Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b 1.6 8V '96 - Szarpanie

cfo 23 Paź 2007 11:31 15793 23
  • #1 23 Paź 2007 11:31
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Mam wielki problem od kilku miesiecy szarpie mi strasznie autko przy ruszaniu z mijsca czasami jest tak ze szarpanie jest znosne czasami malo co silnik nie wyskoczy wszystkie poduszki sa ok przynajmniej narazie autko ma przejchane 120 tys km gdzie wszystko jest udokumentowane i takie cos:
    Wymienilem sprzegło co przynioslo albo wydawalo mi sie chwilowa poprawe, przewody wysokiego napiecia, swiece nowe, czyszczenie silnika krokowego + zawór EGR nic nie zmienilo,sonda lambda koloru jasny braz jedyne po czym ustawaly niemal calkowice szarpania to po zalaniu lepszego paliwa 98 na shelu albo bp co mozna jeszcze zrobic ???
    probowalem sie podpiac zabawka na elm323 i nie udalo mi sie nie ma komunikacji z bus moze podpowiecie jaki sprzet moglbym sobie sprawic do mojego autka za rozsadne pieniadze chodzi mi o interfesj

    0 23
  • #2 23 Paź 2007 13:00
    powidz
    Poziom 20  

    Kup euroscana zadziała bez problemów.

    0
  • #3 23 Paź 2007 13:44
    Blicek
    Poziom 26  

    Uszkodzenie czujnika połozenia wału daje takie efekty. Co robi obrotomierz w momencie szarpniecia? Jezeli mocno schodzi w doł, to podejrzewaj ten czujnik lub jego obwod.

    0
  • #4 23 Paź 2007 16:51
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Blicek mam pytanie odnosnie czujnika połozenia wału mowil mi o tym znajomy. Syngał z tego czujnika posrednio wplywa na prace modyłu DIS a z ojcem po podlaczniu stroboskopu na pierwszym cylindrze i drugim działa na 3 i czwartym nie czy to moze byc istotne czy to raczej w kazdym bylo by tak samo podminialem juz modół DIS i to samo

    0
  • #5 24 Paź 2007 09:05
    Blicek
    Poziom 26  

    Tzn. na 3 i 4 nie dziala stoboskop? Ale silnik pali na wszystkie prawidłowo? To tak, jakby na tych dwóch cylindrach bylo mniejsze napiecie. Porównaj zabarwienie wszystkich swiec, czy jest jednakowe.

    0
  • #6 27 Lis 2007 01:34
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Przepraszam za duze opoznienie w odpowiedzi ale czekalem na przesylke euroscana i pozniej karty pcmci silicoma teraz wszystko uruchomiłem ale
    szarpanie jak jest tak zostalo sprawdzilem swiece wygladaja jak by na wszystkich było jednakowe napiecie po zwarciu złacza obd2 lampka check wskazuje na blad 1640 - Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy co lepsze po podlaczeniu euroscana komunikuje sie z autkiem moge odczytac vin sprawdzic pompke paliwowa i szereg innych parametrow jednak nie pokazuje zadnych bledow dopiero podczas jazdy po jakiejs chwili wyskakuje cos takiego załaczylem na foto

    0
  • #7 27 Lis 2007 09:31
    lindonerl
    Poziom 17  

    Nie mam bladego pojęcia co to oznacza, ale w teakcie jazdy zwruć uwagę na parametry np: temperatura silnika, czas wtrysku.

    0
  • #8 30 Lis 2007 17:55
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Czy wiesz lindonerl jak w euroscanie oznaczone sa parametry temperatura silnika, czas wtrysku ?? znalazłem temperature silnika i jest mniej wiecej taka jak temperatura plynu w chlodnicy nie sprawdzalem jej jeszcze w trakcie jazdy uczynie to dzis dzieki ujemnej temperaturze powietrza zauwarzylem ze silnik rzucił szarpanie moze to pomoze w zlokalizowaniu tej usterki dzis naprzyklad rusza bardzo plynnie ale mam -2 stopnie celcjusza prosze o podanie tego oznaczenia czasu wtrysku mam angielska wersje programu

    0
  • #9 30 Lis 2007 20:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 30 Lis 2007 20:52
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Nie posiadam nic bardziej poprawniejszego jak pytałem wyzej co do diagnozy to napisano "euroscan" a teraz nie to najlepiej zebym sobie sprawil jakies urzadzonko za 20 tys o wartosci przekraczajacej moje autko to moze uda mi sie zdjagnozowac moj niezwykly samochod tak trodny do diagnozy przez wszystkich a wolabym sobie kupic inne autko a nie kupowac kolejny sprzed na moje potrzeby ktory i tak nie przyniesie rezultatu bo nie wiem co boli moje autko bylem u kilku mechanikow i kazdy rece rozklada kazdy opowiada cos nowego ale nie koniecznie majace sens np wymien skrzynie :D powiem tak mieszkam w malym miescie i nie ma tu niewiadomo jakich serwisow a skoro wydalem kase na euroscana pcmcie i laptopa to prosze nie pisac madrosci najlepiej kup sobie ..... teraz cos innego i pobaw sie innym bo ten do do du.... tylko prosze o porady osoby ktore mialy z tym do czynienia albo spotkały sie z czyms podobnym co moge ewentualnie sprawdzic ??? na co wskazuje dokładnie bład 1640 ??? bo taki mam z odczytu lamki check czytalem tez o tym i kazdy roznie pisze cewko moduł, czujnik połozenia walu a nawet jednostka sterujaca co lepsze blad pojawia sie w autach przerobionych na gaz prawie nagminnie jednak nie mam gazu i nie zamierzam go montowac bladze i nikt nie chce mi pomoc dlatego pisze do was

    Pozdrawiam

    0
  • #11 30 Lis 2007 23:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co z tą lampą? Nie błyska na 3 i 4 cylindrze?

    2
  • #12 01 Gru 2007 02:23
    cfo
    Poziom 21  

    Tak jest własnie ze na 3 i 4 cylindrze nie blyska mimo ze silnik chodzi ruwno i pracuje na 4 cylindry cos jak by za niskie napiecie na tych dwoch, przewody zmienione, swiece nowe gm bez rezultatu bylem na jednym warsztacie i podmieniałem cewko moduł i zachowuje sie tak samo na 3 i 4 baniaku nie blyska stroboskop od czasu do czasu 1 dwa razy uda sie ale to wszystko

    0
  • #13 04 Gru 2007 13:03
    cfo
    Poziom 21  

    Wymienilem dzis czujnik połozenia walu nadal to samo na 3 i 4 cylindrze nie ma blyskow na stroboskopie na 1 i 2 sa czekam jeszcze na cewko moduł dis co ciekawe podłaczyłem wczoraj euroscana i nie ma bledów po zwarciu 5 i 6 pinu w gniezdzie obd2 lampka check teraz nie wskazuje zadnych bledow ?? bardzo ciekawe sam sie naprawil ale szarpanie jak jest tak zostaje

    0
  • #14 24 Gru 2007 11:32
    M.B.
    Poziom 15  

    W moim samochodzie też mi strasznie szarpało przy ruszaniu, wymieniłem sprzęgło i nic (500zł w plecy + mechanik) wkurzyłem się i wyjąłem skrzynie pomierzyłem czy koło zamachowe jest równe i nic nie znalazłem, więc założyłem skrzynie z powrotem. Urwała mi się linka od sprzęgła, a więc kupiłem nową. Teraz prawie nic nie szarpie, tylko jak ruszam bez gazu to lekko drży. Zobacz może i u ciebie jest tego przyczyna.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 24 Gru 2007 11:39
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W vectrze B linka-śmiech na sali

    0
  • #16 24 Gru 2007 12:23
    burza1979
    Poziom 13  

    Tak zaraz ktoś napisze że to cata trzeba przepalić??????

    0
  • #17 21 Kwi 2008 20:09
    gsmholik
    Poziom 11  

    na pewno jest coś na rzeczy z tym szarpaniem.vectry lubią szarpnąć przy ruszaniu a związane jest to z patentem wolnego opadania obrotów ,który ma powodować płynność podczas zmiany biegów.jednak jak się nieprecyzyjnie operuje pedałem gazu przy ruszaniu można mieć wrażenie ,że auto ma już dostateczne obroty do ruszania [a tak naprawdę przez moment są to obroty sztucznie utrzymywane przez układ wtryskowy].jak się damy "wciągnąć" w ten cykl pracy będziemy mieli wrażenie ,że auto jedzie za szybko i odejmiemy gazu a to spowoduje szarpnięcie i znowu po dodaniu będzie szarpnięcie bo system nie może optymalnie sterować zasilaniem silnika przy tak niskich obrotach.rada taka ,że vectrą nie da się jechać bardzo wolno na 1 biegu więc należy ruszać zdecydowanie ,żeby nie wpadało w te turbulencje.wracając do błysków lampy na 3 i 4 cylindrze to proponuje wymienić przewody WN.istotne są również wszystkie połączenia związane z podciśnieniem w ukłaedzie zasilania,czyli sprawdzenie szczelności przewodów [przetarcia,pęknięcia,serwo itd].za niektóre dziwne objawy mogą być odpowiedzialne czujniki czieczy chłodzącej oraz czujnik czieczy w układzie wtryskowym.pozornie dobre lecz po ich wymianie ustępują problemy.

    0
  • #18 12 Maj 2008 15:41
    cfo
    Poziom 21  

    Witam a więc tak po pierwsze nie ma linki do sprzegła jest tam układ hydrauliczny co do sprzegła wymienione w całosci tarcza i docisk czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym wyminiony szarpanie jak było tak jest bez wzgledu na pogode temerature szarpie kiedy ma ochote raz ruszy dobrze 3 razy pod żąd a raz zaczenie szarpać mało co silnik nie wyskoczy olej w skrzyni wymieniony ostatnio czepiłem sie ECU ale nikt nie ma zawartosci eeproma do mojego modelu co do przewodów świec wymienione na nowe modół dis nowy ,czujnik połorzenia wału podmieniałem od kumpla bez zmian świece mimo ze na 3 i 4 baniaku stroboskop nie błyka wszystkie wyglądają jednakowo żadnych błedów w ECU i jest jak było po prostu szla... mnie trafia szarpanie to napewno nie jest związane z "patentem wolnego opadania obrotów ,który ma powodować płynność podczas zmiany biegów" tu chodzi o ruszanie z miejsca nie o zmiane biegów z 2 na 3 mysle nad skrzynią zresztą mysle nad wszystkim co tam siedzi bo juz sam nie wiem może wiecie gdzie na podkarpaciu jest jakis dobry szpec który podją by sie walki z tym złomem
    mi powoli nerwy puszczają

    0
  • #19 12 Maj 2008 21:38
    bartek_j
    Poziom 35  

    a może mechanika: poduszki pod skrzynią / silnikiem ?

    0
  • #20 14 Maj 2008 18:43
    powidz
    Poziom 20  

    Podmień jeszcze przewody wysokiego napięcia,
    To że nowe to nie znaczy że nie mogą być uszkodzone.
    Oraz równa szczelina na świecach.

    0
  • #21 19 Maj 2008 21:39
    gsmholik
    Poziom 11  

    zapytam jeszcze o ten czujnik temp.wymieniłeś w kolektorze ssącym ,ale nie wymieniłeś czujnika w samym mono wtrysku -mało kto wie ,że to jest czujnik temperatury układu wtryskowego jak będziesz chciał to wrzucę fotkę.nie nastawiałbym się na grube rzeczy i nie pakował w koszty.zazwyczaj są to jakieś pierdolasy.jedną rzeczą nad którą zastanowiłbym się jest czujnik położenia przepustnicy -należy wymienić na nowy ,skasować różne błędy i dać mu się zaadoptować -komputer stworzy nową mapę w eepromie i po wyłączeniu silnika najlepiej następnego dnia powinno być dobrze-czy są nierówne wolne obroty?

    Dodano po 8 [minuty]:

    coś jeszcze przyszło mi do głowy...takie rzeczy może też powodować "trzymający"ręczny ,lub któryś zacisk -sprawdź wszystkie koła na zimno i na gorąco-mogłoby tak być ze względu na bardzo mały moment obrotowy -ruszając spokojnie -jak coś będzie blokowało może się tak zachowywać -sonda rozumiem ,że jest nowa?dobrym urządzeniem jest program oplowski oryginalny -mają w aso -pytaj o to czy mogą odczytać tym oryginalny przebieg -wszystkie inne nie mają tej opcji a oni mogą wkręcać ludzi ,że mają profeskę a podłączyć badziew.

    0
  • #22 20 Maj 2008 11:11
    cfo
    Poziom 21  

    Witam

    Poduszki są nowe wszystkie 4 szt wymieniłem 2 czujniki temperatury jeden w górnej części kolektora z jednym stykiem i w dole kolektora z dwoma stykami jest jeszcze jakiś w mono-wtrysku ???
    co do czujnika położenia przepustnicy nie wymieniałem co ciekawe nie mam żadnych błędów w ECU co do obrotów silnika są minimalnie nierówne ale każdy mówił mi ze to jest całkiem normalne co do kół nie sprawdzałem ale raczej wydaje mi sie że nie powinno nic blokować wymieniałem tarcze i klocki przed było tak samo ale i tak dobry pomysł sprawdzę to co do sondy lambdy jest stara nie podmieniałem nie mam wszystkich rzeczy od ręki tym bardziej nie chce kupować wszystkich nowych części najpierw posprawdzam i dam znać o postępach

    Dziękuje wam bardzo za pomoc jak rozgryzę o co w tym chodzi to będę najszczęśliwszym człowiekiem na świecie :D

    0
  • #23 08 Kwi 2009 15:43
    irek1983
    Poziom 11  

    Sprawdź listwę - cewkę...

    0
  • #24 15 Sie 2012 18:06
    KONAR28
    Poziom 2  

    Kolego czy rozwiązałeś swój problem ? Bo mam taki sam i nie wiem co się dzieje.

    0