Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seo Perfect i Mazda 323F (BJ) 1,5 '99

rabson 28 Oct 2007 10:38 6810 14
  • #1
    rabson
    Level 12  
    Witam,

    Ostatnio zakupiłem sobie Mazdę 323 F z roku '99. Samochód wyposażony jest w zamek centralny (5 siłowników) sterowany pilotem. Dałem się namówić i zakupiłem alarm Seo Perfect. Ogólnie w swoim życiu zamontowałem kilka alarmów w moich poprzednich samochodach lub rodziny ale w tamtych autach nie było oryginalnych pilotów. Teraz pytanie jak mam się tym podłączyć by było ok. Po pierwsze gdzie w tym samochodzie jest centralka od zamka ? Po co mam zobierać całe auto jak ktoś z Was może wie. Po drugie w jaki przewód się wpiąć oraz czym są sterowane (- czy +), aby alarm uzbrajał/rozbrajał się po wciśnięciu przycisku na pilocie a nie po przekręceniu kluczyka w drzwiach ? Przy drugim rozwiązaniu to taki alarm do niczego nie jest potrzebny. Prosił bym również o informację, które przewody mam rozciąć w przypadku obwodu rozrusznika ? Ostatnie pytanie, które mi nie daje spokoju to co to jest REARMING. W schemacie mam przewód opisany w ten sposób. Wybaczcie ale nie jestem zawodowym instalatorem alarmów i zakładam tylko na potrzeby własne, dlatego niektóre moje pytania mogą być głupie. Jeżeli ktoś montował alarm w Mazdzie 323F (BJ) oraz potrafił by pomóc z góry dziękuję. Nigdzie wczęsniej nie spotkałem tematu gdzie była by pomoc do Mazdy BJ :-(
  • #2
    pkhenr
    Level 32  
    a patrzyłeś już coś pod tym kątem.jak nie zaczniesz trochę szukać to całe życie będziesz te pytania zadawał , a mazda łatwa jak japończyk ,centralke znajdziesz na ucho ,kolory próbówka ,rozrusznik pod kierownica i migacze pewnie tez .Pytasz o wszystko -pokonaj ją sam a wtedy opiszesz jak to zrobiłeś i ktoś inny będzie mial pożytek.
    A swoja drogą czy piloty w seo nie sa ładniejsze niż ewentualne mazdy pilotówkę łatwiej tez podłaczyć --ale to wszystko rzecz gustu
  • #3
    rabson
    Level 12  
    pkhenr, pod blokiem nie zamierzam montować aby wszyscy widzieli. Możliwe, że w tym tygodniu kolega udostępni mi garaż i dzięki Waszej pomocy nie musiał bym go prosić kilka razy o to. Ogólnie nie lubię się narzucać komuś.

    Poza tym sam napisałeś "Pytasz o wszystko -pokonaj ją sam a wtedy opiszesz jak to zrobiłeś i ktoś inny będzie mial pożytek. "

    Może właśnie ktoś to już robił i by mi pomógł za co z góry bym podziękował. Jak zacznę dłubać i sam dam sobie radę to mogę opisać i innym pomóc. W końcu po to jest tu to forum. Poza tym nie pytałem o rzeczy typu gdzie znajdę migacze, gdzie podpiąć się pod czujnik drzwi itd. Poprosiłem tylko o pomoc przy centralnym zamku, przy przewodach od rozrusznika i zapytałem się o REARMING. Wydaje mi się że to nie jest dużo, a jeżeli nie chcesz pomóc tylko gdybać to po co bierzesz udział w tym temacie ?.

    Swoją drogą gdybym chciał alarm z pilotem to bym kupił. Chcę wykorzystywać oryginalnego dlatego kupiłem taki i proszę o pomoc.
  • #5
    rabson
    Level 12  
    W środę najprawdopodobniej będę miał garaż to spróbuję zmontować to. Bynajmniej wielkie dzięki :-) Dam info czy to pomogło czy nie :-)
  • #6
    rabson
    Level 12  
    No i niestety ta wskazówka nie dokońca jest poprawna. Jeżeli chodzi o migacze, czujnik drzwi, + po stacyjcie to jest idealne. Jeżeli chodzi o centralny zamek już nie. Przewody od centralnego znajdują się po lewej stronie od sprzęgła. Sterowanie zamka + to: zamykanie czerwono/zielony i otwieranie czerwono/czarny oraz jest możliwe - i: zielono/czarny zamykanie oraz otwieranie szaro/czerowny. Niestety gdzie kolwiek się podłączę to bezpilotówka przy otwieraniu drzwi z pilota czy z kluczyka rozbraja mi się. Czy ma ktoś pomysł jak podłączyć by tylko pilot rozbrajał alarm a z kluczyka nie ? Proszę o pomoc.
  • #8
    xwit
    Level 33  
    Albo załóż sobie dolphina.A powiedz mi czy pilota masz razem z grotem czy wisi sobie osobno?
  • #9
    rabson
    Level 12  
    carrier, jeżeli to będzie miało pomóc to spróbuję :-)

    xwit, niestety kluczyk i pilot mam osobno, bo zapewne o to Tobie chodzi :-) Pilot jest tylko z dwoma przyciskami lock/un lock.
  • #11
    xwit
    Level 33  
    Perfectem komplikujesz sobie tylko życie.Po co ci on jeśli masz oddzielnego pilota.Ja proponuje alarm pilotowy i po kłopocie.
  • #12
    pkhenr
    Level 32  
    w drugim poście to samo poradziłem ale rabson napisał tak...........Swoją drogą gdybym chciał alarm z pilotem to bym kupił. Chcę wykorzystywać oryginalnego dlatego kupiłem taki i proszę o pomoc............Dodam tylko skromnie że jak nie dasz rady to odłacz sterowanie z klucza
  • #13
    rabson
    Level 12  
    Słuchajcie, przelecałem całe forum i wszyscy zachwalali, że ten alarm jest świetny i łatwo się go montuje itd itp. Postanowiłem, że zakupię i zamontuję u siebie. Skąd mogłem wiedzieć, że będą takie problemy ? Poza tym wydałem troszkę pieniędzy na niego i teraz mam znów wydać na inny alarm ? Sklep już mi tego nie przyjmie bo poskracałem przewody wychodzące od centralki.

    Co do odłączenia sygnału z zamka od kierowcy niby jest fajne, ale mastera mam w drzwiach i tylnej klapie. Przekręcenie kluczyka w tylnej klapie otwiera wszystkie drzwi i zamyka tak samo jak i w drzwiach od kierowcy. W tej sytuacji bym musiał ostro kombinować by centralka otwierała i zamykała wszystkie drzwi, ale żeby przekręcenie kluczyka nie sterowało żadnym z zamków.

    Zanim podejmę decyzję co do zmiany alarmu, też będę musiał sprawdzić, czy przekręcenie samo kluczyka w drzwiach załącza światło w kabinie i podświetla stacyjkę/ wyłącza je. Jak z pilota otwieram/zamykam auto to tak jest, ale jak z kluczyka to się nie przyglądałem. Jeżeli nie to oznacza, że pilot nie tylko steruje zamkiem ale czymś tam jeszcze.

    Jutro spytam się w salonie Mazdy, bo mam takowy koło siebie. Może tam mi coś podpowiedzą, chociaż wątpię w to :-/ jak się dowiem co i jak to dam znać
  • #14
    xwit
    Level 33  
    Alarm dobry ale nie pasuje do każdego samochodu!Po prostu pospieszyłeś się trochę z zakupem i nie przemyślałeś dobrze.A serwis?Ja bym za bardzo na nich nie liczył.
  • #15
    rabson
    Level 12  
    Ok, tamten alarm wyrzuciłem z samochodu i zamontowałem pilotówkę. Oczywiście teraz śmiga wszystko bez zarzutów. Niestety nikt nie był w stanie mi pomóc z tamtym alarmem... nawet serwis mazdy. Stwierdzili, że do tego samochodu tamten alarm się nie nadaje.

    Chciałbym również poprawić się co do mojego wcześniejszego postu. Tam gdzie opisałem sterowanie centralnym zamkiem przez masę powinno być odwrotnie.. czyli: zamykanie czerwono/szary - zamykanie a czarno/zielony- otwieranie. Co do odcięcia zapłonu to w kolumnie kierownicy jest kostka dwu pinowa z przewodem czarnym i czarno/białym. Polecam rozciąć ten drugi przewód i będzie wszystko śmigać. W tamtej wskazówce niestety tego nie było.

    No nic. Uważam temat za zamknięty. Wielkie dzieki za próbę pomocy.