Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam(!) schematu przerywacza kierunkowskazów.

ojciec cenzura 21 Aug 2007 21:32 6820 13
Altium Designer Computer Controls
    ojciec cenzura
    Level 11  
    Witam;

Mam następujący problem: szukam mocnego przerywacza kierunkowskazów, do motoroweru. chodzi o to, by mocy starczyło mu żeby zasilić z 9v baterii żarówkę 6,3v 0,2A. Gdy podłączam żarówkę bezpośrednio, tj bateria -> przełącznik -> żarówa to ładnie świeci, nawet dość mocno. Ale gdy polutowałem sobie 2 układy, jeden na kostce NE555, drugi na tranzystorach BC548 mające służyć jako przerywacz, nie starczało mocy wyjściowej z przerywacza by zaświecić żarówkę (kostka NE555) lub żarówka ledwie się żarzyła i grzały się tranzystory (BC548). Nie czuję się na siłach żeby projektować coś od podstaw, bardziej jestem początkujący niż zaawansowany.

Szukam więc mocnego układu, najlepiej na darlingtonach, albo innym ustrojstwie, coby tylko działało :-) Liczę na pomoc wszystkich forumowiczów znających się na rzeczy...

Do modów - wpisując "przerywacz" w szukajce znalazłem 5 tematów niepasujących do moich kryteriów. Ale nie było mnie dawno na forum, więc jeśli kiedyś przewinął się gdzieś temat, gdzie byłby opisywany podobny układ, prosiłbym o podanie linka, i wszystkim będzie żyło się lepiej ;-)
    Acha, i wybaczcie mi jeśli zły dział, ale w końcu szukam schematu :-D

Pozdrawiam, liczę na pomoc ;-)
  • Altium Designer Computer Controls
    ojciec cenzura
    Level 11  
    czyli mniej więcej tak, czyż nie?:

pojedzie to na pakiecie baterii 2x 4,5v ?
  • Altium Designer Computer Controls
    sk700
    Level 31  
    NIE, NIE to jest schemat regulatora PWM!
    Kol. wyżej chodziło o sam układ wykonawczy.
    to znaczy BUZ11 I ten rezystor :D.
    Pozdrawiam.
    ojciec cenzura
    Level 11