Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A klasa pompa wspomagania działa przy wyłączonym silniku ??

14 Lis 2007 19:32 28990 18
  • Poziom 11  
    zakupiłem mercedesa A klasy ,od początku cos sie działo z pompą wspomagania raz działala raz nie ostatnie dni chodziła bez zarzutu
    dzisiaj zauwazylem ze ta pompa chodzi przy wyłączonym silniku musiałem zdjąc klemy aku -- Ludzie pomóżcie , czy ktos sie spotkał kiedys z takim czymś ??
  • Poziom 17  
    tak na chlopski rozum. Pompa jest elektryczna =>ma sterowanie=>zapewne jakiś stycznik lub przekaźnik(poszukaj go idź po kablach zaś. pompe jak znajdziesz zobacz czy nie ma sklejonych styków itp. a najlepiej wymień.)=>nadal nie działa to idź dalej tą drogą. elementy sterowania napewno są łączone kaskadowo. Jeśli dojdziesz do samego komputera to masz ładny problem :/
  • Poziom 19  
    Ktora A klasa rok? W168 czy W169 .Są różne wspomagania .Uściślij.
  • Poziom 1  
    Ja mam taki sam problem w a klasie 1999r 170cdi. W warsztacie powiedzieli że pompa do wymiany a kosztuje 2050 + 600 wymiana więc zabrałem samochód i zaprowadziłem jeszcze do innego warsztatu. Teraz czekam czy naprawdę konieczna jest wymiana. Napisz czy naprawiłeś?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam !!!
    Miałem taki przypadek i co sie okazało ? Zalany sterownik od wspomagania , warto sprawdzić jeszcze połączenie przewodów przy kostce z przodu prawej podłużnicy patrząc od góry
    Pzdr
  • Spec od Mercedesów
    mefiu23 napisał:
    Witam !!!
    Miałem taki przypadek i co sie okazało ? Zalany sterownik od wspomagania , warto sprawdzić jeszcze połączenie przewodów przy kostce z przodu prawej podłużnicy patrząc od góry
    Pzdr


    Tak jak zauważył Kolega powyżej - nie wiesz, co to za auto, ale już dajesz dobre rady...:|
    (chociaż czasami nawet takie rady lepsze jak żadne)
  • Poziom 11  
    auto z 2000 roku wszystkie styki wyczysciłem po 2 dniach mialem przypadek taki ze po zamknieciu klapy bagaznika pompa mi sie włanczala przy wyłączonym silniku podejzewam ze od wstrząsu

    pytanki do kolegów - do pompy dochodzą 3 przewody ..masa +12 i kabelek który steruje pracą pompy moze ktos wie gdzie ten kabelek do czego ten kabelek jest podłączony , do komputera samochodu czy moze gdzie indziej
  • Poziom 12  
    Ten jeden kabelek idzie doalternatora. Jak silnik pracuje, alternator ładuje, wspomaganie chodzi.
  • Poziom 11  
    okazało się ze sterownik w pompie wspomagania jest trafnięty.
    Czy moge pompe podłączyć na krótko w taki sposób do przekaznika ktory bedzie załanczany z kontrolki ładowania ,wie ktos na jakiej zasadzie działa ten sterownik ??? czy mozna taki dorobić ???

    dodano 20.12.07
    Podłączylem pompe bezposrednio przez przekaznik(odłączyłem od sterownika) i jak narazie wszystko działa bez zarzutu zadnych zmian Wspomaganie chodzi jak wczesniej
  • Poziom 1  
    witam, ja miałem problem ze wspomaganiem, tzn. brakło podczas jazdy,okazało sie że padła pompa spalił sie silnik elektryczny. wymieniłem na pompę po regeneracji i jak dotąd działa.główna przyczyna to uszkodzona płytka sterująca pompy, lub brak masy samej pompy,którą najlepiej podprowadzić bezpośrednio z akumlatora lub z pod masy silnika
  • Poziom 11  
    moją pompe po spaleniu sterownika podłączyłem na krótko do plusa po zapłonie wszystko działa elegancko do dziś
  • Poziom 27  
    tzn się jak, silnik pompy podłączyłeś aby zasuwał nonstop?

    pzdr.
  • Poziom 12  
    z tego co ja zrozumialem podlaczyl sterowanie + 12 pod kluczyk stacyjki czyli jak kluczyka nie ma to zasilania tez nie ma.

    Moje czyszczenie po 2 dniach okazalo sie do bani, powrocila usterka
    Jako ze sa 3 kabelki zamierzam zrobic tak ze wywale elektronike sterujaca pompa wstawie normalny przekaznik samochodowy :
    A klasa pompa wspomagania działa przy wyłączonym silniku ??

    85 podepne mase
    86 podepne + 12 V z kabla sterujacego praca pompy (3 ci kabel ktory idzie do alternatora a wiec jak alternator bedzie pracowal to i pompa tez)
    30 podepne stale zasilanie ktore dochodzi do pompy + 12V
    87 Podlacze + 12 wychodzacego napiecia z przekaznika

    Pompa polaczona jest do masy oryginalnie i tego nie bede zmienial.

    Za kilka dni napisze co z tego wyszlo. Jutro zamierzam to zrobic.
  • Poziom 19  
    Przez brak osłony pod silnikiem w A klasie zalewane są różne podzespoły, a szczególnie narażony jest na zalewanie i uszkodzenia alternator,gdyż jest prawie przy samym kole
  • Poziom 2  
    ten przekaźnik wystarczy 50A?nic sie tam nie popali?