Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,4 MPI pali się kontrolka wspomagania.

Deron 21 Cze 2007 08:45 20113 6
  • #1 21 Cze 2007 08:45
    Deron
    Poziom 15  




    Witam kolegów.
    Temat ten już był poruszany na Forum, ale jest zamknięty - wobec tego na krótko do niego powracam.
    Zapaliła mi sie kontrolka wspomaganie kierownicy.
    Pompa działa poprawnie i ma wspomaganie.
    Czytając Wasze posty postawiłem na czujnik skrętu, alee .... przypadkiem wczoraj spotkałem kolegę.


    Cytat:
    Z podpowiedzi kolegi który "zjadł zęby" na Fabince

    Odłączyć klemy od akumulatora na czas powyżej 4 godzin.
    Po upływie tego czasu nastąpi wyzerowanie komputera.
    Sprawdzić naładowanie akumulatora (elektrolit) aerometrem ( ewentualnie doładować prostownikiem) w przypadku posiadania akumulatora bez obsługowego podłączyć go pod tester.
    Podłączyć sprawny akumulator i uruchomić samochód na co najmniej 3 minuty (bieg jałowy).
    Nastąpi wówczas samoistne wykasowanie błędów, oraz sczytanie powtórne wartości do komputera.



    Właśnie wykonuję powyższe czynności (tester pokazał zbyt niską wartość napięcia pod obciążeniem - ładuję akumulator, który jest z marca 2005 r).
    Z tego co mi powiedział kolega fachowiec - odłączenie akumulatora "leczy" 90% dziwnych przypadków które występują nie tylko w Fabii.
    O sukcesach, lub porażkach poinformuje kolegów na Forum, jak tylko podłącze akumulator.
    Jeżeli zniknie mi kontrolka wspomagania - "ozłocę" Go :!:


    Pozdrawiam :cry:

  • Fibaro
  • #2 21 Cze 2007 09:30
    mike_111
    Poziom 10  

    Witam,
    wydaje mi się że dobrze byłoby podpiąć samochodzik pod Vaga, bo nawet po takiej operacji jaką proponuje Ci kolega kontrolka może pojawić się ponownie za jakiś czas. A dobrze byłoby znaleźć przyczynę.
    Pozdr

  • Fibaro
  • #3 21 Cze 2007 10:01
    Deron
    Poziom 15  




    Miałem podobny problem z czujnikiem temperatury, który ciągle wskazywał ZERO.
    Jak wymontowałem akumulator do ładowania - usterka minęła - tylko nie skojarzyłem z wczorajszą radą kolegi.
    Usterka sama zniknęła - czujnik temperatury nabyłem na Allegro za 40 zł i leży do dziś.
    Na Vaga jestem umówiony 28 czerwca (wcześniej brak terminów)

    Pozdrawiam.
    Wieczorem podłączam akumulator.


  • #4 21 Cze 2007 11:15
    Usunięty
  • Fibaro
  • #5 21 Cze 2007 19:48
    Deron
    Poziom 15  

    Podłączyłem akumulator, uruchomiłem silnik - lampka wspomagania zgasła.
    Zrobiłem jazdę próbną, po kilkunastu kilometrach lampka się zapaliła :cry:
    Muszę jeszcze sprawdzić bezpieczniki - ktoś wie które to są i gdzie one są ? (w skrzynce akumulatora mam dwa, oba sprawne ).
    Sprawdzałem też wiązkę - jest odizolowana - przewody suche.

    Pozdrawiam

  • #6 21 Cze 2007 21:08
    Usunięty
  • #7 21 Cze 2007 21:42
    Deron
    Poziom 15  



    Pod Vaga podłączam dopiero 28 czerwca ( wcześniej brak terminów).
    Także mam jeszcze parę dni na dokonanie oględzin we własnym zakresie.
    Wiadomo jak to jest w servisie - lepiej wiedzieć wcześniej co jest grane i wszystko samemu sprawdzić, bowiem sevis Plichty kasuje jak za "zboże".
    Dlatego zadałem pytanie o bezpieczniki :|

    Z ostatniej chwili:

    Aby sprawdzić czujnik skrętu należy podłączyć Vag i uruchomić silnik.
    Blok 44/08/02
    Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300
    Pokręcić kierownicą - obroty powinny wzrosnąć, do ~3000
    Jeżeli nie wzrosną - to czujnik skrętu jest uszkodzony.

    Złączka nr 30 (sprawdzić napięcie, powinno być ponad 12V).


    Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo