Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot partner 1,9d -przekaźnik czasowy oświetlenia wnetrza

grego110 28 Aug 2007 10:25 4451 10
  • #1
    grego110
    Level 11  
    Zwracam się z pytaniem gdzie znajduje się przekaźnik czasowy oświetlenia wnetrza. Oświetlenie nie wyłancza się podczas jazdy gdy przełącznik jest ustawiony w pozycji czasowej/ otwarte drzwi/. Dawniej po krótkiej chwili oświetlenie wnętrza samo przygasało nawet po zostawieniu samochodu z otwartmi drzwiami. Sprawdzałem krancówki wszystkie sprawne.
    Może ktos wie jeszcze jak prawidłowo wymontować bsi, po odkręceniu śrub na przodzie obudowy bsi cos ją nadal trzyma. Nie można jej wyjąć z sanek.
    Peugeot partner 1,9d, 200r, silnik dw8b, 5-cio drzwiowy.
  • #2
    zi.ko
    Level 26  
    Oświetleniem wnętrza steruje BSI. Po odkręceniu śrubek BSI trzyma się tylko na wtyczkach i plastikowych prowadnicach.
  • #3
    grego110
    Level 11  
    Czy w bsi jest jakiś przekażnik do sterowania oświetleniem wnętrza, i co może być jeszcze przyczyną nie gaśnięcia oświetlenia wnętrza. Dodam że także centralny/fabryczny/ zamek odbija a alarm sygnalizuje trzema impulsami dźwiękowymi otwarte drzwi. Kontrolka otwartch drzwi świeci się wraz z oświetleniem i czasem podczas jazdy gaśnie. Sprawdzone wszystkie krancówki , czujnik położenia klapy itp. Jedno co stwierdziłem to ,że na słupku tylnych drzwi gdzie znajduje się stycznik zamka /podczas zamykania dochodzą dwa bolce w drzwiach/ na obydwu złączkach jest stała masa . Wg mnie poto jest drugi stycznik w drzwiach by po zamknięciu podac masę np. na jeden z pinów.
  • #4
    zi.ko
    Level 26  
    Partnery miały podwójne krańcówki przednich drzwi. jedną na słupku a drugą w zamku i prawdopodobnie ta w zamku jest uszkodzona. Jeśli tak masz to przetnij obwód tej w zamku i powinno wszystko grać.
  • #5
    lucik
    Level 17  
    No tak tylko czy jak przetnie ten z zamka to przypadkiem nie przestanie działać centralny?
  • #6
    zi.ko
    Level 26  
    jeśli przetniesz tylko krańcówkę to nie powinno się nic stać
  • #7
    grego110
    Level 11  
    Bardzo dziękuję za radę , proszę mi tylko powiedzieć które przewody należy przeciąć wg, schematu zamka od strony kierowcy.
    Czy po przecięciu centralny będzie działać?
    U mnie w przednich drzwiach krańcówki na słupkach sa fabrycznie nie podłączone.
  • #8
    grego110
    Level 11  
    Jaki wpływ może mieć zwarcie krancówki w zamku na ciągłe świecenie oświetlenia wnętrza skoro po odłączeniu głównej wtyczki na drzwiach kierowcy światło we wnętrzu nie gaśnie.
    Czy na pewno powinna byś podłączona krańcówka na słupku przednich drzwi? bo u mnie obie krańcówki po delikatnym wyjęciu ze słupków nie są do niczego podłączone. Na schemacie który mam też nic o krańcówkach w przednich słupkach.
    Mam nadzieję ,że tam nie było przewodów bo będzie problem.
  • #9
    zi.ko
    Level 26  
    Zlokalizuj przewód krańcówki, przetnij obwód i podłącz do krańcówki na słupku. Według mojego schematu (6 stykowa wtyczka) to styk 1 a według zamieszczonego przez Ciebie (9 stykowa wtyczka) to 6. Zależy jaką masz wersję. Jeśli chcesz mieć pewność że będzie wszystko działało to wymień zamek. Musisz tylko namierzyć w których drzwiach ta krańcówka zwiera bo mogą to być drzwi pasażera.
  • #10
    grego110
    Level 11  
    Czy mógłbym prośić o przesłanie mi schematu zamka lub najlepiej całego układu centralnego zamka z wtyczką 6-cio pinową bo taką posiadam w samochodzie a schemat mam taki udało mi się zdobyć.
    adres : agros(maLpa)vp.pl
  • #11
    grego110
    Level 11  
    Odpowiadam dopiero teraz bo właśnie udało mi się sprawdzić wszystkie zamki wg zalecenia. Po przecięciu przewodu we wtyczkach nr-1 /sterujący masą /okazało się ,że krańcówki w obydwu zamkach są sprawne. Po podłączeniu wtyczki z przecietym przewodem mikrostycznik pracuje prawidłowo- otwarte drzwi /jest masa, zamknęte drzwi / brak masy.
    Natomiast na przewodzie który przeciąłem idącym do wtyczki masa jest cały czas. Odłączanie kolejnych układów / drzwi boczne oraz tylna klapa dalej nie powoduje zaniku masy na przewodzie nr 3050. Wg schematu od Pana /Partner 2000r. wtyczka 6-cio pinowa/ masę na niego podaje przekaźnik w BSI 1. Jak sprawdzić jego działanie i w jaki sposób możliwa jest jego naprawa. Czy jest on wlutowany czy można go wymontować? Pytam dlatego ponieważ jeszcze nie wymontowałem BSI.