logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy istnieje mozliwość zrobienia takiego układu?

Filodendron 10 Lip 2007 08:37 3248 7
  • #1 4067167
    Filodendron
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam Wszystkich, od razu zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach związanych z elektroniką także jak kogoś zdenerwuje moim pytaniem to przepraszam. Czy istnieje możliwość zrobienia takiego układu (czy ewentualnie jest taki gotowy układ), że po podaniu na jego wejście napięcia +12V przez okres krótszy niż np. 10s powoduje, że układ ten nie przepuszcza dalej tego napięcia, a w przypadku podania tego samego napięcia dłużej niż 10s to układ (po przekroczeniu tych 10s) zaczyna przepuszczać to napięcie dalej do odbiornika? I tak za każdym razem, w przypadku krótszego- zatrzymuje, a po przekroczeniu puszcza dalej. Jeżeli jest taka możliwość to czy można prosić o jakiś schemat, ewentualnie link? Dziękuje za info.
  • #2 4067174
    Mariusz Ch.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 462
    Witam.

Jest taki układ -> CD 4541 i kilka elementów dodatkowych. Na forum zamieściłem kilka schematów. Funkcja "szukaj" i wpisz "opóźnione załączanie".

Gotowe też istnieje. W hurtowni elektrycznej można kupić przekaźniki czasowe Legranda lub innej firmy.
    Pzdr.
  • #3 4067205
    Lysoleq
    Poziom 17  
    Ocena: 12
    Możliwości na złożenie takiego układu jest wiele. Osobiście proponuje kupić przekaźnik z opóźnieniem, bo to moim zdaniem najbardziej eleganckie rozwiązanie Twojego problemu. Masz jedną część i w obwodzie głównym możesz zasilać układu o dużym poborze prądu. Ewentualnie możesz bawić się w układ elektroniczny który np załączy przekaźnik, lub tranzystor po 10 sekundach, ale nie wiem czy warto.

Jeżeli bardziej interesuje Cię elektronika to mogę narysować taki układ.
  • #4 4067238
    Filodendron
    Poziom 10