Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szlifierka Hilti WFE-450E Małe broty po wymianie wirnika

07 Wrz 2007 23:36 2735 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Wymieniłem w tej szlifierce uszkodzony wirnik. Wirnik uszkodził się na skutek wypadnięcia sprężyny ze szczotki która zwarła płytki na komutatorze i przepaliła uzwojenie. Po włączeniu startuje niby normalnie ale nie uzyskuje maksymalnych obrotów. Regulator prędkości działa na tyle że mogę zmieniać obroty ale nie w pełnej skali. Czy może to być wina Triaka u mnie BTB 600BW?

    Proszę o jakieś porady.
  • Poziom 16  
    Witam.Proszę obejrzeć stary wirnik, policzyć ilość płytek na komutatorze (klatek) i porównać z nowym wirnikiem, a odpowiedz nasunie się sama. Powodzenia.
  • Poziom 18  
    Witam.
    Może sprawdzić uzwojenia stojana a czy masz nowy wirnik sprawny na
    100% ?
  • Poziom 10  
    Niestety nie jestem w stanie sprawdzić ilości płytek na komutatorze ponieważ stary wirnik wysłałem do firmy Rotors gdzie na podstawie tamtego zrobiono mi nowy wirnik.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do uzwojeń stojana to nie jestem pewien czy są dobre, nie wiem jak je sprawdzić zmierzyłem oporność uzwojeń i miernik pokazał 12,8Ω.
  • Moderator Samochody
    Po oporności nie stwierdzisz czy uzwojenie jest dobre, pytanie brzmi czy nie nagrzewa sie ono w trakcie pracy na biegu jałowym, co świadczyło by o zwarciu między zwojowym.A skąd wiesz że nie osiąga maksymalnych obrotów i jak duża jest różnica po zmianie wirnika?
  • Pomocny post
    Spec od Falowników
    Rotors to firma bardzo "kontaktowa" - proszę śmiało dzwonić, aby wyjaśnić wątpliwości.
    PS. Prawdopodobnie w takim silniku można "obejść" regulator obrotów, aby uzyskać max. prędkość - okaże się, czy przyczyną ograniczenia jest regulator.
  • Poziom 10  
    Faktycznie spróbuje obejść ten regulator. A co do obrotów to są one wyraźnie za małe, Stojan jest ciepły ale nie gorący więc jest chyba w porządku
  • Poziom 10  
    Podłączyłem szlifierkę z pominięciem regulatora i miała nareszcie maksymalne obroty. Czyli przyczyna tkwi w regulatorze.
  • Spec od Falowników
    A czy coś mechanicznie nie blokuje ruchu przycisku? A może obudowa regulatora inaczej ułożyła się w korpusie szlifierki...
  • Poziom 10  
    Mechanicznie jest wszystko w porządku, Nic nie przeszkadza w ruchu pokrętła regulacyjnego i przycisku. Spróbuje zmienić tyrystor tym bardziej że strasznie się grzeje nie da się go ręką dotkną. W sumie to jest on na radiatorze więc pewnie jest przewidziane że będzie się grzał. Tak czy inaczej wymienię go i zobaczę jaki będzie efekt.