Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 - migająca kontrolka oleju

06 Cze 2007 14:24 37106 14
  • Poziom 15  
    Od pewnego czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła migać wraz z sygnałem dźwiękowym nawet na postaju, podczas zejścia z dużych obrotów. Olej był wymieniany, ale nie w serwisie i dopiero teraz skasowałem ustawienia servis i oil. Stan oleju jest prawidłowy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
  • Poziom 32  
    Marunio napisał:
    . Co może być przyczyną takiego zachowania?


    albo nie ma cisnienia :cry: albo uwalony czujnik :D
    cisnieniomierz,pomiar i po diagnozie
  • Poziom 15  
    Czy może pamiętasz, jaka powinna być wartość tego ciśnienia i jaki gwint ma czujnik ciśnienia oleju? Chcę zabrać z pracy manometr do pomiaru.
  • Poziom 14  
    jeżeli nigdzie nie zawaliłeś to sprawdź czy nie uchyliła się zaślepka na wale albo na pompie oleju.
  • Poziom 15  
    Rozłączyłem na pewien czas akumulator, aby skasować zapisane błędy. Wczoraj na próbnej jeździe nie świeciła. Zobaczymy jak będzie dalej. Samochód ma dopiero 23000 km przebiegu. Wiem że wszystko jest możliwe, ale narazie nie będę sprawdzał zaślepek.
    ps: spryskałem też "kontaktem" styki elektryczne połaczenia czujnika.
  • Poziom 17  
    masz dobry sposób na kasowanie błędów może jednak lepiej jakimś skanerem
  • Poziom 27  
    kasowanie bledow przez rozlaczenie aku nie pomaga tylko starsze samochody tak maja
  • Poziom 15  
    Ponieważ nie mam skanera do komputera tego samochodu, nie pozostaje nic innego jak pojechać do serwisu Skoda, jeżeli problem będzie się dalej powtarzał.
    ps: jaki scaner koledzy polecają zakupić, do kolejnych poszukiwań i jakiego rzędu jest to wydatek?
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Jeśli jesteś ze ślaska, to napisz na maila a umuwimy się i sprawdzimy Vagiem ten silniczek.
  • Poziom 28  
    Podłącz zwykły manometr,ciśnienie powinno być w granicach od 1atm. do 3atm.Jego wielkość uzależniona jest od obrotów, temperatury,rodzaju oleju itp.Sprawa jest bardzo ważna,grozi awarią silnika.
  • Poziom 15  
    Podłaczyłem manometr. Co prawda gwint nie jest calowy i z tym był pewien problem, ale ciśnienie na rozruszniku było 1 bar, a jak zaczął pracować przekroczyło 3 bar i tego się już nie dało uszczelnić przez docisk ręką. Ciśnienie jest OK. Czujnik ciśnienia sprawdziłem pompką z manometrem. Zwiera styki przy 1 bar i w okolicach tego ciśnienia na spadku rozwiera. Tak że czujnik też jest moim zdaniem OK. Byłem u mechanika. Podłaczył się do złącza i przeprowadził test. Wystepowały tylko okazjonalne błedy, ale twierdzi że jak były odłaczane czujniki w trakcie pracy silnika to tak właśnie się zapisało i że z silnikiem wszystko jest OK. Sugerował złe kontakty na tablicy rozdzielczej, zwłaszcza że samochód jest mało jeżdżony. Zobaczymy co będzie dalej. Pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    czyli pomiar do d__y bo nie zaobserwowałeś co dzieje sie z ciśnieniem podczas zejścia z wysokich obrotów.

    ps. silnik SKODA czy VW ??
  • Poziom 15  
    Jest to silnik skoda.
    ps: Odpukać, przez dwa dni nie zapaliło się ani razu podczas jazdy.
  • Poziom 15  
    Niestety awaria nie została usunięta. Samochód był znów w autoryzowanym serwisie gdzie od razu wymieniono czujnik oleju i oczywiście nastepnego dnia już zapalała się kontrolka oleju. Podczas takiego zapalenia wykonałem następujący test: zdjąłem przewód elektryczny z czujnika i nic lampka dalej migała, następnie połaczyłem ten przewód do masy silnika i dalej nic lampka nadal migała. Wszystko wskazuje na to, że ten sygnał to nie z czujnika. Czy ten sygnał przechodzi przez magistralę komputera, czy jest bezpośrednio podany na tablicę wskaźników? Widać że to nie czujnik go wysyła. Dobrzy ludzie mówią, że mogą być zaśniedziałę kontakty na tablicy wskaźników? Co o tym myślicie.
  • Poziom 15  
    Awaria usunięta w ASO Skoda. Uszkodzone przewody elektryczne w wiązce przewodów (popękana izolacja). Dziekuję za podpowiedzi. Zamykam temat.