Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik STOP w Seat Ibiza 2005r

18 Paź 2007 14:20 14277 17
  • Poziom 20  
    Witam. Mam taki problem byłem w serwisie BOSCH i mi powiedzieli że mam uszkodzony czujnik świateł stopu. Założyli mi jakiś swój używany bo za nowy zaśpiewali mi cenę 420zł więc powiedziałem że się zastanowię. Zabrałem stary rozebrałem go i przeczyściłem go i teraz nie wiem jak powinien on działać czy przerywać sygnał czy załączać. Czujnik jest 4 pinowy tak wygląda :
    Czujnik STOP w Seat Ibiza 2005r Czujnik STOP w Seat Ibiza 2005r Czujnik STOP w Seat Ibiza 2005r

    oznaczenie jego to 1C0 945 511 A RDW
    Na ostatnim zdjęciu ponumerowałem piny więc będę bardzo wdzięczny jak mi ktoś napisze do których dochodzi napięcie a którymi wychodzi i jak on działa czy przerywa lub załącza.
  • Poziom 34  
    To jest wyłącznik podwójny . Po konstrukcji styków dojdziesz na które piny są wyprowadzone.
  • Poziom 20  
    no doszedłem do tego że 3 i 4 maja podane napięcie i tak gdy czujnik jest w pozycji zerowej do według pomiarów wychodzi na to że 3 i 4 ma podane napięcie i 2 nie ma przejścia a 1 ma lecz gdy czujnik jest w pozyji załączonej to 3i 4 ma napięcie ale na 2 jest przejście a na 1 nie ma
  • Poziom 17  
    kurcze ja za taki sam czujnik placilem coś kolo 100zl- idź do innego sprzedawcy
  • Poziom 20  
    Dziękuje za schemacik, z tego co widzę to wychodzi na to że do dwóch jest podane napięcie (3 i 4) i gdy czujnik jest w pozycji 0 jest napięcie w 1 a na 2 nie ma a gdy czujnik jet w pozycji 1 to napięcie jest na 2 a na 1 nie ma. Jak myślicie dobrze myślę?
    strzalaaa ja podejrzewam że jest tańszy tylko tylko ich raz dość mocno wyzwałem bo moją kobiete chcieli oszukać jak zawiozła auto i dlatego uważam teraz na nich a poza tym jak da się tego naprawić (nie wiadome czy jest popsuty) to go włożę bo po co wydawać pieniądze nie potrzebniew
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pin 1 zasilanie +30
    pin 2 zasilanie +15
    pin 3 NC z pinem 2
    pin 4 NO z pinem 1
    tak ja to widzę
    Apropos autka, jaki to model?
    Oczywiscie napięcia mogą być zamienione ale muszą być zachowane pary styków 4-1 i 2-3
  • Poziom 20  
    Wersja fresh ale z tego co go pomierzyłem to on działa
  • spec od auto-elektro
    Z twojego rysunku widać przygrzane styki więc naprawa jest niemożliwa, bo nie będzie przewodził pod obciążeniem więc kupno nowego to niewielki wydatek bo dobry zamiennik kosztuje 50 zł. Są też tańsze ale tych nie radzę kupować. P
  • Poziom 13  
    Taki czujnik występuje w Fordzie Galaxy 1,9TD, oczywiście Sharanie i oczywiście w Pasacie. Padają one jak muchy po użyciu Raid-a. A tak poważnie to w serwisie VW płaciłem 122zł, Forda ok. 180, a zamiennik chyba 70. Odnośnie naprawy to jak nie uszkodziłeś plastikowych uchwytów to przeczyść styki (bez podginania bo może nie działać) i powinno być O.K. A i jeszcze jedno on działa tylko po przekręceniu we właściwą pozycję.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Taki czujnik występuje w Fordzie Galaxy 1,9TD, oczywiście Sharanie i oczywiście w Pasacie. Padają one jak muchy po użyciu Raid-a. A tak poważnie to w serwisie VW płaciłem 122zł, Forda ok. 180, a zamiennik chyba 70. Odnośnie naprawy to jak nie uszkodziłeś plastikowych uchwytów to przeczyść styki (bez podginania bo może nie działać) i powinno być O.K. A i jeszcze jedno on działa tylko po przekręceniu we właściwą pozycję.

    Dodano po 13 [sekundy]:

    Taki czujnik występuje w Fordzie Galaxy 1,9TD, oczywiście Sharanie i oczywiście w Pasacie. Padają one jak muchy po użyciu Raid-a. A tak poważnie to w serwisie VW płaciłem 122zł, Forda ok. 180, a zamiennik chyba 70. Odnośnie naprawy to jak nie uszkodziłeś plastikowych uchwytów to przeczyść styki (bez podginania bo może nie działać) i powinno być O.K. A i jeszcze jedno on działa tylko po przekręceniu we właściwą pozycję.
  • Poziom 17  
    Zgadzam sie z kolegą neseser i viper555-nie warto reanimować, poprostu przerost formy nad treścią
  • Poziom 11  
    ja również męczyłem się z takim i nic z tego nie wyszło
    pojechałem do sklepu a tu zdziwienie 42 zł nowy
    szkoda czasu na grzebanie
  • Poziom 10  
    ja TAM PROPONUJE REANIMOWC ZAWSZE POTEM JEST SATYSFAKCJA.

    co do działania przecież nie ma nic trudnego (obwód sie zamyka jak naciskasz hamulec) czyli powinieneś zrobic go tak, że po wduszeniu hamulca(wciśnieciu przycisku) nastąpi przejście miedzy jakimiś pinami filozofi nie ma

    POWODZENIA poco komuś płacić i kupować nowe jak tam dwa styki a niema zadnej skomplikowanej budowy
  • Poziom 20  
    No racja po co komuś płaci jak można zaoszczędzic kilka złotych jutro go założę i zobaczymy ile potrzyma
  • spec od auto-elektro
    Ale czy nie rozumiecie że wszystko może wyglądać na nowe natomiast wypalają się tylko styki a jeżeli coś jest raz uszkodzone to nie ma możliwości reanimacji.P
  • Poziom 9  
    Witam!!!

    Czy możecie mi powiedzieć jak zamontować potem ten czujnik?? Słyszałem, ze trzeba coś tam wyregulować... :(

    Dzięki!!
  • Poziom 20  
    nic się nie reguluje wkładasz i wszystko śmiga jak należy