Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki scalak do sterowania przekaźnika pompy paliwa ?

m_szala 04 Sie 2007 01:29 3439 6
  • #1 04 Sie 2007 01:29
    m_szala
    Poziom 2  

    Witam.
    Staneło autko.. Pontiac Firebird 5.7L V8 1991 rok .... nie załącza sie przekaźnik od pompy paliwa , bo nie dostaje +12V ze sterownika ECM [ na któtko podłączyłem +12V i chodzi motorek ]. Sterownik rozebrany i stwierdziłem uszkodzenie układu scalonego w obudowie TO-220 5 pin przykreconego do radiatora.
    Mam pytanie jaki scalak może siedzieć w układzie sterowania przekaźnika pompy paliwa w środku ECM :?:

    Może znacie inne metody aby wybrnąć z tego problemu. Dodam że tego sterownika nigdzie nie moge kupić....
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuje

    0 6
  • #2 04 Sie 2007 01:49
    rkris
    Poziom 17  

    Mysle ze to raczej zle postawiona diagnoza!

    0
  • #3 04 Sie 2007 06:37
    DominikD
    Poziom 23  

    Może za mało paliwa w baku i dlatego nie załącza pompy o ile reszta poprawnie działa.

    0
  • #4 04 Sie 2007 06:43
    milejow
    Poziom 42  

    Przekaznik pompy nie dostaje+12 ze sterownika,tylko mase.+12dostaje z przekaznika ASD,ktory tez sterowany jest masa z ECM po wykryciu obrotow wlu korb.

    0
  • #5 04 Sie 2007 16:29
    m_szala
    Poziom 2  

    Wszystko koledzy sie zgadza, ale paliwko jest full i auto na krotko podlaczajac pompe chodzi sobie normalnie. Już tłumacze co bylo przyczyna .....
    ECM podaje +12V na cewke przek. pompy i wraca do masy ECM [ na 100% tutaj tak jest - to jest Amerykański motorek od Corvetty] - przez około 2...3 sekundy i potem napiecie znika i przekaźnik puszcza. Mamy wtedy nagromadzone cisnienie w ukladzie paliwa i krecac rozrusznikiem autko dostaje chwilowago KOPA obrotowego. W tym momencie wyłącznik cisnienia oleju musi nam sie wlaczyć i podać +12V bezpośrednio na pompe ..... inaczej autko zgasnie za chwile. W moim autku problemem jest nadpalony przekaźnik pompy paliwa [ rez. przejscia ponad 150 Ohm.] i pompa nawet nie drgnała - w szynach paliwowych 0 cisnienia - brak kopa.... i motor nie miał prawa odpalić, bo rozrusznik kręcąc nie był w stanie wytworzyć takiego ciśnienia oleju żeby podać +12V i załączyć pompę paliwa. Wystarczyło przemyć przekażnik .... Teraz ma 0 Ohm na przejsciu - i autko zagadało. :D

    Mimo wszystko pochopnie na wstepie postawiłem diagnoze.... "rkris" masz nosa.

    Dziękuje wszystkim.

    0
  • #6 04 Sie 2007 17:37
    milejow
    Poziom 42  

    Masz racje kolego m-szala,grzebie w amerykanach pare lat elektryke i wiekszosc ma sterowanie przekaznika pompy(-)z ECM a(+)z przekaznika ASD.Przypomnialem sobie o twoim problemie w pracy i wydlubalem schemat tego silnika.Masz fotke tego schematu,moze ci sie przyda
    Jaki scalak do sterowania przekaźnika pompy paliwa ?

    0
  • #7 05 Sie 2007 12:47
    m_szala
    Poziom 2  

    Dzięki za schemacik. Napewno mi się przyda.

    0