Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domykanie szyb (jedna kierowcy - AUTOmatyczna) RAV4'06..

commor 18 Wrz 2007 16:45 5000 15
  • #1 18 Wrz 2007 16:45
    commor
    Poziom 25  

    Witam!
    Potrzebuję domykać z zewnątrz wszystkie 4 szyby w Toyotce RAV4 '06.
    Z 3 pozostałymi nie ma problemu ale ta kierowcy jest szczególna bo ma AUTOdomykanie przyciskiem i jest jakoś elektronicznie sterowana... chudziutkie przewody wychodzą bezpośrednio z klawiszy na moduł a ten w silnik szyby LP - już bez wyprowadzonych przewodów.
    Jak to domykać - może ktoś ćwiczył?
    Chyba takie AUTOdomykanie widziałem też w Avensis i innych Corollach ale nie miałem potrzeby tego domykać.
    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdr.
    commor

    PS. Dodam jeszcze, że to wersja amerykańska, ale raczej nie ma to znaczenia ponieważ nawet CAN chodzi tu bezproblemowo.

    0 15
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 18 Wrz 2007 20:28
    solecki.m
    Poziom 26  

    commor napisał:
    ........................... ale ta kierowcy jest szczególna bo ma AUTOdomykanie przyciskiem i jest jakoś elektronicznie sterowana... chudziutkie przewody wychodzą bezpośrednio z klawiszy na moduł....


    Sprawa jest prostsza niż Ci sie wydaje
    1. Włącz zapłon i zidentyfikuj tzw. plusa po zapłonie, będzie Ci potrzebny potem do oszukania fabrycznego modułu.
    2. Sprawdź jakie sygnały (masa czy plus) są podawane na cienki przewód podczas domykania szyb.
    3. Skonfiguruj MPW4 (bo chyba taki moduł będziesz zakładał) do sterowania szyby kierowcy, wykorzystaj przewód brązowo-biały (tzw. wyjście pomocnicze) do wysterowania przekaźnika podającego napięcie na moduł. Tutaj jest to oszustwo, klawisz działa jak jest zapłon włączony.
    Myślę ze teraz jest to jasne, starałem się jak najprościej to wytłumaczyć, gdyby co, służę pomocą.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 18 Wrz 2007 21:04
    commor
    Poziom 25  

    Dzięki za odpowiedź.
    To jest jasne i oczywiste, ale... aż tak łatwo to nie będzie...
    Starałem się już zidentyfikować co i jak tam jest.
    Tych chudych przewody jest tam ze 6, z czego ze 2,3 do centralnych (różowy i czarny)
    Moduł znajduje się jakby bezpośrednio na/w silniku drzwi kierowcy i służy on jedynie do samoczynnego domykania i otwierania jedynie LP szyby, czyli po prostu do jej działania sekwencyjnego.
    Przewodów do silnika LP nie ma dostępnych, bo jak wspomniałem to jedna całość z modułem.
    Reszta szyb sterowana jest bezmodułowo po prostu na przyciski/przełączniki góra-dół.
    Zastosuję moduł PWN-4 prod. IRON.
    To dołączę jeszcze fotkę...
    Te przewody po prawej to od zespołu przełączników , niebieski gruby to +12V po zapłonie, biały/czarny gruby to masa. (na dole niewiedoczne prądowe od pozostałych 3 szyb)
    Te po lewej to wejście do modułu.
    Może ktoś to już ćwiczył...
    Domykanie szyb (jedna kierowcy - AUTOmatyczna) RAV4'06..

    0
  • #4 19 Wrz 2007 19:46
    commor
    Poziom 25  

    No i... zrobiłem ale...
    operacja się udała lecz pacjent niestety...
    Ale po kolei.
    Okazało się po kilkugodzinnej walce, że wystarczyło przeciąć jeden z kabelków sygnałowych na moduł i podać go przez styki przekaźnika.
    W chwili spoczynku były one zwarte a podczas pracy na styk NO wystarczyło podać "masę".
    I wszystko było dobrze dopóty dopóki wszystkiego już nie poskładałem, włączam z alarmy i... okazuje się, ze wszystkie szyby zamykają się prócz... właśnie tej od strony kierowcy.
    Okazuje się, że działało to wszystko ale tylko ze stacyjką. Bez stacyjki ni chu chu...
    Następne kilka godzinek i... nic to nie dało.
    Podałem modułowi ze 2, 3 stałe "+" a i tak nie działało (masy które znalazłem był na stałe)
    Klient odjechał z kwitkiem.
    Problem pozostał nierozwiązany.
    Czyżby nikt z kolegów nie ćwiczył tego w "normalnej" Toyotce?
    Podejrzewam, że są tam rozwiązania analogiczne.

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Wrz 2007 23:18
    pkhenr
    Poziom 32  

    w toyocie nie ale np w galancie i carismie solecki dobrze pisał ,ja przepinam plus na stały a potem rozbieram przełącznik i przekaźnikami go symuluje np. w/w potrzeba ich 8szt albo dwa poczwórne ale działa do teraz

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Wrz 2007 13:03
    solecki.m
    Poziom 26  

    pkhenr napisał:
    w toyocie nie ale np w galancie i carismie solecki dobrze pisał ...........


    Ten patent opisany wyżej (przeze mnie), notorycznie stosuję w Nissanach 2003-2007. Działa za każdym razem, zwłaszcza jeśli szyba kierowcy ma funkcję AUTO.
    :cry: Myślałem że w Raw4 ten patent też zda egzamin.

    0
  • Pomocny post
    #7 24 Wrz 2007 19:13
    pkhenr
    Poziom 32  

    żle mnie zrozumiałes -ja w toyocie nie robiem tego ,albo robiłem a nie pamiętam -natomiast wychodze z założenia że wszystko sie da tylko nie kazdy chce płacic

    0
  • Pomocny post
    #8 24 Wrz 2007 22:52
    harnasx
    Poziom 22  

    u mnie a Avensisie też tylko szyba kierowcy ma Auto ale nie działa to tylko po plusie po stacyjce - jest sterowane sygnałem otwarcia drzwi oraz czasowo -a mianowicie (jedziemy, gasimy silnik, kluczyk wyłaczamy i nadal mozemy domknąć szyby w tym ta jedna automatycznie - jeśli zgasimy i otworzymy drzwi juz nie mozna domknąć szyb, jesli zgasimy i poczekamy z 3 minuty (nie mierzyłem) to potem tez nie mozna domknąć )no oczywiście jak da sie kluczyk w ON to się zamykają).
    To jedno a drugie to że ta szyba z AUTO ma "przełącznik" 5 pozycyjny tzn neutral lekko w góre (lub dół) - manualne zamykanie/otwieranie i do oporu w góre lub w dół AUTO zamykanie otwieranie.
    PS Nie montowałem w niej domykania :(

    0
  • #9 26 Wrz 2007 10:35
    commor
    Poziom 25  

    Dzięki za p/odpowiedzi...
    Tutaj w RAV-4 symulacja "+ stałego" nie będzie taka prosta...
    Autko ma CAN-a i prawdopodobnie jest to jakoś cyfrowo nakazane.
    Jest + lub go nie ma.
    Tak jak wspominałem wymierzyłem na tym przełączniku 3 "plusy", podałem wszystkie i... bryndza, dalej taka jakby stacyjki nie widział.
    (masa tam jest prawdopodobnie na stale)
    Pozdr.
    commor

    0
  • Pomocny post
    #10 28 Wrz 2007 13:17
    mzkz
    Poziom 11  

    Ze dwa tygodnie temu intalowałem moduł domykania szyb w swojej Toyocie Avensis (2002). Z opisu wnioskuję, że RAV-4 ma podobnie rozwiązane sterowanie co Ave. Napotkałem taki sam problem tzn w drzwiach kierowcy silnik zitegrowany jest modułem domykania szyb. Jak rozwiązałem problem? Niestety nie było to proste. Do zastosowanego modułu MPW-4 musiałem dorobić interfejs, który na wspomniane cienkie kable podawał +12V symulując przycisk.
    Nie zrobiłem jeszcze pełnej dokumentacji powykonawczej, więc nie będę opisywał swojego interfejsu.
    Na razie prezentuję tylko Toyotowski schemat płytki z przyciskami (z drzwi kierowcy). Schemat wykonałem samodzielnie na własne potrzeby, więc przepraszam za niezbyt profesjonalne podejście do oznaczeń elementów.
    Schemat ten jest jednak wystarczający do wykonania instalacji domykania. Wszystkie przewody (z wyjątkiem +12, masa i sterowanie z alarmu) wpiołem właśnie do tej płytki. Poświęcę, więc kilka zdań opisowi właśnie tej płytki. Na schemacie "przy okazji" znalazł się przycisk sterowania zamkiem centralnym.
    Kluczowym jest zrozumienie działania strownika szyby kierowcy. Do sterownika/silnika "wchodzi" pięć przewodów: 2 grube - zasilające (+12V stałe i Masa) oraz 3 cienkie sterujące.
    Przycisk sterowania szyby kierowcy jest pięciopozycyjny:
    1. Neutralny
    2. Otwieranie
    3. Otwieranie automatyczne
    4. Zamykanie
    5. Zamykanie automatyczne
    Sterowanie dla każdej pozycji odbywa się następująco:
    1. Przewody sterujące "wiszą w powietrzu"
    2. Na przewód Czerwony podawane jest +12. Brak +12 powoduje zatrzymanie szyby.
    3. Na przewód Czerwony i Czerwony-Zielony podawane jest jednocześnie +12V. Przewód Czerwony-Zielony "obsługiwany jest" dzięki specjalnej konstrukcji przełącznika. Aby całkowicie otworzyć szybę na oba przewody wystarczy podać jednocześnie +12 przez 0,5sek.
    4. Na przewód Zielony podawane jest +12. Brak +12 powoduje zatrzymanie szyby.
    5. Na przewód Zielony i Czerwony-Zielony podawane jest jednocześnie +12V. Aby całkowicie otworzyć szybę na oba przewody wystarczy podać jednocześnie +12 przez 0,5sek.

    Zasilanie płytki sterownika jest podawane na przewód Niebieski. Niestety problem polega na tym, że zasilanie jest typu ACC , czyli po stacyjce ale z pewną różnicą. Różnica polega na tym, że +12 jest podawane jeszcze przez ok 30 sek po wyłączeniu stacyjki. Jest to czas aby użytkownik mógł domknąć szyby przed opuszczeniem pojazdu. Zasilanie "znika", więc po 30 sek lub jeśli zostaną otwarte drzwi kierowcy.

    Mam nadzieję, że ten krótki ops pomoże w rozwiązaniu problemu. Jak tylko będę miał trochę czasu zamieszczę schemat i zasadą działania mojego interfejsu.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 13 Paź 2007 17:12
    GRafal
    Poziom 20  

    [quote="commor"]No i... zrobiłem ale...
    operacja się udała lecz pacjent niestety...
    Ale po kolei.
    Okazało się po kilkugodzinnej walce, że wystarczyło przeciąć jeden z kabelków sygnałowych na moduł i podać go przez styki przekaźnika.
    W chwili spoczynku były one zwarte a podczas pracy na styk NO wystarczyło podać "masę".
    I wszystko było dobrze dopóty dopóki wszystkiego już nie poskładałem, włączam z alarmy i... okazuje się, ze wszystkie szyby zamykają się prócz... właśnie tej od strony kierowcy.
    Okazuje się, że działało to wszystko ale tylko ze stacyjką. Bez stacyjki ni chu chu...
    Przerabiałem temat w nowej corolli... Oprócz sterownika MPW trzeba dołączyć dodatkowy sterownik który na 2-3sek. poda plus na jeden z przewodów stacyjki (w corolli był chyba cienki biały przy stacjce), tak aby załączyć czas w którym szyby działają bez stacyjki. Podłączenie samego przekaźnika pod wyjście zamka dawało za krótki impuls i nie załaczało zasilania w lewej szybie.

    0
  • #13 23 Mar 2012 12:43
    Mirek rav4
    Poziom 8  

    Witam kolegów,
    A czy ktoś z Was próbował odciąć płytkę przy silniku od podnoszenia, wyprowadzić przewody z samego silnika pod przełącznik???
    W/g mnie będzie to wtedy tak jak w pozostałych a w nich nie ma problemu, mam moduł domykania ia jest dokładnie tak jak piszecie 3 działają a lewa kierowcy nie,
    Pozdrawiam

    0
  • #14 23 Mar 2012 20:50
    sandal7
    Poziom 21  

    a nie prościej wpiąć się w przewód bezpośrednio idący z modułu do silnika , wtedy będzie szła jak każda z 3 pozostałych. a podpięcie tej szyby pod klawisz raczej nie wchodzi w gre bo to nie jest klawisz prądowy i ma W SOBIE INNY UKŁAD POŁĄCZEŃ nie zmienia polaryzacji jak pozostałe trzy.

    0
  • #15 23 Mar 2012 22:17
    Mirek rav4
    Poziom 8  

    Tak zrobiłem za 2 podejściem, przestała działać sekwencja, szyba dojeżdżała do góry i wracała jakieś 10 cm w dół, nie bardzo wiem jak i co z tym zrobić.
    Dzięki i pozdrawiam

    0
  • #16 26 Mar 2012 14:41
    sandal7
    Poziom 21  

    pozostaje zamontować przekaźnik na przewodzie od silnika który poda mase w stanie spoczynku bez kluczyka na zapłonie, tak aby swoim stykiem biernym podawał mase na silnik a gdy dasz na zapłon układ wraca do fabrycznego połączenia poprzez styk czynny i dalej jak wcześniej wpinasz moduł bezpośrednio w drugi przewód silnika który podnosi szybe plusem i nie ma mowy o jakimś cofnięciu szyby bo to byłby już cud . coś jak w reno scenic na prawej szybie.

    0