Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz do diesla pod alternator

09 May 2005 18:26 48311 21
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam
    A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
  • #4
    jazz96
    Level 16  
    Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
  • #5
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co jest dwa posty wyżej. W VW z alternatora jest całkiem prosto wyprowadzić sobie kabelek z impulsami bo tam są alternatory boscha więc tylko troche roboty z rozebraniem altka i wszystko mamy. O tym ja wyprowadzić te imp[ulsy z altka szukaj na elektrodzie.

    POZDRAWIAM
  • #6
    jopper
    Level 14  
    przemo205 dobrze poszukaj bo już dużo tego było na elektrodzie np. odnośnie liczników z obrotomierzem do Passata B3
  • #7
    kojot999
    Level 13  
    Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest ok 120Hz(czyli ok) i jakieś 7,31V(nie za mało?ładowanie aku14,5V) Wraz z zwiększaniem obrotów częstotliwośćna mierniku rośnie. Może któryś z szanownych kolegów mi pomoże w uruchomieniu tego obrotomierza?
  • #9
    kojot999
    Level 13  
    Patrząc na schemat z powyższego linka mam podłączone identycznie, jednak coś obrotomierzowi nie pasi. Zastanawiam się czy poziom napięcia z W na altenatorze nie jest za mały(7,1V?), bo częstotliwośćz obrotomierza jest ok.
  • #10
    ponar
    Level 21  
    Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
  • #11
    marek-cho
    Level 16  
    podłączyłem z benzyny do dizla na alternator i pokazuje na wolnych ponad 4500 obrotów a jak dodam gazu to płynnie rosną obroty ale wskazówka wychodzi poza skalę... trzeba by wsadzić w szereg jakiś układ dzielnik częstotliwości ale nie mam schematu czyli nie wiem co by pomogło - może ktoś ma to rozpracowane ? pzdr
  • #12
    kojot999
    Level 13  
    marek-cho w którym miejscu do alternatora to podłączyłeś? Alternator był przystosowany? Bo u mnie dalej nie chce działaść, załatwiłem nawet do sprawdzenai sprawny obrotomierz od diesla i mi nic nie pokazuje. Pewnie cos zle w alternatorze podlaczylem. Narazie zadowolilbym sie jakby mi cokolwiek ten obrotomierz pokazał.
    Pozdrawiam
  • #13
    szymtro
    Level 30  
    kojot999 a mozesz zrobić dokładne zdjecie obrotomierza od poloneza - tak aby było widac elementy i ścieżki z tyłu. Jak masz pare elementów elektronicznych w domu to z wyjścia alternatora przez diodę (szeregowo) i rezystor (równolegle do masy - z 1k ohm) podłacz do wejscia obrotomierza.
  • #14
    marek-cho
    Level 16  
    kojot999 - jest śrubka z tyłu alternatora z oznaczeniem - W - i to jest do obrotomierza ale szukam schematu jakiegoś dzielnika i to musi zadziałać . pozdrawiam
  • #15
    kojot999
    Level 13  
    U mnie wlasnie nie ma srubki z oznaczeniem W, jest tylko otwór w plastykowej obudowie. Po zdjęciu tej obudowy nie ma jednak miejsca do wpjecia przewodu wiec przylutowalem przewod w miejsce najblizsze temu otworowi. Pomiary czestotliwosci na tym przewodzie sa dobre, ale napiecie chyba zbyt male, moze poprostu zle podlaczylem w tym alternatorze?

    Szymtro ten rezystor rownolegle zaraz za alternatorem, czy najpierw diode a nastepnie rezystor? Podlaczyc to pod wyjscie D alternatora czy pod to W? W zlaaczniki Foty obrotka, mam jeszcze jeden od nowszej wersji poloneza.
  • #16
    marek-cho
    Level 16  
    kojot999 poczytaj ten post
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20839.html
    na końcu masz dokładnie opisane jak najprościej zamontować obrotek do poldka - wersja z alternatorem raczej odpada - ja mam starego eskorta, w alternatorze mam zacisk W - podłączony bezpośrednio do obrotomierza (oryginalny ale od benzyny) pokazuje na wolnych prawie 5000 obr i próbowałem przez kondensatory i z dzielnikami i z diodami i nie działa . pozdrawiam
  • #17
    kojot999
    Level 13  
    Moze by cos z tego wykombinował, tylko ja chce to podlaczyc do Vectry A, a nie do Poldka. Mam tylko obrotomierz od poloneza i chciałem go jakos zaadoptowac do Vectry, napsalem kilka postow wyzej. Narazie brak mi juz pomyslow.
  • #18
    kojot999
    Level 13  
    Udało mi sie podłączyć ten obrotomierz do mojej Vectry. Zacisk W miałem dobrze pociągnięty z alternatora. Problem był z czułościąwejściową obrotka. Wywaliłem rezystor wejściowy i zamieniłem go potencjometrem i od razu zaczął chodzić. Oczywiście pokazywał 5000obr/min ale i z tym sobie poradziłem. Pokombinowałem z pojemnościami i zamiast kodensatora 100n wstawiłęm 22n. Później dokładnie skalibrowałem potencjometrem i chodzi idealnie. Teraz mam niemiecki samochód z częścią od Poldka:D Jak zrobię ładną obudowę to zamieszczęfotki mojego dzieła:) Pozdrawiam
  • #19
    marek-cho
    Level 16  
    ja zrobiłem to tak : mam w dizlu deskę z obrotomierzem od benzyny - próbowałem wszelkich sposobów i mi nie wychodziło... kupiłem na allegro za 30 zeta liczniki od sierry TD z obrotomierzem i przełożyłem płytkę z elektroniką do mojego wskaźnika nie przekładałem całego obrotka bo jest większy i nie bawił bym się w przeróbki wskaźników , podpiąłem pod alternator i śmiga aż miło...:D a kupiłem nie dlatego że też mam forda ale że fordy D biorą sygnał z alternatora i wg mnie to najprostrzy sposób i pewny . pozdrawiam
  • #20
    Mateo18
    Level 11  
    mam problem:? jak podłączyć obrotomierz do peugeot 205 diesel pod alternator jest zacisk B- (wolny) i do czego trzeba podłączyć zacisk (1) przy obrotomierzu prubowałem ale nie działa obrotomierz jest od fiata 125p proszę o pomoc najlepiej jakiś schemat.


    Obrotomierz do diesla pod alternator
  • #21
    mickac601
    Level 11  
    nie nie nie.. + plus akumulatora - masa... 1 pod cewke zaplonową na cewce tezr masz jedynke 1 1 1 1 1 1 1

    Dodano po 4 [minuty]:

    a sorry diesl to zamiast na cewke to na {W} w alternatorze.. wolna srubka.. i tak niebedzie dobrze działało
    chyba ze przerobisz. daj potencjometr szeregowo od alternatora.. ok 150 kilo ohm ii kondziora ok 0,1 mikro do masy .. pr_kem wyregulujesz obroty
  • #22
    Mateo18
    Level 11  
    tak wiem o tym ale ten model alternatora nie ma (w) tylko (b-) inni mówili o czujniku halla (3 kable) na kole zamachowym !!!! też nie jestem pewien czy ten obrotomierz działa morze wiesz jak go sprawdzić (tak na krótko)!!!!
    ale dzięki że się zainteresowałeś

    Dodano po 17 [minuty]:

    jak czytałem na innych forach i żeby zespolić obrotomierz z czujnikiem halla to potrzebny jest jakiś moduł morze wie ktoś jak coś takiego zrobić domowym sposobem i w miare tanio