Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ukladem paliwowym w VW Passacie 1.9 tdi z 1994 r

29 Paź 2007 19:41 3538 9
  • Poziom 2  
    Witam

    Moze mi ktoś pomoże. mam problem z moim autem. przy kazdym wejsciu w prawy zakret auto zaczyna szarpac i samo sobie dodaje gazu, tak samo dzieje sie jak jade bo jakis nierownosciach. czasami rowniez jak auto stoi przechylone w lewa strone i na wolnych obrotach sam sobie dodaje gazu i strasznie przy tym dumi. podejrzewam ze cos jest nie tak z pompa paliwa albo ze tzw. smokiem. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu. jaka w tych modelach i gdzie dokladnie znajduje sie pompa paliwa.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Witaj.
    Kiedy Ci się to dzieje? Ile masz paliwa w baku?
    Pompa paliwa jest przy silniku, jest wbudowana w pompe wtryskową.
    Należało by najpierw sprawdzić szczelność układu paliwowego? Silnik sam wchodzi na obroty gdy zaczyna mu brakować paliwa. Może być tak, że rurka którą jest zasysane paliwo z baku jest za krótka i jak masz mało paliwa w baku to przy przechyłach w czasie jazdy zaczyna brakować paliwa i jest taki objaw, ewentualnie zatkany filtr paliwa lub nieszczelności układu paliwowego.
  • Poziom 16  
    Witam. Raczej to nie przez niski stan paliwa, bo passat wyssysa paliwko prawie do końca i nie jest wrażliwy na przemieszczanie się paliwa w zbiorniku na zakrętach, jeżeli wszystko jest O.K. Z tego co pamiętam (mogę mylić z golfem ale to przecież dzieci z jednej matki), to smok paliwa w zbiorniku ma dwa otwory zasysające paliwo jeden jest zaraz nad dnem zbiornika a drugi powyżej tak do 2-3 cm nad dnem zbiornika. Ten niżej często się zapycha, wiadomo jest bliżej dna, a ten drugi nie. Jeżeli masz w zbiorniku około 10 ltr paliwa to wiadomo, przy jeździe na wprost nic się nie dzieje, ciągnie paliwko przez górny , ale na zakręcie dolny otwór ci nie działa a przez górny paliwka nie może zassac bo otwór jest już nad poziomem paliwa. Drugi powód to też na smoku w zbiorniku paliwa, uszkodzony mieszek gumowy uszczelniający powrót paliwa z pompy wtryskowej (taki przewód gumowy harmonijka). Wtedy ten problem może się pojawić nawet przy połowie zbiornika, zależy w którym miejscu jest w nim dziura, a otwory zassysające w smoku są już trochę zapchane. Tak czy inaczej musisz wyjąć smok paliwa. Łatwy dostęp przez klapkę w bagażniku. Przykręcana na trzy blachowkręty.
  • Poziom 12  
    Proponuje przeprowzdzic diagnostyke silnika. Przypuszczam ze wineę ma regulator dawki paliwa (HDK), zabrudznie lub peknieta sprerzyna prpoonuję udac sie do dobrego warsztatu , pozdro.(kts gorą).
  • Poziom 2  
    W zbiorniku przewaznie mam ok 50 litrow i jak wskazowka zejdzie na czerwone pole to tankuje.nie ma roznicy czy mam pelno czy rezerwe zachowuje sie tak samo. na diagnostyce komputerowej bylem i nie pokazalo zadnych bledow. ciekawi mi dlaczego te objawy nie pojawiaja sie zawsze, np rano jak jade do pracy ( ok 40 km)jest ok, ale gdy juz jestem prawie na miejscu to zaczyna mu odbijac. po wyluzowaniu gasnie albo sam sobie kilka razu doda gazu po czym zgasnie. w piatek mam zamiar wyczyścic zbiornik i wymienic filter bo moze jakies dziadostwo mam w baku i mam nadzieje ze to pomoze. A jesli to by byla ta gumka to mozna ja gdzies dokupic i wymienic?
  • Poziom 32  
    W pompie wtryskowej VE dawkę paliwa reguluje regulator odśrodkowy możliwe że przyczyny należy tutaj.Składa się on z 4 ciężąrkow , układu dźwigni i sprężynek.W czasie jazdy po zakręcie powstaje siła odśrodkowa ktora oddziałuje na ten układ.
  • Poziom 2  
    Dzieki za wskazowki. Moze ma ktos jeszcze inne pomysly co to moze byc. w piatek biore sie za czyszczenie zbiornika i wymiane filtra i mam nadzieje ze to pomoze.
  • Poziom 32  
    Pedał gazu masz jeszcze na linkę?Sprawdź też jeżeli występuje ssanie, może być na linkę lub automatyczne. Ssanie w dieslu podnosi wolne obroty i przyśpiesza kąt wtrysku.Aby upewnić się że to nie jest wina zbiornika podłącz filtr paliwa bezpośrednio do czystej bańki z ropą,Bańkę umieść np. nad skrzynią biegow.
  • Moderator Samochody
    Koledzy wypisują głupoty. W silnikach Tdi NIE MA linki gazu ani ssania, silnik Tdi nie zwiększa obrotów jak mu braknie paliwa. Jedynie diagnostyka komputerowa może stwierdzić co tak naprawdę boli w układzie sterowania/zasilania paliwem, pomijając luźny zacisk jakiegoś przewodu.
  • Poziom 20  
    Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.