Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B - wymiana sondy i cuda na wskaźniku

11 Lis 2007 16:08 6450 7
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie.
    Posiadam Corse B 94 rok pojemność 1200.
    Mój problem polaga na tym, iż od jakiegoś czasu zauważyłem duże spalanie, a mianowicie na pełnym zbiorniku paliwa (45 L) przejechałem około 320 km i po paliwie. Zbiornik pusty. Padła sonda lambda Wymieniłem sonde na nową i zauważyłem, że szaleje mi wskaźnik poziomu paliwa. "Zalałem" 20 litrów i tak mi pokazywało na wskaźniku. OK, ale po ruszeniu i przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem ciekawostkę: po wciśnięciu gazu tak "dość sobie" wskazówka z 20 litrów spada na 10 litrów a po "wrzuceniu na luz" i toczeniu się wskazówka powoli wraca na 20 litrów. To dość dziwne dla mnie, ale to nic, że po przejechaniu około 40 km wskaźnik pokazuje około 7 litrów mniej.
    Kody migowe pokazują ciągle kod 12 czyli "rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek" i nic więcej.
    Pytanie jest następujące: czy po wymianie sondy trzeba odłączyć kleme aby się coś zresetowało, czy nie ma takiej potrzeby???? A może trzeba coś innego zrobić??? I jak sprawdzić termostat czy jest sprawny????
    Co jeszcze może powodować duże spalanie i takie zachowanie wskaźnika paliwa???

    P.S. Nie posiadam instalacji LPG, a wskaźnik paliwa przed wymianą sondy wskazywał "normalnie", czyli bez różnicy, czy bardziej dociskałem gaz, czy nie.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Mariusz
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa.
    Termostat:
    1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni ,
    albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze w czasie jazdy jest tylko lekko ciepłe a na postoju gorące to znaczy że termostat jest uszkodzony.
    Polecam wjechać na jakiś kanał i na uruchomionym silniku sprawdzić czy nie ma wycieków paliwa z przewodów paliwowych pod samochodem i przy silniku.
    2. Wymontować - jeśli otwarty - uszkodzony
  • Poziom 12  
    Dzięki za konkretną odpowiedź.
    W sprawie temperatury to racja - wskaźnik jest przy kresce początkowej i ani razu nie dochodzi pod 90 stopni, więc termostat do wymiany - jedno mam pewne.
    Po drugie - jutro zdejmę kleme. Czy to, że jej nie zdjąłem, to może być odpowiedzialne za "wariowanie" wskaźnika paliwa przy dodawaniu gazu?? Przed wymianą było OK - stały poziom.
    W czasie wolnym jadę na kanał, aby posprawdzać czy paliwo nie ucieka.

    Czy jeszcze jakieś sugestie lub porady????

    Z góry dziękuję
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jedno z drugim (wskaźnik z sondą) nie ma nic wspólnego. Klemy nie trzeba zdejmować a przy diagnozie termostatu nie kierować się wskazaniem temp. na desce w przypadku gdy przekłamuje wskaźnik paliwa bo może być uszkodzony stabilizator w zegarach
  • Poziom 12  
    Zegary zmieniałem kilka miesięcy temu, bo właśnie tam padł stabilizator. Włożyłem zegary od kumpla z takiej samej corsy i na jego zegarach jest tak samo a moje zegary u niego wskazują wszystko OK (zegary odpadają).
    Jak sprawdzić termostat?
    Co mam teraz robić i co sprawdzić???
    Pomóżcie, bo już nie mam pojęcia co robić.
  • Poziom 16  
    A jak działa ogrzewanie ?
    Uczyli mnie w szkole (Technikum Hoża 88 W-wa) że po wymianie elementów podłączanych pod komputer silnika trzeba resetować komputer.
    A z wskaźnikiem paliwa może to zbieg okoliczności.
    Sprawdź jeszcze napięcie ładowania i naciąg paska klinowego może przez duże skoki napięcia skacze wskaźnik poziomu paliwa - skoro przy wzroście obrotów skacze wskaźnik.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Raczek_6 napisał:
    Uczyli mnie w szkole (Technikum Hoża 88 W-wa) że po wymianie elementów podłączanych pod komputer silnika trzeba resetować komputer.

    Uczyć uczyli dość dobrze, ale nie w każdym aucie jest taka potrzeba-w tym przypadku nie ma. Po podstawieniu dobrej sondy (zakłądając że tylko ona była uszkodzona) silnik będzie pracował normalnie
  • Poziom 12  
    Teraz konkretnie, gdyż może się to komuś sprzydać:
    wymieniłem termostat (przy okazji pasek i rolkę z napinaczem) i wszystko OK.
    Wnioskuję, iż autko musiało być wcześniej ciągle "na ssaniu", a silnik niedogrzany stąd "apetyt na paliwo".
    Po wymianie części wskaźnik poziomu paliwa (co dziwne dla mnie bardzo) działa prawidłowo, temperatura jest w normie i SPALANIE NARESZCIE NORMALNE!!!

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    Mam nadzieję, że moja awaria pomoże innym i unikniecie niepotrzebnych wizyt u mechanika.

    Tym optymistycznym akcentem zamykam temat.

    Dziękuję bardzo kolegom z forum.