Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW PASSAT B4 nie chce zapalić

michal11041 02 Mar 2008 12:55 25643 45
  • #1
    michal11041
    Level 14  
    Witam
    Od wczoraj nie mogę zapalić samochodu. W ogóle nie łapie żadnych oznak życia. Stało się to nagle przyjechał z trasy i po 30min nie chciał zapalić. Nie pokazuje nawet dymu tak jak by coś odcięło mu paliwo. Na elektrozaworze jest napięcie na włączonym zapłonie a w momencie rozruchu zanika, na mierniku pokazuje mi około 0,40V. Czy to tak ma być? Jak nie to co to może być? Auto nie posiada autoalarmu. Mowa jest Passacie 1,9 TDI 90km 96r.
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam.
  • #3
    michal11041
    Level 14  
    Nie kontrolki nie gasną tylko zanika napięcie na elektrozaworze a poza tym wszystko jest w porządku. A jak by była kostka walnięta to kontrolki by sie paliły? A może coś odcina zapłon jakieś urządzenie? Sprobuje wymienić kostkę.
    Pozdrawiam.
  • #4
    Michu10
    Level 32  
    Pomierz czy jest napięcie przed kostką i w momencie włączenia zapłonu za kostką na kablu do elektrozaworu. Wymiana w ciemno może na nie wiele się zdać. Lub zmostkować stacyjkę
  • #5
    arto
    Level 17  
    i jeszcze 109-ke bym sprawdzil
  • #6
    michal11041
    Level 14  
    A o co chodzi z tą 109?
  • #8
    michal11041
    Level 14  
    Sprawdziłem ten przekaźnik i jest w pożarku kontrolka świec żarowych się zapala i gaśnie tak jak trzeba to chyba jest dobry. Teraz zbadałem znowu napięcie na elektrozaworze i jakimś cudem jest teraz jest dobrze a samochód nadal nie odpala. Już nie mam sił z tym samochodem. Chyba zaprowadzę go do serwisu. Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • #11
    michal11041
    Level 14  
    ale mogła by pompa siąść tak nagle został przejechany z trasy wszystko było okey zdanych jakich dziwnych zachowań jednym słowem Okey, a po 30min nie chce zapalić nawet nie łapie. Jutro ciągnę go chyba do serwisu mam tam swojego fachowca i zobaczę co powie na pewno samochód będzie musiał zostać. Może jeszcze coś wymyślicie. :) Ale po przekręceniu kluczykiem w położenie 1 słychać jak coś tam w pompie wtryskowej szumi.
  • #13
    Radzio410
    Level 13  
    sprawdz bezpiecznik nr 18 jest on odpowiedzialny za pompe paliwa i czujnik tlenu i take przypadki sie zdażały
  • #14
    michal11041
    Level 14  
    Bezpiecznik i przekaźnik pompy (167) jest dobry załącza się przy każdym włączeniu zapłonu. A może to być czujnik HELLA :?:
  • #15
    riko419
    Level 12  
    To chyba diesel . Sprawdż może się zpowietrzył.
  • #16
    Michu10
    Level 32  
    Jśli się zapowietrza a też jest taka możlwość to założyć zaworek zwrotny na przewód
  • #17
    robokop
    Moderator of Cars
    Michu10 wrote:
    Jśli się zapowietrza a też jest taka możlwość to założyć zaworek zwrotny na przewód


    To już chyba lepiej silniczek krokowy wyczyścić.
    Passaty maja zaworek zwrotny przy filtrze paliwa, mało realne że zapowietrzył się nagle i mimo kręcenia nie chce pociągnąć paliwa. W tej chwili to nawet nie wiadomo jaki silnik ma autor - 1Z czy AFN, a może jeszcze coś innego. W każdym razie powód jest jeden - silnik nie dostaje paliwa, możliwości - uszkodzony zespół sterownika pompy, sama pompa lub elektrozawór. Brak paliwa w zbiorniku można chyba wykluczyć ?
  • #18
    ARTURG14
    Level 19  
    Przekażnik 18 jest do zapłonu zanikającego przy rozruchu,nie ma nic wspulnego z pracą silnika,a 167 to pompa paliwa w benzynie ,zamiast tego jest 103 w td i 104 w tdi-swiece żarowe____
    NIE WIEM NIE PLOTE BZDUR!!
    podłącz go do vaga -podstawa
  • #20
    robokop
    Moderator of Cars
    opel6 wrote:
    przepływomierz powietrza


    Muszę kolegę specjalistę rozczarować - silnik nie dość że zapali to jeszcze będzie całkiem nie najgorzej jeździł z całkowicie odpiętym przepływomierzem.
  • #21
    michal11041
    Level 14  
    Posiadam Silnik 1,9 TDI 1Z 90km. o zapowietrzeniu tu nie ma mowy bo sprawdzałem na 100%.
  • #22
    real
    Level 13  
    poprostu podaj tam + i odpal auto .. jak all bedzie ok szukaj sobie w tym odcinku ukladu
  • #23
    młody88
    Level 19  
    robokop wrote:
    opel6 wrote:
    przepływomierz powietrza


    Muszę kolegę specjalistę rozczarować - silnik nie dość że zapali to jeszcze będzie całkiem nie najgorzej jeździł z całkowicie odpiętym przepływomierzem.

    ja kolege również bo miałem już przypadki tego typu a powodem jest w zazwyczaj wbudowany w przepływke czujnik temp powietrza dolotowego.
  • #24
    michal11041
    Level 14  
    A powiedzcie mi jeszcze czy paliwo w pompie wtryskowej może odciąć ten elektrozawór sterowany zapłonem czy też sam komputer może odciąć. Bo jak tylko ten elektrozawór to może jest on zepsuty i nie otwiera. Bo nawet dym nie ma a jak kiedyś miałem rozrząd przestawiony to dym sie pokazywał a teraz nic. A do czego służy czujnik HELLA i jaką on spełnia rolę?
    Pozdrawiam
  • #26
    robokop
    Moderator of Cars
    opel6 wrote:
    robokop wrote:
    opel6 wrote:
    przepływomierz powietrza


    Muszę kolegę specjalistę rozczarować - silnik nie dość że zapali to jeszcze będzie całkiem nie najgorzej jeździł z całkowicie odpiętym przepływomierzem.

    ja kolege również bo miałem już przypadki tego typu a powodem jest w zazwyczaj wbudowany w przepływke czujnik temp powietrza dolotowego.



    A ja koledze jeszcze raz powtarzam że głupoty wypisuje i nie ma pojęcia jak działa sterowanie silnikiem 1Z . Możesz odpiąć całkowicie przepływomierz i silnik zapali i będzie pracował. Jedyny objaw to drastyczny spadek mocy.
    Ponadto przepływomierz w tym silniku jest jednocześnie czujnikiem temperatury powietrza zasysanego jeśli dobrze pamiętam.


    Do założyciela tematu - a nie masz tam przypadkiem jakiegoś domowej roboty immobilajzera ?.
  • #27
    michal11041
    Level 14  
    Nie nie mam. Mam immobilizer ale fabryczny czy to może mieć coś z tym wspólnego. A może to być wina tego elektrozaworu on tyka ale czy otwiera...
    A może immobilizer?
  • #28
    ociz
    Moderator of Cars
    wykręć poprostu elektrozawór to będziesz widział czy jest sprawny
    a tak on wygląda:
    VW PASSAT B4 nie chce zapalić
  • #29
    ARTURG14
    Level 19  
    co wy piszecie!!#przepływomierz#------a może gwóżdż w kole zapasowym
    zadzwoń 692012639 pomoge
  • #30
    michal11041
    Level 14  
    Koledzy spróbowałem rozpalić go na po pych. Delikatnie pchnąłem i zapalił chodzi elegancjo a jak go zgasiłem to znów z rozrusznika nie che zapalić a na pycha pali. Czy to może być kostka? Przejechałem sie nim 10 km i trochę mi sie wydaje ze stracił siłę co to może być czy to kostka? Ale dymu w ogóle nie pokazuje a może rozrząd?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.