Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ostrzeżenie przed firmą Netia / Net24 !!!

30 Sie 2007 16:40 27927 52
  • Poziom 36  
    Witam.

    Pomagam kuzynowi (zdalnie) skonfigurować Router ADSL do pracy z internetem szerokopasmowym Netii.

    Internet świadczony jest na linii TP SA, i został dzisiaj rano aktywowany.

    Jest to pierwsze połączenie, więc nazwa użytkownika i hasło jest net24.

    Połączenie z ADSL jest, bo dioda ADSL świeci światłem ciągłym, i połączenie z ADSL-em jest bo przy parametrach upstream / downstream w menu routera pojawiają się konkretne liczby.

    Annex A, VPI 0, VCI 35, PPPoA VC-Mux, czyli ok.

    W teście diagnostycznym mam:

    >> Testing Ethernet LAN connection ... PASS
    >> Testing ADSL Synchronization ... PASS
    >> Testing ATM OAM segment ping ... PASS
    >> Testing ATM OAM end to end ping ... FAIL

    i dalej same faile.

    Ktoś wie co może być nie tak? O co chodzi z ATM OAM end to end ping ?

    Pewnie doszedłbym do tego, gdybym miał dostęp do panelu tego routera, ale niestety jest to konsultacja zdalna - słowna, i mam małe możliwości działania.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi, i wskazówki, zwłaszcza od osób - użytkowników internetu Netii.


    ------------------ edit --------------------

    Dzwoniłem do Netii, zgłoszenie awarii przyjęte.

    Od wczoraj próbuję się połączyć z Internetem Netii na lini TP i nic. ADSL działa prawidłowo (dioda świeci) a w menu Routera pojawiają się informacje:

    Code:
     Line State : Showtime
    
     Modulation : G.DMT
     Annex Mode : ANNEX_A
     
    Downstream Upstream SNR Margin 5.5 22.0 db
    Line Attenuation 59.5 31.5 db
    Data Rate : 1024 320 kbps


    Więc ADSL jest w porządku.

    WAN:

    Code:
    Status : Not Connected
    
    Connection Type : PPPoA
    IP Address : 0.0.0.0
    Subnet Mask : 0.0.0.0
     
    Default Gateway : Node1
    DNS Server : 0.0.0.0



    Tymczasem przy Diagnostyce:

    Code:
     >> Testing Ethernet LAN connection ... PASS
    
     
     >> Testing ADSL Synchronization . PASS
     
     >> Testing ATM OAM segment ping ... PASS
     
     >> Testing ATM OAM end to end ping ... FAIL
     
     >> Ping Primary Domain Name Server. SKIPPED
     
    >> Ping www.yahoo.com ... FAIL


    Załączam też loga:

    Code:
    1/1/2000 0:0:1> MPOA Link Down
    
    1/1/2000 0:0:1> LAN promiscuous mode
    1/1/2000 0:0:1> Last errorlog repeat 2 Times
    1/1/2000 0:0:1> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:0:1> SNMP TRAP 1: warm start
    1/1/2000 0:0:1> main: init completed
    1/1/2000 0:0:1> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:0:2> SNMP TRAP 3: link up
    1/1/2000 0:0:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:0:2> adjTimeTask fail: wrong domain name
    1/1/2000 0:0:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:0:2> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:0:2> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:0:2> adjtime task pause 60 seconds
    1/1/2000 0:0:5> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:0:39> Last errorlog repeat 34 Times
    1/1/2000 0:0:44> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:0:45> MPOA Link Up
    1/1/2000 0:0:45> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:2> Last errorlog repeat 3 Times
    1/1/2000 0:1:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:1:2> adjTimeTask fail: wrong domain name
    1/1/2000 0:1:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:1:2> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:1:2> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:1:2> adjtime task pause 60 seconds
    1/1/2000 0:1:4> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:31> Last errorlog repeat 19 Times
    1/1/2000 0:1:31> No DNS server available
    1/1/2000 0:1:42> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:43> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:45> Last errorlog repeat 1 Times
    1/1/2000 0:1:46> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:50> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:1:56> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:2:2> Last errorlog repeat 4 Times
    1/1/2000 0:2:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:2:2> adjTimeTask fail: wrong domain name
    1/1/2000 0:2:2> No DNS server available
    1/1/2000 0:2:2> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:2:2> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:2:2> adjtime task pause 1 day
    1/1/2000 0:2:3> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:12:17> Last errorlog repeat 16 Times
    1/1/2000 0:12:41> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80487140
    1/1/2000 0:15:41> Last errorlog repeat 3 Times
    1/1/2000 0:15:46> No DNS server available


    Próbowałem logować się do usługi jako:

    username: Net24
    pass: Net24

    oraz

    username: net24
    pass: net24

    a także

    username: net24(malpa)netia.pl
    pass: net24

    (bo neostrada używa rejestracja(malpa)neostrada.pl)

    I nic. VPI=0, VCI=35, Encapsulation PPPoA Vc-MUX

    i nic...

    Próbowałem też na pożyczonym od kolegi modemie z Neostrady Speedtouch 330 - tam jest sytuacja taka sama. ADSL ok, natomiast połączyć się nijak nie idzie...

    Dziesiątki razy zakładałem ludziom neostradę, a z internetem netii nie mogę sobie poradzić. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie bo już nie wiem co mam robić.

    ------------------- edit --------------------------

    Załączam też log z modemu SpeedTouch 330

    Ostrzeżenie przed firmą Netia / Net24 !!!
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 10  
    Sprawa jest prosta wina lezy po stronie NETIA I nic na to nie poradzisz, seriws musi przygotowac lacze do swiadczenia uslugi i zapewne to troche podtrwa
  • Poziom 36  
    mickoz2 napisał:
    Sprawa jest prosta wina lezy po stronie NETIA I nic na to nie poradzisz, seriws musi przygotowac lacze do swiadczenia uslugi i zapewne to troche podtrwa

    Chyba raczej TP SA, bo usługa, choć Netii, to świadczona na linii TP SA. Czasem żałuję, że nie mam jakiegoś znajomego technika w TP SA, byłby pomocny w takich sytuacjach, zwłaszcza, że to pewnie jakaś pierdoła, niedopatrzenie, przy instalaji / konfiguracji sprzętu. Zastanawiam się co taki technik mógł spieprzyć, jaki błąd mógł popełnić. Jego naprawa to pewnie dwie chwile a ja muszę siedzieć cały weekend (i nie wiem jak długo jeszcze potem) 600 km od domu, czekając aż procedurze zostanie uczynione zadość.

    A łącze zostało przygotowane do świadczenia usług 4 dni temu, przynajmniej taką oficjalną informację otrzymałem od Netii 4 dni temu.
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 31  
    Masz tu screen mojego configu (zaznaczam, że mam internet po "drutach" netii)
    Ostrzeżenie przed firmą Netia / Net24 !!!

    PPP over ATM - tak używa TPSA
    PPP over Ethernet - tak używa Netia
  • Poziom 17  
    A tu moje ustawienia na lini TP . Chyba musisz trochę poczekać aż będzie aktywna.

    Ostrzeżenie przed firmą Netia / Net24 !!!

    Moderowany przez charm_spider:

    Poprawiłam post.
    Proszę zamieszczać pliki graficzne tak jak w opisie.

  • Poziom 31  
    Czyli ewidentnie masz źle ustawione "Encapsulation". VPI/VCI też ma inne wartości.

    Wiedziałem, ze te wartości są inne u obu dostawców (bo miałem i neośkę kiedyś :/ ) ale nie wiedziałem, czy to zależy od providera internetu, czy od najbliższej centrali telefonicznej...

    Co do niedotrzymania terminu ze strony netii spotkałem się jeden raz... ale to splotło się kilka cyrków na raz... Masowa ucieczka ludzi od tpsa (ta osoba też uciekała, ale właśnie przez ten problem została), praktykantka obsługująca zlecenie w netii, zerwanie linii napowietrznej tpsa, problemy z rozwiązaniem umowy z tpsa(nieuzasadnione).
  • Poziom 26  
    Niestety, jeśli problem leży po stronie Netii, to trochę poczekasz. W moim przypadku podpisałem umowę 25 lipca, a 14 sierpnia pojawił się sygnał, lampka ADSL w modemie zaczęła się świecić, jednak za nic nie dało się zalogować na login i hasło net24, wyrzucało błąd 691, zalogować się można było tylko na parametry neostrady, codzienne telefony na 0801802803 nic nie dały, za każdym razem kazano mi się "uzbroić w cierpliwość" i wyznaczano kolejne terminy. Dopiero napisanie skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej 26.08.2006 spowodowało, że 28.08 szczęśliwie pojawił się internet. Także skarga jest naprawdę dobrą drogą, gdy inne metody zawodzą.
  • Poziom 36  
    Mnie irytuje to, że otrzymuję informację od Netii, że linia czeka przygotowana, robię 600 km, w nadziei, że skonfiguruję wszystko w 15 minut, a tu się okazuje, że owszem przygotowany na linii jest ale tylko ADSL. A zalogować do usługi się nie można.

    Okazało się, że Netia ze swojej strony zrobiła to co miała, i sytuację przyjęła jako ewidentną awarię po stronie TP SA. Zgłoszenie zostało przyjęte, bez żadnego "ale" (bo gościu najwyraźniej widział, że rozmawia z osobą, która po prostu się na tym zna). Teraz czekam do poniedziałku, i z rana zaraz dzwonię żeby sprawdzić status przyjętego zgłoszenia awarii.

    Ja chciałbym się dowiedzieć, od osób, które mają takie doświadczenie, co mogło zostać zrobione po stronie TP SA nie tak (gdzie może leżeć przyczyna / błąd), że nie mogę się połączyć z usługą, mimo obecnego na linii ADSL-a. Bardzo ciekawi mnie to od strony technicznej.
  • Poziom 31  
    Co może być technicznie źle?
    VPI w routerze ustawione na 0 zamiast na 8
    Encapsulation ustawione na PPPoA zamiast na PPPoE
    Jest synchro - jest net. I koniec gadania. Wina jest po stronie routera, czyli upartego Ciebie
  • Poziom 36  
    schnelltot napisał:
    Co może być technicznie źle?
    VPI w routerze ustawione na 0 zamiast na 8

    Parametry Neitt i TP SA są w tym względzie takie same: VPI=0, VCI=35. Poza tym w modemie SpeedTouch 330 nie masz możliwości wprowadzenia błędnych danych - a i przez ten modem nie mogę połączyć się z usługą.

    schnelltot napisał:
    Encapsulation ustawione na PPPoA zamiast na PPPoE

    Próbowałem czterech możliwych opcji.

    schnelltot napisał:
    Jest synchro - jest net. I koniec gadania. Wina jest po stronie routera, czyli upartego Ciebie

    Żałosny jesteś. Nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Modem SpeedTouch nie zawiera opcji, które pozwalałyby źle skonfigurować urządzenie. Tam wpisujesz tylko usera i hasło. A przez niego też nie ma możliwości ustanowienia połączenia.
  • Poziom 31  
    Bo modemy speedtouch to w ogóle są bardzo fajne...
    Spróbuj na routerze ustawić:
    VPI : 8
    Encapsulation :PPPoE

    Cytat:

    Żałosny jesteś. Nie wiesz, to nie zabieraj głosu.


    Tak się składa, że zakładałem routery do sieci domowych... 8 dla neośki i 3 dla Net24...
    A Tobie pomagam tylko ze względu na Savio, bo tu jakoś nie masz ochoty się wykazywać...


    Edit:
    No rzeczywiście z tym VPI się myliłem... zwracam honor. Co ja poradzę, ze nikt ode mnie nie używa net24 po liniach tpsa ;)

    Może tu coś doczytasz:
    http://pomoc.x.pl/modules.php?19


    A co do modemów speedtouch oraz sagem : kijem bym nie ruszył... tyle co ja nerwów przez nie straciłem...
  • Poziom 36  
    schnelltot napisał:
    No rzeczywiście z tym VPI się myliłem... zwracam honor. Co ja poradzę, ze nikt ode mnie nie używa net24 po liniach tpsa ;)

    Przepraszam, że się uniosłem, ale strasznie nie lubię, kiedy zaczynam być traktowany jak nowicjusz, czy to przez techników z Tepsy, Netii, czy też przez inne osoby. Jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej na kierunku telekomunikacyjnym, a sieci komputerowe (i nie tylko one) są moim hobby i z lekka mnie irytuje kiedy ktoś zaczyna do mnie mówić, jak do małego dziecka.

    8 na VPI nie zmienia sytuacji. Na parametry neostrady też próbowałem się logować (rejestracja@neostrada.pl / rejesracja), ale bez rezultatu. Właściwie to nie wiem dlaczego - nie mam pomysłu na to, w czym / na jakim etapie technik mógł popełnić błąd, zwłaszcza, że tam połowa rzeczy odbywa się automatycznie.

    Chętnie poznał bym / nawiązał kontakt z technikami (np. z TP SA) w celu uzupełnienia swojej wiedzy w zakresie czynności / procedur stosowanych przy uruchamianiu kont ADSL-owych.
  • Poziom 31  
    No ja w sumie amator... i też nie powinienem się rzucać ;) Muszę sobie założyć blokadę pisania po północy...

    Do rzeczy...
    Czy czasem parametr Line Attentuation (zakłądka adsl)nie powinien być jak najmniejszy?
    U mnie jest
    [code]Line Attenuation 26.6 11.5 dB[code]


    Hmm... Mtu nie powinno mieć wpływu na te objawy, prawda?:>

    A może spróbuj zrobić disconnect-> connect w zakładce PPP (druga z góry dla chipsetów conexant)

    Już nic nie wiem....
  • Poziom 15  
    Witam.
    Powyzsza sytuacja zdarza sie dosc czesto, w przypadku uslugi net24 na linii tp. Przygotowanie linii sklada sie z dwoch etapow. Adsl uzytkownik polka tepsa - i tutaj wszytko dziala - czego objawem jest poprawna synchronizacja i rozpoznanie predkosci.
    Etap drugi - tunel szkielet Tp szkielet Netia - i tu jeszt pies pogrzebany!
    Brak mozliwosci logowania. Pozostaje zglosic awarie i cierpliwie czekac.

    Dodano po 12 [minuty]:

    ps . dobrym rozwiazaniem jest korzystanie z programu aktualizacyjnego ze strony netii i podawanie numeru bledu wlasnie z niego przy konsulatcji z serwisem:idea:
  • Poziom 36  
    Tym oto sposobem dzisiejszego pięknego dnia Netia poprzekraczała wszystkie możliwe terminy. Przed chwilą dzwoniłem do Netii, porozmawiałem sobie ze wszystkimi możliwymi działami, stwierdziłem, że wszelkie terminy zostały przekroczone, a mi osobiście czekanie znudziło się. Powiedziałem, że ostateczny termin, do kiedy będę czekał na naprawę usługi upłynie dzisiaj o godzinie 19, a jeśli to tego czasu usługa nie zacznie działać prawidłowo, wysyłam natychmiast skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przy czym zaznaczyłem, że na tym się to nie skończy - jako, że jestem ważną osobą w kilku istotnych medialnie (branżowo) miejscach, może to oznaczać początek "branżowej klapy" firmy NETIA.

    ----- edit ------

    Oto fragment oficjalnego pisma, które zostało przed chwilą skierowane do Urzędu Komunikacji Elektronicznej:

    Cytat:
    W związku z tym, że o godzinie 19.40 ponownie dodzwoniłem się do Netii, a zgłoszona w piątek awaria w dalszym ciągu nie została usunięta, chciałbym złożyć na firmę Netia oficjalną skargę ze względu na:

    - przekroczenie terminu 30 dni na uruchomienie usługi od dnia podpisania umowy (30.07.2007)
    - przekroczenie terminu 24 godzin na usunięcie awarii (awaria zgłoszona 31 sierpnia, dziś mamy 4 września)
    - wprowadzenie w błąd, w związku z którym poniosłem (i w dalszym ciągu ponoszę) duże dla mnie koszta (Netia, 30.08.2007: "Usługa dostępu do Internetu z zamówienia XXXX/XX/XXX/XXXXjest gotowa do aktywacji.")


    Z tego, co wyczytałem na http://www.uke.gov.pl kolejnym krokiem z mojej strony może być wniesienie sprawy do sądu powszechnego.

    ----- edit ------

    Ponieważ mamy 05.09.2007, a od zgłoszenia awarii upłynęło 72 godziny, zmieniam temat postu na "Ostrzeżenie przed firmą Netia / Net24 !!!"

    Sprawa zostanie prawdopodobnie rozstrzygnięta w Sądzie Powszechnym

    Przydatne linki:

    - Skargi na Net24 lub Multimo
    - Jak i gdzie złożyć reklamację telekomunikacyjną?
  • Poziom 10  
    Skarga moze pomoże, przeważnie pomaga... Ogolnie to jest błąd 721 czyli prawdopodobnie tp podala zle parametry netii do swiadczenia uslugi i stad jest ten blad, czesto mozna czekac dlugo na poprawienie tego mimo ze jest info ze usugla powinna dzialac to nie zawsze dziala i to tyle...
  • Poziom 36  
    Rzeznik87 napisał:
    Skarga moze pomoże, przeważnie pomaga... Ogolnie to jest błąd 721 czyli prawdopodobnie tp podala zle parametry netii do swiadczenia uslugi i stad jest ten blad

    To już powinien być problem Netii. Najbardziej mnie rozbraja jak gostek stwierdza, że ło jejciu, jejciu, odpowiedzi z TP SA nie dostali. A co mnie to obchodzi do jasnej anielki? Jak dla mnie to nie dotrzymali dwóch ustaleń zawartych w umowie (przekroczyli 2 terminy). Jakby im solidne kary wlepiali za każde takie niedotrzymane terminy, to może sytuacja inaczej by wyglądała. Powinien być większy rygor, a nie że oni sobie przekraczają terminy, łamią postanowienia umowy i jakoś nic im się z tego powodu nie dzieje. A niech użytkownik tylko zapomni jeden dzień faktury zapłacić. Na drugi dzień zostanie odłączony od usługi, albo jeszcze kare mu wlepią.

    Równie dobre jest to kiedy gostek stwierdza, że "trzeba czekać, bo odpowiedź z TP SA nie napłynęła". Nosz panie kochany, nie ma co czekać tylko zadek łaskawy ruszyć. Dzwonić do TP SA, i wywierać nacisk, skoro wiążą was jakieś umowy. Czekać, czekać... Bezczelność...


    Rzeznik87 napisał:
    czesto mozna czekac dlugo na poprawienie tego mimo ze jest info ze usugla powinna dzialac to nie zawsze dziala i to tyle...

    O przepraszam. Ja dostałem informację, że usługa jest gotowa, a nie "usługa powinna być gotowa". A to jest drobna różnica. Jak dla mnie - absolutne wprowadzenie w błąd. Przez które straciłem tydzień czasu, przejechałem 1200 km, i nic nie załatwiłem.

    Szczerze powiedziawszy, chciałbym nie tylko tego, żeby usługa zaczęła działać, ale również kary, solidnej i dotkliwej kary dla "firmy" Netia. Wiem, że nie zwróci mi to kosztów, ani tym bardziej moralnych strat, stresu, ale miałbym świadomość, że ktoś pilnuje tego całego bałaganu, przez co być może przyszli klienci mieliby mniej problemów.

    ------ edit ------

    A może tak opisać cyrki "firmy" Netia na łamach jakiegoś wielkiego czasopisma poświęconego elektronice? Dał bym wiele, żeby się odgryźć Netii za cały ten stres i koszta, w jakie wpakował mnie ów żałosny i nieudolny operator.

    A może by tak jakiś pozew zbiorowy? Te są podobno rozpatrywane z większą gorliwością :-)

    Są jeszcze jacyś znajomi, którzy chcieliby złożyć nietypowe "podziękowanie" gościom z Netii? Bo na informacje o tym, że "została złożona skarga do Urzędu Komunikacji Elektronicznej", oraz ostrzeżenia, że zostanie wniesiona sprawa do Sądu Powszechnego nie robią na nich wielkiego wrażenia. Może czas zadziałać w taki sposób, żeby jednak ów wrażenie zrobiły?

    Oprócz drogi sądowej pomyślałem sobie, że można zrobić urządzenie, które co 15 minut będzie łączyło się z darmową infolinią działu technicznego Netii, a po dodzwonieniu się będzie wysyłało komunikat z prośbą o sprawdzenie statusu awarii z umowy numer...

    I pomyśleć, że wystarczy tylko lekko zmodyfikować układ AVT923 z EP 3/2006 :-D

    No i mamy kolejny bomba-projekt "Wywieracz nacisku na nieuczciwych (bo nieterminowych) operatorów telekomunikacyjnych takich jak Netia"). Niezdowoleni klienci Netii z pewnością się ucieszą :D Mam nadzieję, że linie Netii będą gorące :D
  • Poziom 28  
    i po co ten temat? tajemnica poliszynela jest oczekiwanie na aktywacje uslugi na linii TPSA. jest milion przepisow ktorymi operator moze sie zaslonic w tym przypadku. ciesz sie ze nie czekasz 3 miesiace i nie podpisales w tym czasie 3 umow z konsultantami firmy ktorzy nigdy nie dostarczyli twojej umowy do Netii. swinie w tym przypadku podklada TPSA i nie raz juz byla i bedzie za to karana.

    wnioskuje o zamkniecie tematu - dosyc juz wylewania frustracji.
  • Poziom 36  
    seg napisał:
    Wszystko ok, ale powiem Ci jedno. Jeżeli wyjeżdżasz im z takimi tekstami jak np "żałośni jesteście" czy "jestem absolwentem.."np to sam bym Cię wypieprzył za drzwi za takie gadki. Za kogo Ty sie uważasz mało jest takich absolwentów? Możesz być nawet sam president of united states /z małej bo bez szacunku dla niego/. Jak masz takie mniemanie o sobie to wyjdź koło 23 w nocy na jakieś blokowisko i krzyknij "jestem absolwentem.." a z pewnością znajdzie się ktoś, kto to doceni. Dobry jest też tekst jaki to jesteś ważny, serio. Aż stanąłem na baczność po przeczytaniu go. Trochę pokory proponuję.

    Cóż, Pokorny mój przyjacielu... Pokora zazwyczaj kończy się wraz z cierpliwością ;-)

    Cytat:
    i po co ten temat? tajemnica poliszynela jest oczekiwanie na aktywacje uslugi na linii TPSA. jest milion przepisow ktorymi operator moze sie zaslonic w tym przypadku. ciesz sie ze nie czekasz 3 miesiace i nie podpisales w tym czasie 3 umow z konsultantami firmy ktorzy nigdy nie dostarczyli twojej umowy do Netii. swinie w tym przypadku podklada TPSA i nie raz juz byla i bedzie za to karana.

    To już powinien być problem Netii, nie mój. Ja patrzę, na to, do czego Netia się zobowiązała na umowie. Jeżeli TP SA robi problem, to niech już sobie Netia składa skargi do UKE, albo wnosi sprawy do Sądu Powszechnego. Ja pozwolę sobie wymagać od Netii - to z nią mam podpisaną umowę.
  • Moderator Samochody
    I oto mamy kolejny przykład pieniacza sądowego. Jeśli Netia nie może zrealizować zobowiązania z przyczyn od niej niezależnych to pozew przeciw w/w nie ma podstaw, nie można jej bowiem przypisać winy, ani złej woli. Pozostaje jedynie zerwanie umowy i podpisanie jej z innym dostawcą, nie zmusisz jej do natychmiastowego przyłączenia ci internetu.Ponadto kolega przeczyta umowę dokładnie, czy jest tam gdzieś wspomniane o ewentualnej odpowiedzialności za niewywiązywanie się z umowy.
  • Poziom 36  
    robokop napisał:
    Jeśli Netia nie może zrealizować zobowiązania z przyczyn od niej niezależnych to pozew przeciw w/w nie ma podstaw, nie można jej bowiem przypisać winy, ani złej woli. Pozostaje jedynie zerwanie umowy i podpisanie jej z innym dostawcą, nie zmusisz jej do natychmiastowego przyłączenia ci internetu.

    Poczekajmy więc na bieg wydarzeń. Postaram się informować zainteresowanych (śledzących temat) o postępach w sprawie. To może być ciekawa lekcja, i studium przypadku. Widać inni mają podobne problemy z Netią.

    Mam też przykład na to, że Netia jednak olewa klientów (czy to się kwalifikuje jako brak dobrrej woli?). Dzisiaj jest środa. Kiedy zapytałem, co robią w tej sprawie i kiedy dzwonili do TP SA ostatnio, odpowiedź była, że w poniedziałek, to znaczy 03.09.2007. A co robili we wtorek, i w środę, kiedy do nich dzwoniłem? Pan nie potrafił mi odpowiedzieć, więc domyśliłem się sam. I poinformowałem o przygotowywanym przeze mnie projekcie układu automatycznie dodzwaniającego się do działu technicznego Netii z interwałem 15 minut i zadającego pytanie o to, co zostało zrobione w danej sprawie.

    robokop napisał:
    Ponadto kolega przeczyta umowę dokładnie, czy jest tam gdzieś wspomniane o ewentualnej odpowiedzialności za niewywiązywanie się z umowy.

    Na dzisiaj kończę więc, średnio optymistycznym akcentem: Uważaj na Netię - podpisujesz umowę na własną odpowiedzialność.
  • Poziom 31  
    Ja stwierdziłbym, że to przynajmniej po części wina wykorzystywania kawałka infrastruktury TPSA do przyłączenia się do klienta.

    Przy jakichkolwiek problemach połączeniem z internetem W umowie mam napisane (z tego co pamiętam) 36 godzin gwarantowane mają na naprawienie usługi beż żadnej rekompensaty dla mnie.
    Z tym, że na własnych liniach nie ma żadnych problemów. Raz na pół roku awaria to maksimum.
    Awaria... raczej próby optymalizacji :D Z resztą jak tylko nie mogę się połączyć to odczekuję 2 minuty i dzwonię... 3 minuty rozmowy i gotowe ;)
    Ale to jednak linie netii... i netia na swoich liniach może więcej niż na cudzych.
  • Poziom 28  
    haha :) pewnie klepiesz sobie staz w TPSA :D gut dżab. gdzie diably nie moga ... ;) bez urazy ale o d..e roztrzas twoj zal panie kolego. ciesz sie ze rozmawiales z ludzmi a nie sluchales jakiejs tasmy ktora mieli chyba ze 3 czy 4 miesiace wlaczona na infolinii. za duza liczba migracji i opieszalosc telekompromitacji. tak to jest sie leniwcom nie chce 2 drutow przepiac w warszawie i cala polska musi czekac na laske z ich strony. mozesz sobie wymagac - dopoki nie aktywuja ci uslugi twoja umowa jest tylko papierkiem ktory moze zaginac.
  • Poziom 17  
    robokop napisał:
    I oto mamy kolejny przykład pieniacza sądowego. Jeśli Netia nie może zrealizować zobowiązania z przyczyn od niej niezależnych to pozew przeciw w/w nie ma podstaw, nie można jej bowiem przypisać winy, ani złej woli. Pozostaje jedynie zerwanie umowy i podpisanie jej z innym dostawcą, nie zmusisz jej do natychmiastowego przyłączenia ci internetu.Ponadto kolega przeczyta umowę dokładnie, czy jest tam gdzieś wspomniane o ewentualnej odpowiedzialności za niewywiązywanie się z umowy.

    To niech Netia nie zobowiązuje się do wyświadczenia takiej usługi. Umowa została zawarta, a brak świadczenia usługi ze strony Netii jest jej ewidentnym złamaniem przez jedną stronę z jej winy. W ich interesie leży żeby się dogadać z TP $A. Oni zobowiązali się umową świadczyć usługę, której w tym momencie nie świadczą.

    seg napisał:
    Wszystko ok, ale powiem Ci jedno. Jeżeli wyjeżdżasz im z takimi tekstami jak np "żałośni jesteście" czy "jestem absolwentem.."np to sam bym Cię wypieprzył za drzwi za takie gadki. Za kogo Ty sie uważasz mało jest takich absolwentów? Możesz być nawet sam president of united states /z małej bo bez szacunku dla niego/. Jak masz takie mniemanie o sobie to wyjdź koło 23 w nocy na jakieś blokowisko i krzyknij "jestem absolwentem.." a z pewnością znajdzie się ktoś, kto to doceni. Dobry jest też tekst jaki to jesteś ważny, serio. Aż stanąłem na baczność po przeczytaniu go. Trochę pokory proponuję.

    Bez komentarza... Może Kolega sam mieszka na takim blokowisku :?:
    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Brick_G napisał:
    pewnie klepiesz sobie staz w TPSA

    Jeśli pojawi się taka oferta, czy to ze strony TP SA, czy też Netii, na pewno nie odmówię :-). Choćby ze względu na możliwość zdobycia większych doświadczeń w zakresie technologii ADSL (teoria, i gotowe rozwiązania) a także ze względu na ciekawe i potencjalnie pożyteczne znajomości :-). A okolicznością sprzyjającą jest tutaj fakt, że właśnie rozglądam się za stałym zatrudnieniem :-)
  • Moderator Samochody
    Ponadto pragnę zauważyć że wniesienie pozwu przed sądem cywilnym kosztuje, trzeba wpłacic niemałe wadium, w przypadku gdy wygrana jest niepewna proponuję się zastanowić czy warto.
  • Poziom 36  
    robokop napisał:
    Ponadto pragnę zauważyć że wniesienie pozwu przed sądem cywilnym kosztuje, trzeba wpłacic niemałe wadium, w przypadku gdy wygrana jest niepewna proponuję się zastanowić czy warto.

    Wydaje mi się, że czasami pewne rzeczy warto robić, jeśli nie dla satysfakcji to choćby dla zasady. Gdyby każdy niezadowolony klient pozywał niewywiązującą się z umowy firmę do sądu, lub przynajmniej do UKE (to wcale nie jest takie trudne, i nic nie kosztuje) istnieje prawdopodobieństwo, że klient traktowany byłby z szacunkiem, a nie byłby wystawiany do wiatru tanim chwytem reklamowym, że "awarie usuwane są w ciągu 24 godzin". To przykład kpiny z klienta. Niepoważne jest również wysyłanie klientowi informacji, że "usługa już działa". Ja na podstawie takiej deklaracji zrobiłem niepotrzebnie 1200 km (wolałbym otrzymać informację, usługa nie została jeszcze przygotowana, prosimy o cierpliwość). Wtedy nie marnowałbym niepotrzebnie czasu i nie ładował się w niewygody i koszta podróży! A firma być może zaoszczędziłaby sobie tłumaczenia się przed UKE, sprawy przed Sądem Powszechnym, a przede wszystkim wstydu na łamach wiodącej, branżowej prasy.
  • Poziom 13  
    Nie kolega nie mieszka. Tylko nie zachowujcie się jak rozwydrzone dzieciaki. Rozumiem, umowa umową ale śmieszą mnie wypowiedzi w stylu kto ja jestem bo dla mnie np nikim szczególnym ktoś taki nie jest. Tak jakbyście pierwszy raz zetknęli się z niepowodzeniem w życiu. Tak to już jest w naszym Państwie ale przecież to wiecie. A jeżeli ktoś lubi ciągać się po sądach to ok, pytanie kto ma więcej kasy i wygadanych papug.
  • Poziom 22  
    Nie zgodzę się. Nie chodzi już nawet o tą kasę przecież, tylko o stosunek do klienta. Jak kolega Seg chciałby, zeby wszyscy takie sprawy olewali, to aż boję się pomysleć, co by duże firmy wyczyniały. Trzeba pokazać, że nie dasz się - za przeproszeniem - wycyckać. Mariusz, trzymam kciuki ;)
  • Poziom 28  
    zamknijcie ktos temat bo do nikad droga :) dzieki z gory moderom.