Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1500 problem z pracą silnika na benzynie

29 Lip 2007 14:22 12088 25
  • Poziom 13  
    Witam
    Mam od dłuższego czasu problem z moim lanosem z instalacją gazową. /lanos z 2001roku/ Na początku było wszystko OK. Problemy zaczęły się sie po pewnym czasie. Instalacja gazowa jest z tzw podłączeniem do kolektora. Zapala sie go zawsze na benzynie i dopiero po wejściu na obroty około 2000 przełącza sie na gaz. Problem polega na tym że obecnie zaraz po "zapaleniu" silnika na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie, nawet do tego stopnia że gaśnie . Trzeba go podgazować i wówczas jak sie uda przełącza sie na gaz i pracuje od razu normalnie czyli dobrze. Na benzynie przy zimnym silniku ma bardzo duże wahania obrotów pracuje nierównomiernie w momencie kiedy temperatura jest silnika jest wyższa silnik na benzynie pracuje lepiej ale nie dobrze. Problem ten jest bardziej zauważalny jeśli samochód jest nieuruchamiany przez dłuższy okres np noc lub dłużej, przy postojach mniejszych niż 10h problem ten nie jest tak dokuczliwy. Mechanik wymienił pompkę paliwa nie pomogło, sugeruje wtryskiwacze ale nie gwarantuje poprawy!?
    Co mogę zrobić?
  • Poziom 13  
    skoro sugeruje mechanik wtryskiwacze i nie jest ich pewien to niech je sprawdzi!!!! Przecież wystarczy zeby zobaczył jak rozpylają??? Chyba ślepy nie jest? :D

    Jeżeli wtryski będą ok, to dobrze by było jechać na komputer, nie tylko na test żeby odczytać błędy, ale popatrzeć jeszcze w parametry....
  • Poziom 13  
    z wtryskiwaczami dolewał jakiś środek do benzyny i zaproponował aby wyjeździć cały zbiornik i powinien przeczyścić wtryskiwacze, ale niewiele to pomogło. Natomiast mam pytanie , dlaczego skoro by wtryskiwacze się zacinają to jak silnik jest ciepły to pracują lepiej? Oczywiście mogę podjechać na komputer i sprawdzić parametry tylko co to da skoro jak dojadę to i tak silnik sie zagrzeje no można jeszcze zostawić go na następny dzień . Mam natomiast złe doświadczenia z lokalizowaniem usterek na komputerze, może niewłaściwy fachowiec. Ale gdzie znaleźć tego dobrego. Jakbym miał takiego nie pisałbym pewnie tutaj.
  • Poziom 15  
    Witam zanim wymienisz wtryskiwacze proponuje wyjezdzić paliwko które masz w zbiorniku (tylko nie do końca bo załatwisz pompę) i zalać świeżym jakimś lepszym i troszkę na tej benzynie pojezdzić (trochę mu wygarnąć) w większości to pomaga a jak nie to jeszcze jest jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia a wtryski zostawił bym na koniec bo to jest wydatek pozdrawiam PS. komputer i tak nie pokarze nic na temat wtryskiwaczy i stawaj się nie tankować auta do pełna max pół zbiornika
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    pioszym6 napisał:
    nie tankować auta do pełna max pół zbiornika

    niech mo kolega wyjaśni dlaczego, byłbym wdzięczny
  • Poziom 15  
    Przy zasilaniu auta gazem paliwa zużywamy mało a paliwo odparowuje i traci oktany , miałem przypadki gdzie auto nie chciało wcale zapalić , a winne było stare paliwo
  • Poziom 11  
    z wymianą wtrysków trochę poczekaj proponuję przy tankowaniu paliwa dolać do benzyny płynu który wyczyści układ paliwowy z osadów i ewentualnie wody koszt około 8 zł polecam środki naszej produkcji firma "organika" nic nie napisałeś o wymianie filtra paliwa
    jeżeli długo nie wymieniany to wymienić .przy eksploatacji na gazie śmieci zawarte w gazie pomimo filtrów i tak się przedostają i osadzają się w kolektorze .po przejechaniu około 100 km na benzynie powinno się poprawić jeśli nie to warsztat.
  • Poziom 17  
    Znam przypadek, konkretnie model Leganza.Właściciel założył instalację gazową.Podczas normalnej eksploatacji zauważył że auto z biegiem czasu coraz gorzej zapala i pracuje na benzynie. Doszło do tego że na benzynie wcale nie dało się jeździć. Powodem była tzw. autoadaptacja czyli przestawienie się sterownika wtrysków. Komputer cały czas kontroluje pracę podzespołów pojazdu np.sondy lambda, wtrysków itp. Kiedy docierają do niego błędne sygnały ( tak może się dziać przy LPG a zwłaszcza gdy jest źle dobrana lub ustawiona elektronika gazu) próbuje on tak korygować elektronikę aby praca silnika była jak najlepsza. Przy większych przebiegach powoli "zapomina" on o ustawieniach fabrycznych a zapamiętuje własne skorygowane. Są auta bardziej lub mniej czułe na to zjawisko. Wyjściem z tej sytuacji jest wgranie nowego fabrycznego programu do komputera sterującego i ewentualne prawidłowe ustawienie elektroniki gazu aby zjawisko nie pojawiło się w przyszłości. Nie wykluczam też uszkodzenia innych podzespołów np. wtrysków ale w przypadku wymiany koszty są już spore. Postępuj ostrożnie, jeżeli mechanik chce wymienić wtryski to w przypadku nie usunięcia usterki nie daj się skasować.
  • Poziom 13  
    Rady z tankowaniem do połowy znam / i tak radzę innym/, nie jest to mój pierwszy samochód z gazem i jeżdżę sporo. Filtr paliwa jest zmieniany przy każdej wymianie oleju /tj. co 10 000 - 15 000 km/
    Jak wspominałem przy ostatnim przeglądzie mechanik dolał jakiś środek czyszczący niestety nie wiem jaki. Od tamtej pory zgodnie z jego zaleceniami przejechałem około 2000km zatankowałem nowego paliwa. Nie sądzę aby to był problem zanieczyszczonego paliwa lub zanieczyszczonego układu paliwowego.
    Rozmawiałem ze znajomym i sugerował że może przeprogramowuje sie komputer przy jeździe na gazie .
  • Poziom 15  
    W niektórych Lanosach jest konieczność zamontowania przekaznika resetującego komputer (jest to zalecenie serwisowe)
  • Poziom 13  
    Wydaje sie to dość rozsądne rozwiązanie pod warunkiem że jest to ten problem, ale jak to sprawdzić? Gdzie można się dowiedzieć w jakich to jest modelach? Może ktoś ma schemat takiego rozwiązania?
  • Poziom 15  
    jeżeli do jutra nikt nie pomoże to zeskanuje ten schemat i prześle (orginalnie jest montowany z prawej strony pod deską rozdzielczą a symbol jego PA 400 jak dobrze pamiętam ,mogę jutro sprawdzić

  • Poziom 17  
    czytam te brednie i nie wierzę
  • Poziom 15  
    "autkom 'nie mam ochoty się z tobą licytować. Sorry "jantrzu " ale widocznie są mądrzejsi na pewno pomogą, pozdrawiam
  • Poziom 13  
    "autkom" mam prośbę jeśli masz coś konkretnego do zaproponowania to czekam. Nie jestem specjalistą samochodowym a mam ten problem od jakiegoś czasu i niestety nie mogę nic na to poradzić może Ty coś zasugerujesz.
  • Poziom 15  
    "jantrzu" jeżeli jesteś jeszcze zainteresowany tym schematem i pomocą z mojej strony to napisz pozdrawiam (sorry ale niektórzy mnie dołują a nic nie pomagają)
  • Poziom 13  
    Oczywiście że jestem zainteresowany, z wszystkich rad rozsądnych ta jest jeszcze nie sprawdzona. Chociaż musze powiedzieć że niedawno odłączałem akumulator na jakieś 1/2 h aby niby zresetować komputer ale to nie pomogło. Nie wiem jednak czy jest to dobry sposób?
  • Poziom 15  
    Witam doszłem do wniosku skoro odłączyłeś akumlator i nie pomogło to w twoim przypadku przekaznik nic nie pomorze , proponuje sprawdzić ciśnienie na magistrali paliwowej najlepiej zaraz za filtrem ciśnienie powinno wynosić 2,7 bara, wim że wymieniałeś pompę ale sprawdz to ciśnienie (nieraz nowa pompa dawała zaniskie ciśnienie
  • Poziom 13  
    Dzięki, spróbuję sprawdzić to ciśnienie. Ale wydaje mi sie że muszę zrobić to na zimnym silniku i później na ciepłym. Zastanawia mnie jeszcze jeden problem, dlaczego samochód po przejechaniu na gazie około 70 km i postoju około 8 - 9 godzin zapala na benzynie dużo lepiej /nie ma takich wahań na wolnych obrotach/ a jak postoi ponad 10 godzin problem ten sie nasila znacznie mocniej :?: Generalnie im dłużej samochód stoi po jeździe na gazie problem jakby sie nasilał.
  • Poziom 15  
    Niema znaczenia czy pomiar zrobisz na ciepłym czy na zimnym silniku , po prostu na zimnym silniku dawka paliwa musi być większa (niby sanie) w miarę rozgrzewania silnika dawka paliwa się zmniejsza, dlatego czym auto dłużej stoi to gorzej go zapalić (w zimę ten czas będzie krótszy ) , mam jeszcze jedno pytanie czy wymieniona była cała pompa czy tylko wkład?
  • Poziom 13  
    Podobno wymieniana była cała pompka paliwowa i pompka wodna /wymieniany był też rozrząd , pasek , napinacz itd.., ale to chyba nie ma nic do rzeczy w tej sprawie/ Zostawiłem samochód do naprawy na tą właśnie usterkę i do przeglądu okresowego wymiana oleju rozrządu, filtrów.
    Cały czas przez ostatnie 10 lat korzystałem z tego samego warsztatu i raczej nie miałem zastrzeżeń. Teraz po ostatnim "przeglądzie" i po przejechaniu 2000 km poleciał rozrząd. Jak stwierdził mechanik już w drugim warsztacie prawdopodobnie był za słabo naciągnięnty pasek i uszkodził prowadzenie na naciągaczu oberwał wskaźnik i przeskoczył o kilka ząbków , wskaźnik porobił kilka dziur na pasku /widziałem te elementy/. Też mu wspominałem o problemie z jazdą /zapalaniem/ na benzynie , specjalnie trzymał go całą noc i powiedział że było ok, ale powiedział że słyszał właśnie od kogoś o przeprogramowywaniu sie komputera. Podobno ten znajomy jeździ na gazie 10 zbiorników i 1 na benzynie i ma wszystko ok. Ale dla mnie nie jest to załatwienie problemu :(
  • Poziom 15  
    Pompom wodną napina się pasek rozrządu , w takim razie to wina była przy wymianie rozrządu (mam nadzieje że po zerwaniu paska rozrządu sprawdzili głowice i zawory bo rzadko się zdarza że się uratują ale są wyjątki) i za naprawę nie powinieneś nic zapłacić (jeśli był naprawiany w serwisie) , mimo wszystko sprawdz to ciśnienie ,
  • Poziom 13  
    Niestety wymiany nie robiłem w autoryzowanym serwisie. /ale z takimi serwisami też mam niemiłe doświadczenia, ale to już inny problem/ Robiłem to w sporym do niedawna zaprzyjaźnionym warsztacie. Wiem o tym że nie powinienem nic zapłacić rozmawiałem z właścicielem i czekam na jego propozycję. Ale samochodem trzeba jeździć. Oczywiście że sprawdzę to ciśnienie, ale nie jest to u mnie tak szybko z innych przyczyn. Tym samochodem jeździ żona do pracy i wraca teraz dość późno i warsztaty są już nieczynne, ale na pewno sprawdzę ciśnienie i wtedy sie odezwę.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Mogę na prywa wysłać prosty opis odczytu kodów błędów(wraz z kodami) bez żadnego komputera.Wystarczy zwykły drucik.Jżeli może się przydać proszę o kontakt.Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Witam.Pomyślałem,że prosciej będzie przesłać link do tej stronki i możesz zobaczyć sobie sam.Zajrzyj tutaj

    http://lanos.autokacik.pl/index2.htm
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Niestety dalej mam ten sam problem samochód odstawiłem do następnego warsztatu i w zasadzie nic się nie zmieniło. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ciśnienie paliwa OK, Sprawdzany był jeszcze czujnik temperatury też jest ok. Pozostało chyba jeździć aż usterka sie bardziej uwypukli.
    Taki sam problem zasygnalizował kolega "J3st3r3k" w poście "lanos 1,5 16V rok 99 brak mocy pomocy!!"
    Może ktoś ma jakiś pomysł???
  • Poziom 9  
    Witam
    Moim skromnym zdaniem na początek zalecił bym czyszczenie wtryskiwaczy i dobre paliwa do baku a przy okazji czyszczenie silniczka krokowego i reset kompa manuale są tu http://manuale.piwko.pl/ w moim lanku pomogło