logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak uzyskać czyste barwy oświetlenia LED w kuchni? Czerwony, żółty, niebieski

bobalab 15 Sie 2007 22:42 1412 2
REKLAMA
  • #1 4182092
    bobalab
    Poziom 2  
    witajcie.
    nie znam się na elektryce/elektronice/optyce i potrzebuję pomocy.

opis problemu:
    robię ścianę z meblami, wszystko bez uchwytów, w kolorze białym. białym dlatego, że marzy mi się oświetlenie tego pewną liczbą "żarówek" w trzech podstawowych barwach, które dadzą możliwość uzyskania różnokolorowego wnętrza w zależności od np. nastroju.

pytania:
    1. trzy kolory: czerwony, żółty, niebieski - jak dobrać je, by barwy były czyste, tzn. żeby żółte światło było żółte, a nie np. pomarańczowe...
    2. czym powinny być te moje "żarówki": halogeny? diody? żarówki? neon? ???
    3. zależy mi na tym, by światło było rozłożone równomiernie, tzn. żadnych takich szlaczków na ścianie, jak żarówka czy halogen świeci... jak kolory się zmieszają z różnych źródeł - nadal powinno być to równomierne...
    4. ile by tego musiało być? jak rozmieszczone? (możliwość zrobienia sufitu podwieszonego) ściana ma jakieś 2,5(w) na 3,6(sz)
    5. teraz to, na czym się kompletnie nie znam, a do czego sprowadzam cały problem: jak już będzie to wszystko, co wyżej - jak tym sterować w jak najprostszy sposób, by można było zapalić/zgasić/ściemnić każdy kolor niezależnie w celu uzyskania różnych kolorów oświetlenia... i czy to tak się robi, tzn czy te barwy się wymieszają tworząc nowe?

pomysł ten chodzi za mną od dłuższego czasu, teraz mogę go realizować. atmosferę podgrzał program w jakiejś telewizji, gdzie mieli w pokoju hotelowym właśnie takie coś (w sypialni chyba) i na ścianie był taki średnich rozmiarów przełącznik/pokrętło - niestety nie zdołałem się mu przyjrzeć, a i twórcy programu nie wdawali się w szczegóły.