Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1.6i

Marcin Z. 27 Paź 2003 23:23 5631 8
  • #1 27 Paź 2003 23:23
    Marcin Z.
    Poziom 20  

    Opel Vectra 1.6i 1991r.
    Proszę o pomoc w zlokalizowaniu co jest uszkodzone.
    Auto na zimnym silniku odpala prawidłowo. Gdy silnik jest rozgrzany ciężko odpala, tzn. w momencie rozruchu coś go hamuje tak jak by miał za wczesny zapłon. Dość często po uruchomieniu ciepłego silnika, zapala się lampka od silnika i wtedy auto podczas jazdy szarpie.
    Po wywołaniu kodów błyskowych wyszedł kod 42 - (pierwotny obwód zapłonu lub wysokie napięcie).
    Po odłączeniu czujnika temperatury silnika, auto z ciepłym silnikiem odpala prawidłowo.
    Wymieniłem: swiece, przewody wn., moduł w aparacie zapłonowym, czujnik temperatury silnika, kopułkę, palec rozdzielacza i nic nie pomogło.
    Podejrzewam, że uszkodzone może być urządzenie sterujące silnikiem ale jak dokładnie to sprawdzić.

    -1 8
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 27 Paź 2003 23:49
    zbigi
    Poziom 10  

    Sprawdzałeś czujnik lambda w kolektorze wydechowym lub czujnik momentu obrotowego tarczy sprzęgła szukaj przy skrzyni biegów. Kolega miał podobny przypadek okazło się, że czujnik sprzęgła był pęknięty.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 28 Paź 2003 08:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 28 Paź 2003 09:47
    Marcin Z.
    Poziom 20  

    Aparat zapłonowy także podmieniałem i nie było żadnej poprawy.
    Myślę jednak, ze uszkodzony będzie sterownik, bo dlaczego jak odłaczę czujnik temperatury to auto odpala prawidłowo.
    Elektrit, bardzo Cię proszę o poradę czy jest jakaś możliwość sprawdzenia sterownika abym nie wpadł w koszty i nie kupował nowego jeśli ten będzie sprawny.

    0
  • #5 28 Paź 2003 11:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 01 Lut 2004 20:22
    spektra
    Poziom 18  

    Miałem ten sam problem. W miektórych egzemplarzach VEKTR były wpuszczane do samochodu wadliwe komputery pokładowe. Pomogła bopiero wymiana komputera. Wymieniałem u Grabowskiego w Piasecznie pod Warszawą.

    0
  • #8 01 Lut 2004 20:59
    pawlikowski_g
    Poziom 11  

    Jest kilka przyczyn które mogą powodować taki objaw.
    Podam Ci ogólne wskazówki gdzie szukać ( nie wszystkie dotyczą akurat silnika 1.6 i)
    1- za wysokie ciśnienie w obwodzie doprowadzania paliwa (sprawdzic obwód doprowadzania paliwa oraz regulator ciśnienia) Powodem tego może być np zatkany lub załamany przewó powrotny paliwowy między regulatorem a zbiornikiem
    2.Uszkodzony przepływomierz powietrza
    2.Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( to chyba już wymieniałeś )
    Sprawdż jeszcze jedną rzecz z tym czujnikiem.
    Uruchom trybn samodiagnozy : Jeżeli wyświetli sie kod 14 lub 15 oznacza to problem w ukłądzie pomiaru temperatury .
    Jezeli nie masz takiego kodu odłącz przewód od czujnika ( w 1.6i kostka chyba 2 lub 3 stykowa) Włącz zapłon i zmierz woltomierzem napięcie między stykiem B kostki doprowadzającej a masą .Powinno być 5V z tolerancją 0,1V.Jezeli nie ma sprawdź ciągłośc przewodów do urządzenia sterującego .Czujniki podłączany jest do komputera sterują cego do wtyków C10-A11.Jeżeli brak jest napięcia 5V na którymś z tych wtyków ( nie pamiętam który jest we a który wy) to komp do wymiany lub naprawy .A jezeli jest to cóż może być wina komp jak też jeszcze czegoś innego .Życzę powodzenia .Daj zanć co było

    0
  • #9 13 Sie 2005 15:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto