logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak połączyć Atmel8 z PCF8575 przez I2C i sterować diodami LED?

email2002 05 Wrz 2007 20:32 3605 15
REKLAMA
  • #1 4254055
    email2002
    Poziom 11  
    Witam szanownych kolegów ! :-)
    Jestem nowym elektronikiem amatorem i mam problem z ekspanderem PCF8575 . Otóż mam mikroprocesor Atmel8 i chciałbym nawiązać połączenie I2C z PCF8575. Ekspander jest 16 bitowy. Chodzi mi aby np. na PCF8575 załączyły się dwa wejścia w stanie wysokim. Mam jeszcze nie wielki zasób wiedzy, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Bazuje na Bascomie.
    Mam kilka pytań :
    1)Czy do Ekspandera PCF8575 można bezpośrednio do wyjścia podłączyć diodę led z ograniczającym rezystorem
    2)W jaki sposób przydziela się PCF8575 adres w magistrali I2C, chodzi mi o to że mam np, 2 ekspandery ,to jak są rozpoznawane przez Atmel który jest który, ekspander się programuje jeszcze jakoś oddzielnie tak(jak to najprościej wykonać) ?
    3) Jak by wyglądał przykładowy działający kod Bascom załączający jedno z wyjść ekspandera ?
    Schemat połączenia Atmel8 z PCF8575 jest dla mnie jasny od strony schematu. Jak to wygląda na chłopski rozum?
    Za wszelkie odpowiedzi serdeczne dzięki, pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 4255104
    Marczeli_P
    Poziom 20  
    Ocena: 12
    Jezeli zaczynasz zacznij zabawe z jego bratem PCF8574
    jest 8 bitowy ma prostrzy protokol transmisji.
  • #3 4255400
    robson24-78
    Poziom 20  
    Ocena: 15
    Wydaje mi się że adres ekspandera ustawia się "na stałe" za pomocą połączenia nóżek adresowych do plusa bądź masy (tak jest np. w pamięciach działających na I2C)...
  • #4 4256919
    email2002
    Poziom 11  
    Spróbował bym z 8 bitowym PCF8574 lecz aktualnie mam PCF8575 16 bitowy i nie chcę już robić zakupów póki co, wole się pomęczyć z tym. I jakoś opanuje ten protokół , jak już do niego dojdę :-)