Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak potencjometrami dobrze ustawic UltrafexaII

Marito72 03 Cze 2007 12:19 4641 48
  • #1 03 Cze 2007 12:19
    Marito72
    Poziom 9  

    Witam!! mam prośbę, jak dobrze ustawić UltrafexaII

    po pierwsze chodzi o podłączenie czy między mixerem a końcowką czy lepiej wpuścic go na main insert

    po drugie jak ustawiac potencjometry....

    Moj sprzęt to Mixer MackieCFX12, Kolumny JBLJRX125, końcówka Crown XTI


    pomóżcie

    0 29
  • #2 03 Cze 2007 17:22
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Wiesz,ze tą zabawką(tak zabawką-sam sie kiedyś w nią wkopałem) możesz bardzo dobic swoje kolumny - głośnikom basowym daje góra półtora roku a używając efektu surround,który tam jest masz to jak w banku,że niedługo bedziesz szukał M115-8a ;)

    Gneralnie urządzonko ma niby uwydatniac coniektóre elementy muzyki ale to jedna wielka ściema-popostu podbijesz tym troche bas oraz góre a tak naprawde zwykły eq da Ci to samo a co do surround to masz chyba w Maćku echo,wieć nie wiem po co Ci to urządzonko....

    Pozdr

    0
  • #3 03 Cze 2007 21:32
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  

    Ja to mam i najlepiej jest tak! Taka zabawka, troche poprawia brzmienie!

    Bass processor low mix - na 3
    NR sensitivity - na 0,5
    Tune - 1kHz
    Procesor Ethancer - Exciter ustaw ten potencjometr na jak na godz. 3
    Hight mix - na 5

    Surround procesor na 3 właczony!

    Ja to mam zapiete za mikserem!

    Może kolega PANICZKAMIL wytłumaczy nam tu wszystkim czym ten Ultrafex niszczy głosniki, bo to jest ciekawe ztwierdzenie...

    0
  • #4 04 Cze 2007 18:29
    radiomechanik
    Poziom 23  

    Marito - do tego zestawu co podałeś w opisie - to profanacja dołączać jakiegokolwiek Begringera ... to co zyskasz na bardzo dobrych preampach w Mackie-m - to szumofon Behringera wszystko ci zniszczy , uwydatni to wszystko Crown paczki JBL wszystkie śmieci ładnie przeniosą ... to moja brutalna lecz szczera opinia , po za tym musisz sie obyć z odsłuchem takiego sprzętu w różnych pomieszczeniach , a radzenie sie kogoś na odległość jak przetrawić gałkologię niechybnie może doprowadzić do spalenia paczek ... albo wygwizdaniu przez klientów akustyka za jakość dźwięku ... po za tym jest instrukcja obsługi - niestety po angielsku - ale to jest cena jaką trzeba poniesć aby mieć sukcesy na tym polu - nauczyć sie anglika -bo 99% instrukcji sprzętu profesjonalnego jest w tym języku

    0
  • #5 04 Cze 2007 20:07
    Marito72
    Poziom 9  

    hmm. dzięki za odpowiedź...teraz wam przedstawię moja teorię jak w sobote oraz w niedziele w różnych miejscach imprez działal mi ten Ultrafex..na początek podam wam moje przykładowe ustawienie a więc:
    -Bass Processor na 3 ( wedłu skali na ultrafexie nie mylić z zegarem)
    -Nr. Sensitivty na 2
    -Tune na 1
    -Enhancer/Exicter na 5 czyli max. ( tutaj według zegara bo nie ma skali)
    -High Mix na 4

    Sorrunnd wyłączony( mi nie odpowiada)

    i teraz tak, w tym połączeniu na jednej sali gdzie jest goły beton i tylko firanki przy oknach to bez Ultrafexa to jest jedno dudnienie, a jak włączę Ultrafexa to nie wiem jakim cudem on to chamuje tzn, wywala to tło, inaczej mniej daje środka, muzyka jest bardziej czystsza słychać dokładnie bas i sopran, nie muli muzyki,
    na drugiej sali gdzie jest boazeria z drzewa przy wyłączonym Ultrafexie jest spoko granie, natomiast jak go włącze to on dodaje basu i góry czyli według mnie dopala to wszystko

    ale szczerze wam powiem że przy włączonym Ultrafexie w tych ustawieniach co podalem muzyka bez względu na sale jest o wiele bardziej czystsza bardzo dokładnie słychać wokal...inaczej się gra..kumpel ktory jest muzykiem i grywa i był na tej imprezie to powiedział że brzmialo to tak jakby bylo z doberj jakości plyty CD na dobrym sprzęcie i co najważniejsze bardzo przyjemne dla ucha...

    i jeszcze jedno odnośnie tego co pisal że mogę uszkodzić głośniki, nie wiem jak to napisać ale wiem że nawet na mixerze obojętnie na jakim euqalizerze to tez jak się za dużo da basu czy sopranu to na każdym sprzęcie mozna uszkodzić głośniki, choć szczerze powiem że stałem przy kolumnie i patrzyłem w mebrane głośnika to czy przy włączonym Ultrafexie czy przy wyłączonym nie ma różnicy ale za to przy włączonym słychać dokładnie większe podbicie basu ale mebrana pracuje tak samo jak przy wyłączonym...

    co do drugiej odpowiedź że zbędny jest ten Utrafex przy moim sprzęcie to się zgadza ale kupiłem to ze względu na rózne rodzaje sal do grania, natomiast u siebie w domu gdzie mam próby i ściany wybite wytłaczankami czy nawet na wolnym powietrzu to Ultrafex jest w ogóle nie potrzebny.......

    no to teraz czekam na kolejne odpowiedzi

    0
  • #6 04 Cze 2007 20:35
    radiomechanik
    Poziom 23  

    jezeli chcesz zaszaleć - to zaopatrz sie w ULTRACURVE - już mniejsza o korektor graficzny ale bardzo dobry jest korektor parametryczny - można sobie sobie w bankach pozapisywac presety - czyli jak masz do obsługi stałych klientów to sobie tylko zapisujesz jako sceny ... ale mówie - podstawa to opanowac w mikserze korektory parametryczne w preampach - to jest przynajmniej połowa sukcesu - no i wiadomo - źródło dźwięku - nie mogą to być pokrzaczone Mp3, po za tym zupełnie inaczej lokal zachowuje sie pusty a inaczej jak jest wypełniony ludźmi - jak dojdzie trochę dymu i jak temperatura wzrośnie czasami nawet o kilkanaście stopni -w razie czego jako ciekawostka link do jednego z dystrybutorów sprzętu Behringera - stronka z opisem tego procesora http://www.showsystem.pl/product_detail.php?id=219&cat=11&w=&d=&sort=

    0
  • #7 04 Cze 2007 20:43
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    A wyłącz surround i daj do pieca,następnie wyłącz i włącz Ultrafexa - poczujesz różnice - wątpie(no chyba,ze masz wszystkie gałeczki na max prawie)-jedyne co tam działa wmiare poprawnie to surround wg. mnie.

    Co do popsucia kolumn - chodzi mi o o wieeeeeeeele szybsze zużycie owych paczek - ja jedną pare tr225,którą używałem do kompa zjechałem tym plus lx1100 w nieco ponad rok-zjechałem czyt. paczki grały zdecydowanie gorzej niż pozostałe 6 sztuk,które miałem na sztuki plus driverki potrafiły "strzelić".

    Moim zdaniem mimo,ze sam sie w to wkopałem NIE WARTO - zawłaszcza przy tak badziewnych JaBoLowskich m115a8 w środeczku Twoich kolumn(to samo miałem w tr).Poprostu szkoda je dobijac bo z gó#$# bata nie ukręcisz.

    0
  • #8 04 Cze 2007 21:05
    Marito72
    Poziom 9  

    No tak, wszystko się zgadza że inaczej muzyka brzmi jak jest pusta sala a inaczej jak wypelniona ludźmi, mnie najbardziej martwi to że kolumny JBLa te moje JRX125 nie mają takiej syczystej góry jak np. drivery Beyma że maja piekną soczystą górę a to dlatego że JBL JRX125 mają górne pasmo max16.000khz a wczęśniej miałem kolumny Elestry i bardziej mi się podobały co chodzi o jakoś ale za to brakowało im dynamiki, natomiast JBL to mają naprawde potężną dynamikę. Sam nie wiem co zrobic by było dobrze, mi tylko brakuje soczystej góry i nic po za tym...mixer w mackie na kanałach High ustawiony jest na godzinę 13 i dzięki Ultrafexowi mam troche lepszą górę ale obawiam się że może i rzeczywiście spalę drivery.....sądząc po tych waszych odpowiedziać wnioskowac można że w ogole mi nie potrzebyn ten Ultrafex..

    0
  • #9 04 Cze 2007 21:16
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  

    Kolego Paniczkamil a nie znasz takiego urządzenia króre sie nazywa kompresor?? Bo jeżeli piszesz że zajechałeś paczki to chyba wogóle nie umiesz obsługiwać sprzętu. Każdy głosnikmożna zachetać... Albo nie masz umiaru z mocą. Jeżeli takie dziadoskie te jabole to po co na nich pracowałeś??? Trzeba było sobie kupić nie dziadoskie... Na ADS-a też narzekałeś zwłaszca na serie LX, że Ci mulą i że badziw, I nie rozumiem po co Ci był ten lx 1100 jak taki zły.. Teraz mówisz że Ultrafex zły, to po co na nim pracowałeś.. Jak mi się jakis sprzęt nie podoba to go nie kupuje i później nie narzekam i nie wygaduje głupot że np. behringer to jabole niszczy. A tak dla ciekawostki to powiem że ja wysterowałem lx 800 w mostku na jednym kolumnie JBL Jrx 115 i tak pograłem sobie parenaście minut i nic jej nie było, a sygnał leciał właśnie przez Ultrafexa. Jak dla mnie to ten beh to w miarę dobra i tania zabawka. Która potrafi poprawić brzmienie, wyciąć trochę krzykliwego środka i uwydatnić góre i dół Najwiekszy plus behringera to taki że w razie braku zasilania, lub wyłaczeniu urzadzenia z sieci sygnał nie będzie zatrzymywany. Bo sa zastosowane przekażniki zwierające wejście z wyjściem.

    0
  • #10 04 Cze 2007 21:16
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    JRX w TEORII grają do 16kilo a w praktyce powyżej 10kilo drastycznie spada im charka...

    Jeśli odpowiada Ci ich "dynamika" to zmieniaj zdrivery - wykosztuj sie 350zł na Seleniumy d210ti albo poszczekaj na d220Ti a stare 2412h-1 sprzedaj po 100zł sztuka na alledrogo(tak,tak są jeszcze ludzie wierzący w magiczne 3 literki na tym pseudodriverze i raczej napewno je sprzedasz).Reasumując po sprzedaży swoich starych "driverów" dołożysz 150zł i masz lala górę w swoich kolumnach...

    0
  • #11 04 Cze 2007 21:29
    Marito72
    Poziom 9  

    Hmm mam pytanie do paniczkamil..dlaczego sądzisz że kolumny JBL są badziewne niby czemu?????

    kupiłem tych kolumn 8 sztuk JRX125 wybral mi to realizator studia nagraniowego Hendrix w Lublinie bo ja tez nagłaśniam imprezy plenerowe takie gimnne dożynkowe i powiem tak że testowałem kolumny DASS, MACKIE i OHM DASSY i MACKIE to mieli 700RMS a OHM 500RMS i JBL wypadły najlepiej.... w DASSACh brakowało dołu natomiast MACKIE urywały się glośniki tzn, wypadał z mebrany ( slyszalem że wypuścili taką serie choć nie wiem, być może teraz to udoskonalili a OHM przy 500rms ogólnie nie wytrzymywał zaczął charczeć i dlatego najlepiej spisali sie JBL...oczywiście mowie o ty przedziale cenowym choć kolmna DASSA kosztuje około 3 tys tak samo jak Mackie( nie mylić z aktywnymi) a JBL okolo 1800zl

    Dodano po 12 [minuty]:

    Całkowicie zgadzam się z Maniakiem Dużej Mocy, piszesz tak samo jak ja że Ultrfex wycina krzykliwy środek i daje soczystą gorę i głeboki bas, zgadza się w zupelności, a ten paniczkamil to nie wiem czemu zajechal kolmny widocznie nie potrafil nic ustawić albo nie wiedzial czego tak naprawde oczekuje no żeby zajechać kolmnu JBL to chyba trzeba byc chorym to tak jaby je kupic i od razu do oporu na maxa i ciekawe czy wytrzyma.,.owszem mój kolega zajechał Drivera w tej kolumni ale to tylko przez własna głupotę spaliła mu się zarówka od drivera i złączył bez żarówki i po 6 godzinach driver padł i to cud że tyle godzin wytrzymał...

    0
  • #12 04 Cze 2007 22:37
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 05 Cze 2007 00:28
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Proste - 225w na 2,5" cewce od czasów TR225,czyli około 10lat - odpowiedz sobie co to za technologia i czy taką "technologie" można bez obaw dopalać - słuchanie tego na początku jest ok - potem będziesz płakał jak ceweczki w tych pseudodriverach napuchną jak złoto :) a Ty sie uprzesz na nowe takie same po 320zł sztuka w Polsoundzie ;)

    P.S Kolumny nie zostały zajechane tylko po roku z tym urządzonkiem zdecydowani zmieniła sie ich barwa - na zdecydowanie bardziej "skrzeczliwą" co wg. mnie sugeruje zyżycie kolumny,czego nie zaobserwowałem w pozostałych 6 szt,które grały tylko z eq 2x31,sterowane z VLZ1604,popędzane Ads LX(bądź co bądź badziewnymi).

    Ja miałem 8 sztuk TR225 z PSD2002 na górze zamiast tego "drivera" 2412h i niestety kolego poza jakieś dożynki,wesela było sie cieżko wychylić.Przypomina mi to troche sklep music-center na świętym macinie w Poznaniu-ściana JBL jrx i tylko to sprzedają naiwnym ludziom bo mamy 3 literki na pomarańczowym tle;) i póki ludzie będą słuchać znajomych tak będzie...ehh totalny no comments

    CO do ultrafexa to jakbyś porobił troszku sztuk to byś wiedział,ze nie ma on racji bytu na estradzie - typowe błyskotekowe urządzonko - wole eq 2x31pkt nawet wspomnianego Behringera bo do moich już hobbystycznych zastosowań styknie.

    Do autora tematu - masz spoko mixerek,przeciętną końcówkę i kolumny - nie dodawaj tam rzeczy zbędnych,chyba,że chcesz "zapchajdziure" w racku...

    Pozdrawiam

    0
  • #14 05 Cze 2007 10:23
    Marito72
    Poziom 9  

    Ech... wszyscy macie i złe i dobre teorie, wszystko zależy od gustu co kto lubi, jeni lubią Mackie inni JBL a inni Lineary....

    do bartezza. skoro piszesz że żadna gwiazda nie przyjedzie to się grubo mylisz, w tamtym roku u nas byli Czerowne gitary, Bartek Wrona oraz IRA , miesiąc temu był Stan Tutaj...i wszystkim się bardzo podobało moje ustawienie wręcz najbardziej IRZE za konkretną dynamikę oraz że wszystko było dokładnie slychac i czyściutko a to najważniejsze niż robic łomot że w uszach trzeszczy i nawet jeśli by w tym roku była taka impreza po zakończeniu plonów to z miłą chęcią przyjadą...więc chyba więcej nie trzeba

    te wszystkie plenery nagłaśniam na moich JRX 125na 8 sztukach plus cztery basy JBL MRX518 oraz 4 końcowki Crowna i mixer Soundcraft24

    co do tych wypadających mebran to sam byłem świadkiem tego na tamtej rocznej imprezie u nas jak Chmielaki Krasnostawskie i niestety koledze dolny głośnik kolumny Mackie poprostu wypadł z obudowy, można by bylo powiedziec że mebrana odkleiła się od obudowy głośnika

    może juz wystarczy tego wszystkiego, każdy ma swój gust i każdemu co innego sie podoba..

    mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kolumn Wharvendale takich angielskich, nie miałem okazji ich posłuchać ale ostatnio słyszałem pozytywne opinie na ich temat nie wiem jak wy...chodzi mi o kolumny wyglądam przypominające JRX125 czyli 2 x 15" oraz driver 2 " no i 700WRMS....co powiecie na ich temat

    0
  • #15 05 Cze 2007 11:41
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Jeśli mowa o tych Wharfedale po 1999zł sztuka to spoko bo te po 1000zł to porażka - sprawdzaliśmy to i bawiąc sie korektorem i podbijając po kolei pasma 40,63 Hz ZREO różnicy w brzmieniu = basu w nich nie znajdziesz.Te po 1999 sztuka to już naprawde paczki,które potrafią zagrać - mnie jednak odstrasza ich waga - chyba z 60 kilo sztuka - z jbl tr225 i jrx125 z wepchnięciem na statyw jakoś sobie sam radziłęm ale z tymi nie ma CH#@% we wsi bym sam radził....Brzmienie bardzo poprawne ale widziałęm już na swoje oczęta ze dwa spalone driverki z tych kolumn...

    0
  • #16 05 Cze 2007 12:23
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 05 Cze 2007 13:44
    Marito72
    Poziom 9  

    No tak wszystko sie zgadza co do Macki jesli chodzi o aktywne, kolega tez ma dwie aktywne paczki Mackie i zly jest jak cholera na ten stopień mocy w kolumnie że poprostu nie da się wycisnąć, dasz więcej i on ścisza ale same w sobie kolmny Mackie brzmią czyściej niż JBle JRX ale to dlatego że posiadają oprócz dwóch 15" i drivera jeszcze głośnik średniotonowy a do vokalu to juz dużo....

    Dodano po 26 [minuty]:

    Do paniczkamil, gdzie masz otwory w kolumnach JBLa TR225 i JRX125 żeby wepnąć na statwy, przecież tam od spodu nie ma otworów chyba że sam dorobiłeś, zresztą te kolumny nie są zrobione żeby je stawiać na statywach jedynie na kolumnie subbasowej lub basowej to tak dlatego ze względu na ich wagę...

    do bartezza: będzie impreza w sierpniu plenerowa to zapraszam i sam się na własne oczy i uszy przekonasz już nie jeden mi wierzył ale jak przyjechał to zbaraniał...

    zanim kupiłem JRX125 to najpierw pożyczyłem od kupli po jednej sztuce kolumn Mackie, DASS i JBL i wystawiłem ja na dworze obok domu i tak je testowałem...owszem Mackie ze względu ma głośnik średniotonowy to do vokalu super..pasmo może być..DASS daję dużo górą ale basu praktycznie nic i dlatego JBL JRX125 wypadł najlepiej i nawet koledzy to potwierdzili i teraz żałują że kupili bo przepłacili za DASSA kolega dał prawie 7000zł a mógł kupić JBLa i mialby to samo i taniej a nawet lepiej bo raz pożyczyłem mu kolumn na studniówkę i byl bardzo zadowolony a szczególnie z basu w tym JRX125..
    nie można mówic że kolmny nie grają tak jak twierdzisz..każda w swoj sposób jest zrobiona, jedne gorzej drugie lepiej i tak na odwrót....

    wszystko jeszcze zależy od wielkości portfela jakbym mógł to bym kupił kolumny w Linearu np EV lub Vortexa i po kłopocie ale sam wiesz jaki to wydatek....druga sprawa jest tak że czym więcej głośników tym przestrzeń dźwieku lepsza.. owszem mogłem kupić JBLa MRX525 za 5000zl kolumna i co z tego jak na strone będe mial tylko dwa glośniki a tak JRX na stronę az 8 głośników i efekt jest całkiem inny i o wiele lepszy

    0
  • #18 05 Cze 2007 14:42
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Tak dorobiłem bo nie lubiłem jak mi ludzi te słabe kraty wkopywali do kolumny :).

    Pozdrawiam

    0
  • #19 05 Cze 2007 16:49
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  

    Do PANICZKAMIL:

    To ładnie masz w głowie żeby takie lochy na statyw wstawiać. ZERO PROFESJONALIZMU!! W życiu takiego czegoś nie widziałem, żeby takie kolumny stawiać na statyw!

    0
  • #20 05 Cze 2007 17:02
    Marito72
    Poziom 9  

    Tak ten statyw to chyba był z szyny kolejowej zrobiony żeby utrzymać tak ciężką kolumnę....

    0
  • #21 05 Cze 2007 17:23
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 05 Cze 2007 20:29
    Marito72
    Poziom 9  

    No tak w sumie jak jemu odpowiada na statwie to czemu nie ale inaczej wtedy brzmi niż normalnie na podłodze czy postawiona na kolumnie basowej...

    0
  • #23 06 Cze 2007 11:02
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Maniak dużych mocy jak bozia wzrostu nie dała to może nie miałeś możliwości załadować 2x15"+driver na statyw bo ja nie mam tego problemu(197wzrost i waga 3 kolumn JRX125).

    Profesjonalisto może wolisz kolumny stojące na piasku czy w błocie,które non stop ktoś kopie bądź sobie z nich stolik robi(bo i tacy sie zdarzali)-ja wolałem poprostu dorobić flansze na statyw i miec święty spokój bo nie zawsze tam gdzie sie grało było cokolwiek w tym kierunku przygotowane(podesty,chocby mała scenka z kawałkiem podłogi).Też nie zawsze była potrzeba targania basów(odwrotki na 18g50),więc tak to wyglądało.

    Co do innego brzmienia na statywie to w przypadku badziewu JBLa 2x15" nieważna z jakiej serii pomaga jedynie postawienie w rogu(wtedy czasem i 50hz da sie usłyszeć),wiec postawienie na statywie nie było profanacją ich pseudobrzmienia-zwłaszcza,że na statywie tylko w razie przemów itp lądowały.

    Weźcie wyluzujcie bo takie pierdoły piszecie typu wg. Was to niemożliwe itp i nie ma innej opcji/nie może być możliwe bo widać,że to jest dopiero BRAK PROFESJONALIZMU - nie wiesz,że nieraz trzeba dostosować sie do warunków-stąd mocowanie na statyw w połowie moich JaBoLi.

    Swoją drogą te TR225,SF25 i JRX125 chyba do tego były stworzone-mocne nadstawki bo kolumną pełnopasmową nie nazwe kolumny,w której poniżej 65hz nie mamy czego szukać...

    Pozdrawiam "profesjonalistów" i Barthezza,który wie co jest grane

    0
  • #24 06 Cze 2007 12:54
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  

    Powiem Ci kolego PANICZKAMIL że ja mam podobny wzrost co Ty i tez napewno bez trudu bym wstawił jrx 125 na statyw. Tylko że mi w zyciu by nie wpadł do głowy taki głupkowaty pomysł! Trzeba się najpierw w głowę puknąć 10 razy zanim sie cos takiego zrobi. Nikt w życiu tak nie robił, chyba tylko Ty, więc gratuluję rozumu i finezji przy utawianiu paczek...

    Pozdrawiam!

    0
  • #25 06 Cze 2007 18:16
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Dziękuje za słowa uznania kolego:)

    Jeśli ktoś szanuje paczki to wstawki je na statyw a jeśli komuś to rybka to nich robia sobie z nich stolik,niech kopią,niech leci piaseczek do środeczka - to puenta naszej rozmowy.

    Jeszcze tylko proszę Cie o podanie powodów PRZECIW wstawianiu takich paczuszek na statyw w przypadku nagłaśniania paru mic + np. syntenizatora

    Pozdr

    0
  • #26 06 Cze 2007 19:44
    TAKT
    Poziom 20  

    Witam.

    Tak sobie czytam i czytam .... Powiem tylko jedno... wydaje mi sie panowie ze kolega PANICZKAMIL ma tu duzo racji co do tego urzadzonka.... To tyle na temat....

    A tak poza tematem .... czemu nie ustawic takich paczek na statywie... Sam mam polaudio pa 215 i czesto jak nie ma sceny wedruja na statyw. Tyle ze to juz troszke inne czasy niz te jbl-e... i kolumna wazy lekko ponad 40 kilo...

    Pozdrawiam.

    TAKT

    0
  • #27 06 Cze 2007 22:15
    trebor_d
    Poziom 15  

    Podsumowując: z jaboli trudno coś wyciągnąć, ja tr 225 podbarwiałem aphexem aural exciter + big bottom, ale to odnosiło skutek tylko w małych pomieszczeniach. Na dużych salach niestety.

    Jedyna różnica po podbiciu basu to to, że skrzynie zaczynają stukać - po paru latach użytkowania rozlazły się.

    W tych kolumnach trzeba by było zamontować lepszy driver (taki który by pociągnął od 1khz w górę) i zmienić zwrotnicę: na górę 18db/okt a dół zaryzykowałbym pełnym pasmem (ale to tylko w ramach experymentu, później na ucho i pomiary dopasować coś konkretniejszego). Po tych zabiegach mamy jako takie górki, które należałoby ściąć przy 120hz. Resztę muszą jakieś wysokoefektywne subwoofery pociągnąć.

    Czyżby gra nie warta świeczki? Może jednak lepiej zakupić inny sprzęt?

    0
  • #28 07 Cze 2007 00:06
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Kolego Takt - czemu nie ustawiać - BO "MANIAK DUŻYCH MOCY" TAK NIE ROBI - zapewne ma scene ze sobą zawsze lub najmniej podesty sceniczne byle tylko nie wykazać sie "brakiem profesjonalizmu" i nie stawiac kolumn na statywach...SARKAZM na maxa ale widac z nim inaczej nie można....

    0
  • #29 07 Cze 2007 00:17
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  

    Na statywych to ja sobie czasami stawiam,ale jabola JRX 115! A nie paczkę 2x 15"! Ale niektórzy słyną na tym forum z niekonwencjonalnych pomysłów! Może jeszcze kolega PANICZKAMIL wstawia na statywy jakieś suby na 18"??? To niech sie pochwali chetnie posłuchamy, takich ciekawestek... Nowinek technicznych, że tak powiem he he he he :)

    0
  • #30 07 Cze 2007 00:32
    maniek6600
    Poziom 21  

    Maniak chyba troszke przesadzasz najezdzajac na Kamila.On wiedze swoja ma i to spora.Pozdrawiam i pomysl zanim napiszesz....

    0