logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wzmacniacz do anteny naziemnej 90 km od nadajnika Kołowo - co wybrać?

frigo 08 Wrz 2007 22:21 2596 6
REKLAMA
  • #1 4264010
    frigo
    Poziom 12  
    Ocena: 14
    witam,
    jestem w temacie zielony. ojciec ma zamontowaną szerokopasmówkę w domu ale nie da się tego oglądać. obraz podzielony na pół, latają jakieś pasy... chyba sygnały sie nakładają. Dziwne że u sąsiadów szerokopasmówki działają jako tako a u nas lipa. Jeszcze ze 2 lata temu po wymianie płytki wzmacniacza jako tako to działało, ale po jakimś czasie sytuacja wróciła do normy. Nie pomogło ustawianie anteny, wymiana kabla. Nie odbiera należycie i już. Podłaczyłem bezpośrednio do telewizora z pominięciem całego rozprowadzenia po domu ale to efektu nie dało więc okablowanie domu nie ma tu nic do rzeczy - raczej antena.
    Wpadłem więc na pomysł aby zamiast szerokopasmówki zainwestować w trzy kierunkowe anteny. jedną radiówkę ukf, drugą VHF do TVP1 i UHF do reszty.
    Kłopot polega też na tym że mieszkam ok 90km od nadajnika pod szczecinem (w Kołowie) i nie wiem co dobrać na taką odległość. Stanęło na atx91, siedmioelementowa VHF i okrągłą radiówkę (choć nie zasmuciałby mnie wiadomość że mogę kupić coś tańszego)
    Nie wiem czy to zda egzamin. Programy telewizji wszystkie odbieram z kołowa. najśmieszniejsze jest to że jakiś kilometr od domu mam nadajnik rtv ale z niego mogę posłuchac rmf i radio maryja. No cóż. Pech. jak patrzę w tv to i jedynkę mam na uhf ale to szerokopasmówka więc nie mam pojęcia z którego nadajnika to ściąga więc zakładam że będę musiał mieć dodatkową do jedynki.
    Nie wiem jak podejść do tematu wzmacniacza który jest chyba przy tej odległosci chyba niezbędny. Planuję wszystkie 3 anteny podłaczyć do takiej zwrotnicy
    http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_4m_1-5-6-12-21-69-75_C0340.htm