Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 1.6i

Marcin Z. 27 Oct 2003 23:23 5928 8
  • #1
    Marcin Z.
    Level 20  
    Opel Vectra 1.6i 1991r.
    Proszę o pomoc w zlokalizowaniu co jest uszkodzone.
    Auto na zimnym silniku odpala prawidłowo. Gdy silnik jest rozgrzany ciężko odpala, tzn. w momencie rozruchu coś go hamuje tak jak by miał za wczesny zapłon. Dość często po uruchomieniu ciepłego silnika, zapala się lampka od silnika i wtedy auto podczas jazdy szarpie.
    Po wywołaniu kodów błyskowych wyszedł kod 42 - (pierwotny obwód zapłonu lub wysokie napięcie).
    Po odłączeniu czujnika temperatury silnika, auto z ciepłym silnikiem odpala prawidłowo.
    Wymieniłem: swiece, przewody wn., moduł w aparacie zapłonowym, czujnik temperatury silnika, kopułkę, palec rozdzielacza i nic nie pomogło.
    Podejrzewam, że uszkodzone może być urządzenie sterujące silnikiem ale jak dokładnie to sprawdzić.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    zbigi
    Level 11  
    Sprawdzałeś czujnik lambda w kolektorze wydechowym lub czujnik momentu obrotowego tarczy sprzęgła szukaj przy skrzyni biegów. Kolega miał podobny przypadek okazło się, że czujnik sprzęgła był pęknięty.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Marcin Z.
    Level 20  
    Aparat zapłonowy także podmieniałem i nie było żadnej poprawy.
    Myślę jednak, ze uszkodzony będzie sterownik, bo dlaczego jak odłaczę czujnik temperatury to auto odpala prawidłowo.
    Elektrit, bardzo Cię proszę o poradę czy jest jakaś możliwość sprawdzenia sterownika abym nie wpadł w koszty i nie kupował nowego jeśli ten będzie sprawny.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    spektra
    Level 18  
    Miałem ten sam problem. W miektórych egzemplarzach VEKTR były wpuszczane do samochodu wadliwe komputery pokładowe. Pomogła bopiero wymiana komputera. Wymieniałem u Grabowskiego w Piasecznie pod Warszawą.
  • #8
    pawlikowski_g
    Level 12  
    Jest kilka przyczyn które mogą powodować taki objaw.
    Podam Ci ogólne wskazówki gdzie szukać ( nie wszystkie dotyczą akurat silnika 1.6 i)
    1- za wysokie ciśnienie w obwodzie doprowadzania paliwa (sprawdzic obwód doprowadzania paliwa oraz regulator ciśnienia) Powodem tego może być np zatkany lub załamany przewó powrotny paliwowy między regulatorem a zbiornikiem
    2.Uszkodzony przepływomierz powietrza
    2.Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( to chyba już wymieniałeś )
    Sprawdż jeszcze jedną rzecz z tym czujnikiem.
    Uruchom trybn samodiagnozy : Jeżeli wyświetli sie kod 14 lub 15 oznacza to problem w ukłądzie pomiaru temperatury .
    Jezeli nie masz takiego kodu odłącz przewód od czujnika ( w 1.6i kostka chyba 2 lub 3 stykowa) Włącz zapłon i zmierz woltomierzem napięcie między stykiem B kostki doprowadzającej a masą .Powinno być 5V z tolerancją 0,1V.Jezeli nie ma sprawdź ciągłośc przewodów do urządzenia sterującego .Czujniki podłączany jest do komputera sterują cego do wtyków C10-A11.Jeżeli brak jest napięcia 5V na którymś z tych wtyków ( nie pamiętam który jest we a który wy) to komp do wymiany lub naprawy .A jezeli jest to cóż może być wina komp jak też jeszcze czegoś innego .Życzę powodzenia .Daj zanć co było
  • #9
    User removed account
    User removed account