Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłączenie dysku SATAII Abicie AN7 problem z Sil. Image

07 Lis 2007 13:08 1965 11
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z nowym dyskiem. wczoraj zakupilem 320 Gb Segate Barracuda na Sata II. Do tej pory tez mialem barracude 40Gb, ale on jest podlaczony szeroka tasma (ATA). zworke na nim mam na master, tzn tak [:]:::. A ten nowy chcialem na poczatek podlaczyc na slave, jako dysk podrzedny. Wiec tak: zworka na 40Gb jest master a na SATAII podobno ni trzeba zworek ustawiac to zostawilem tak jak bylo( pozniej wyjalem calkiem zworke ale nie pomoglo), podlaczylem zasilanie, tasme danych i wlaczam kompa, w biosie zmienilem SATA na Enabled, zrestartowalem ale bios nowego dysku wcale nie widzi. Zainstalowalem pod Xp stery do SATARaid ale tez nie pomoglo, chociaz kontroler jest(Silicon Image SiI 3112 SataRaid Controller). Co jest nie tak? Prosze o pomoc, bo nie mam pojecia juz co robic:(aha i ATA jest podlaczony caly czas ta szeroka tasma a SATAII jest juz kablem SATA
    pozdro

    Ten post był edytowany przez szymon-1987: Dzisiaj, 23:35


    --------------------
    Athlon XP 2600+(Barton)@2209Mhz | Abit AN-7 | Palit 6800gs Extreme 256mb\256bit | 3x512 DDR PC3200 Kingston | 40GB Segate Barracuda | DVD LG 16x/48x | Chieftec 350W
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    ABIT lubił ustawiac takie rzeczy w BIOSie przekop go całego a może znajdziesz tam będzie ustawienie z dyskami i musi ten Seagate być u góry sterujesz na + i - zmieniając położenie dysków. A i SATA zwykle jest bootowane przez kompa jako dysk 0 czyli pierwszy, ale to w BIOSie powinno się ustawić. RAID tu nic nie ma do rzeczy SATA owszem musi być na Enabled
  • Poziom 9  
    Zmienialem juz w biosie kolejnosc zamiast takiej: 1: Segate (ten stary) 2:Add-In Cards ustawilem odwrotnie, wiec po restarcie zaczelo szukac dysku ale nie znalazlo( komunikat w stylu "brak dysku systemoweo..." ). Wiec odlaczylem calkiem ten stary dysk zeby sprawdzic czy sam ten 320Gb na SATAII zostanie wykryty ale tez nic... :(

    Dodano po 26 [minuty]:

    Poszperalem w biosie i tak: Sata RAID Rom mam na Enabled, Serial Ata Controller tez na enabled, Bootable Add in Device zmienilem wczoraj na Onboard SATA zamiast tego co bylo wczesniej tzn PCI Slot Device, i zminilem hard disk boot priority ale jest tak jak wczoraj tzn. wyswietla sie POST, potem "to Enter Raid Utility (Press Ctrl+S) +F4" i pod nim wykrywa dyski. Jak kolejnosc botowania byla 1: Stary 2: nowy dysk to wyswietlalo sie tak : 0 i nazwa tego starego dysku i przechodzilo dalej. Ale jak kolejnosc botowania jest odwrotna to pod tym enter raid utility wlacza sie NVIDIA Boot Agent i zaczyna szukac dysku ale nie znajduje. (komunikat"DISK BOOT FAILURE .INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" ) identyczna sytuacja jest jak calkiem odlacze stary dysk.
  • Poziom 9  
    Cos nowego: SpeedFan mi go wykryl!
    i everest tez tylko na everescie pokazuje go jako 298 Gb
  • Poziom 27  
    Po zatym dysk sata II a twoja plyta to chyba sataI. Na dysku jest zworka do ustawienia go w tryb sata I.
  • Poziom 9  
    cos ruszylo: bios go nadal nie widzi ale w systemie jest nowy dysk w menadzerze urzadzen : ST332062 OAS SCSI Disk Device i jak tam wejde to pisze stan: Nie zainicjowany
    a zworka jest na sata1 ustawiona tzn tak ..[..]
  • Poziom 35  
    Hmm dziwne że bios go nie widzi a system tak. A może masz starą wersję BIOSu? Updatowałeś już ?
  • Poziom 9  
    no wlasnie bios mam chyba stary, bo sie trosze balem go jakos updatowac bo sie nie bardzo na tym znam
    A co do dysku to jak odkrylem ze figuruje on w menadzerze urzadzen to wlaczylem inicjuj i sie taki kreator otworzyl i w zakladce zarzadzanie dyskami robie wlasnie partcje i juz 2 z nich sie formatuja. Wiec moze cos z tego bedzie. Mam jeszcze pytanko. Czemu system widzi go jako 298 Gb a nie jako 320Gb?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Aha to jest ok . Poczekam teraz az sie sformatuja partycje i moze bedzie hulac:) Jedyny jeszcze problem to sprawa ''nie widzenia'' go przez bios. Ale wyjsciem moze bedzie update. Zobaczymy, jak sie skonczy formatowanie to sie odezwe.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Generalnie jak windows go obsluzy to biosem nie ma co sie przejmowac.XP robi sobie swoja wlasna "strefe" sprzetowa i nie pyta sie biosu o drobiazgi..
  • Poziom 9  
    bios go nie widzi bo jest stary (2004). A przez to chyba tez xp sie tak dlugo uruchamia. Sam pasek startu sie z minute laduje. a i sterownik do kontrolera tez jest starawy, z tego roku co bios. Znalazlem nowszy ale mozna go uzywac tylko z najnowszym biosem wiec go nie instaluje. A to dlugie ladowanie sysyemu musze jakos przetrzymac narazie. Jak dopadne plytke z xp-kiem to postaram sie na tym 320Gb system zainstalowac. Tylko przedtem musze wlasnie bios zaktualizowac, bo bez tego nie ruszy.
    No chyba ze wyczyszczenie katalogu Prefetch cos da w zwiazku z tym ladowaniem systemu? Albo znacie moze jejszcze jakies inne wyjscie? Bo narazie musi zostac jak jest. A i jak jest tylko ta 40Gb podloczona to sie uruchamia system normalnie.

    ok problem rozwiazany:) wyczyscilem prefetch i chodzi jak powinno.
    Wielkie dzieki dla wszystkich za pomoc:) ,naprawde mi pomogliscie, bo sam bym chyba nie dal rady tego zrobic. Pozdro