie Rocky24....
    Zycze milego dnia.

    0
  • #11 26 Paź 2003 06:09
    Rocky24
    Poziom 19  

    beatom napisał:
    no i dostalo Ci sie Rocky24....
    Zycze milego dnia.


    Oj zebys wiedzial ze sie dostalo hihihi
    ale co tam kto pyta niebladzi no nie!? :idea:

    0
  • #12 05 Gru 2003 12:46
    JACU626

    Poziom 26  

    Zastosowałem sie do wskazówek Bendixa, do reni kupiłem zegary z obrotomierzem 1,9d silnik ale nie działały, wyjołem altelnator, przylutowalem do uzwojenia, podłączyłem do obrotomierza który teraz śmiga jak złoto bez problemów. A w mazdzie mam impulsy z pompy paliwa z czujnika jakiegoś i tez działa

    0
  • #13 21 Kwi 2005 23:38
    Paladinus z Krańca Świata
    Poziom 11  

    A ja mam pytanie, może niezbyt mądre, ale jednak mnie nurtuje.
    Wyjąłem alternator i mam na nim klemy oznaczone D+, +, - ...przy czym do "-" nic nie było podłączone. Czyli - to W ? Alternator z Opla Kadetta diesla (razem z silnikiem jeździ teraz w Asconie), co ciekawe wyprodukowany przez francuską firmę Delco Remy.

    0