logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Niskie napiecie regulowane 0 - 1,5 V - jak to zrobić, please

bovere 29 Paź 2007 15:58 2416 11
  • #1 4426731
    bovere
    Poziom 10  
    cześć,

problem w tym.......

potrzebuje płynnej regulacji napięcia od 0 do 1,5 V.......

myślałem o potencjometrze wieloobrotowym..... + bateria.....

potrzebuje mierzyć równocześnie prąd (do 50 uA) i napiecia ( do 1000 mV)......

------------------

czy po prostu mogę użyć potencjometru i baterii........

nie znam się na tym.. to trudne ( opór miernika.... itd...)

-------------------
    potrzebuje zmieniać liniowo w czasie napięcie i badać prąd przepływający przez układ właśnie dość dokłądnie w zakresie od 0 do 1000 mV
  • #2 4426819
    adams987
    Poziom 35  
    Ocena: 138
    Stabilizator regulowany potencjometrem :
    Dioda zenera 2,4V lub 2,7V, zamiast niej trzy zwykłe diody prostownicze połączone szeregowo(2,4V) . Potencjometrem wyregulujesz sobie napięcie. Napięcie zasilania minimum 3V
    Możesz też dać dwie diody prostownicze(1,4V)
  • #3 4426838
    bovere
    Poziom 10  
    ok- dzięki za schemat.....

potencjometr będzie podłączony do układu napędzającego--- tak żeby automatycznie płynnie badać zależność I(u) --- wiem, ze to lata 40 ubiegłego wieku.... :), ale nie jestem elektronikiem....

i teraz

R - ile Ohm
    T - jaki ??
    potencjometr - jaki zakres?? ( 1000?? milion???)

i będzie od 0 do 1000 mV tak??
  • #4 4426863
    adams987
    Poziom 35  
    Jaki pobór prądu (do 50µA???) , albo co tam podłączasz do tego badania???
    Jeśli to ma być do 50µA to wystarczy Ci bateria 1,5V i potencjometr 1kΩ
  • #5 4426901
    bovere
    Poziom 10  
    metoda badania - polarografia ( elektroliza na katodzie - kropli rtęciowej) - profesjonalnie prądy maksymalne to około 50 uA, rozdzielczość aparatu 0,001 uA

ja jestem głupi --- po prostu........w tym...