Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak przerobic układ zapłonowy w poldku na abimexie

14 Lis 2007 18:52 2299 15
  • Poziom 10  
    Witam. mam poldka na abimexie i chce przerobic jego uklad zaplonowy. mianowicie chce zalozyc kompletny uklad zaplonowy z gaznikowca. spotkalem sie juz z taka opcja w tym samochodzie. mam tylko dylemat ktory uklad wybrac. czy zamontowac stykowca czy bez stykowca. jak myslicie ktory lepszy?? stykowy czy bez??
  • Poziom 28  
    Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Możesz mieć kłopot z założeniem pompki paliwa ze względu na brak krzywki do jej napędu.Są pompki paliwowe elektryczne do gaźnikow na ciśnienie 0,2 atm.
  • Poziom 21  
    i znów elektrit masz rację .... ciekaw jestem czy ktokolwiek zastanawiał się jak jest wpięte podciśnienie do "gruszki" przyspieszacza w aparacie zapłonowym, napewno przy abimexie nie ma opcji na podłączenie tego urządzenia, poza tym nie oszukujmy się, abimex był najmocniejszą opcją silnika poldka pomijając wielopunkt a co za tym idzie myśle że jakakolwiek przeróbka w stronę aparatu zaowocuje jeszcze większą paliwożernością. Przetrenowałem różne opcje, łącznie z zamontowaniem kompletnego wtrysku z opla (tak , wtedy kiedy jeszcze nie było wielopunkta, ja miałem .. ) kupa roboty, efekt mizerny. Napraw moduł zapłonowy z abimexa i będziesz miał spokój.
  • Poziom 10  
    witam. stwierdzam ze wszyscy macie racje ale musze was zaskoczyc. abimex owszem jest mocnym silnikiem ale abimex ma 77km a gaznik z elektryczna dysza W\O ma 96km... wiec?? widzialem juz taka wlasnie przeróbke (co prawda w necie na fsoautoklub.pl) i podobno zdalo to egzamin... a po za tym czy ja wiem czy taka kupa roboty?? przerzutka kolektora ssacego i poprowadzenie plusa do cewki zaplonowej zamontowanie modulu ustawienie zaplonu i to w sumie wszystko

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i w abimexie jest mozliwosc podpiecia podcisnienia do gruszki w aparacie zaplonowym. abimexa znam jak wlasna kieszen.
  • Moderator Samochody
    [quote="mlodyolek"]gaznik z elektryczna dysza W\O ma 96km
    Dodano po 2 [minuty]:

    quote]
    A jakimz to cudem ? Fabrycznie najmocniejsza wersja 1,6 miała 87kM, przeróbka wtryska na gażnik jest trudna - wymiana wałka rozrządu, wiercenie dziur pod pompkę paliwa, wymiana kolektorów (przy ssącym może być inny rozstaw szpilek( akurat nie pamiętam przy której wersji wtrysku), podpięcie podciśnienia jest tu akurat najmniejszym problemem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dziury pod pompe paliwa sa w prawie kazdym bloku oprocz GSI. ja mam dziury tylko ze jest zalozona zaslepka. na wałku niemam krzywki wiec walek musialbym zmienic ale to chyba niema potrzeby. bo chyba moge podlaczyc ta elektryczna pompe ktora jest w chwili obecnej. tylko ze ja niemam pompy od abimexu ani cos podobnego tylko pompa (tzn sam silniczek) jest od toyoty avensis badz cos podobnego. a co do tej dziury to pompa od wspomagania ma gdzie indziej dziury aby ja przykrecic. pokladnie pod tym otworem sa 4 punkty.
    wymiana kolektorow nie jest trudna. 8 srub i po sprawie. rozstaw szpilek jest ten sam poniewaz w gazniku jak i wtrysku oprocz GSI rozstaw szpilek jest identyczny. juz to przerabialem. mam w tej chwili glowice od !.5 zalozona na bloku 1.6 i ze szpilkami nie mialem problemow. pasi.
  • Poziom 21  
    Nie będę się rozpisywał co do budowy gaźnika - nie to forum i nie interesuje mnie to, problem zasilania gaźnika pompką od abimexa jest do rozwiązania, trzeba rozwiercić kruciec powrotny i po zabiegu, ale jeśli podepniesz gruszkę aparatu w abimexie to :

    - silnik na biegu jałowym ---> gruszka zassana czyli przyspieszony zapłon

    - gwałtownie dajesz "buta" ---> gruszka odpuszcza czyli opuźniasz zapłon

    sprawdziłem, jest dokładnie odwrotnie jak powinno być, robiłem nawet przeróbkę aparatu żeby działało jak należy, jakiś czas działało... ale to nie to. Pozatym dobrze zrobiony moduł delco (nie ape czy inne ) czyli oba tranzystory "na wierzchu" na możliwie krótkich kabelkach i porządnie zaizolowany jest naprawdę najlepszym rozwiązaniem, polecam powalczyć z tym bo warto.
  • Poziom 20  
    Żeby wzmocnic abexim wystarczy wywalić katalizator jeśli był i zmienić mape wtrysku oraz zapłonu - osiągnie się podobny efekt.
    W oplach z lat 90 po podłączeniu pod komputer w serwisie ponoć można było wybrać jeden z 3 programów:
    - economy
    - normal
    - sport.
    Moze w polonezie też coś jest
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    a czy po zamontowaniu samego aparatu zaplonowego od gaznika do abimexa kaganiec na obroty silnika zostanie wtedy ominiety czy mimo wszystko dalej przy pewnych obrotach silnika bedzie odcinal zaplon??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    moj sie kręci 6300rpm i ma chec na wiecej ale ten "KAGANIEC" nie pozwala na wiecej. mozecie mi wierzyc, mozecie nie wierzyc ale powiem jedno. ten silnik krecil 7000rpm i nic mu nie bylo. ten silnik wytrzymal tak 84 tys kilometrow. jestem 3 wlascicielem tego samochodu. znam dobrze wczesniejszych jego wlascicieli. po 147tys kilometrow poraz pierwszy zostala podniesiona glowica. bylem w szoku ze niema progu na cylindrach!!! przyczyna remontu byl pasek rozrzadu. zmienilem panewki, pierscienie, zawory, splanowalem glowice, zlozylem i chodzi. wszystkie panewki jak i pierscienie zalozylem nominalne bo nie bylo potrzeby robic zadnych szlifow itp rzeczy. jedyna wada tego samochodu to to ze gdy jest rozgrzany dlawi sie... po wszystkich mozliwych naprawach doszedlem do wniosku ze cos jest nie tak z zaplonem. wiec postanowilem zalozyc mu uklad z gaznika poniewaz tam sam moge sobie ustawic zaplonik. a tu?? musze sie wpinac pod komputer i sie bawic

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i przy tym remoncie oczywiscie zmienilem rozrzad. postanowilem ze zamiast kwadratowych zabkow na pasku zaloze ten z pol okraglymi.