Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt duza pojemność kondensatora do silnika 230V czy można

żul 18 Lis 2007 14:24 12230 11
  • #1 18 Lis 2007 14:24
    żul
    Poziom 16  

    Chciałbym się dowiedzieć czy można zastosować kondensator 20µF do silnika
    który pracował z kondensatorem 16µF i pracował na wysokich obrotach?

    Z braku kondensatora 16µF chciałbym zastosować 20 µF.



    Poniżej kilka fotek.

    0 11
  • #2 18 Lis 2007 15:44
    daduszeryf
    Poziom 28  

    Cześć.Nic się nie stanie zamiast 16µF z powodzeniem można stosować 20µF robiłem to.Raczej mniejszy to problem.Silnik ma kłopoty z ruszeniem przy obciążeniu.

    2
  • #3 18 Lis 2007 15:58
    żul
    Poziom 16  

    Więc nie zmieni to prędkość i mocy silnika

    0
  • #4 18 Lis 2007 17:33
    daduszeryf
    Poziom 28  

    Cześć.Ani moc ani prędkość nie zmieni się. A nawet pod obciążeniem potrafi silnik pewniej startować.

    0
  • #5 19 Lis 2007 20:36
    żul
    Poziom 16  

    Dzięki za pomoc tylko jest jeszcze jeden problem on sie niekręci. A jak zaczyna chodzić na wolnych obrotach bez kondensatora to gaśnie światło i przepalają sie korki. Podłanczałem tak jak każe schemat i nic tylko brzenczy nawet jak go ręcznie rozpędzić to nie kręci. podłanczałem więc na różne sposoby i nic lepiej tylko korki siadają.

    Czy silnik jest zniszczony?

    0
  • #6 20 Lis 2007 07:05
    elek555
    Poziom 37  

    Czemu na różne sposoby? Nie taniej prawidłowo? Czy myślisz że izolacja poczeka?

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Lis 2007 18:41
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    Z kondensatorem to nie warto przesadzać, bo gdy da się zbyt duży to silnik zacznie się grzać, a co do tego że nie chce pracować właściwie to czeba sprawdzić czy ma dobre jeszcze uzwojenia bo po takich próbach to nie wiadomo

    1
  • #8 20 Lis 2007 19:14
    colcolcol
    Poziom 25  

    Witam, napisy sugerują,ze to silnik od tamata albo od wiatki (pralki) . Jeżeli tak to ten silnik w zasadzie do niczego sie nie nadaje :do kosiarki za słaby, szlifierke kupisz w markecie za smieszne pieniadze i jeszcze z uchwytem na tarcze z dwóch stron (i kondensatorkiem) ja bym zaczął temat od tego do czego ma to słuzyc? Koledzy maja racje z pojemnością kondensatora : im wieksza tym wiekszy prąd płynie przez uzwojenie pomocnicze a ono jest zrobione z cieńszego drutu i moze to w krańcowych wypadkach spowodowac spalenie. +- 30 % go nie uszkodzi ale w pewnych zastosowaniach albo nie ruszy -30% albo bedzie sie grzał +30%. Przezwajac sie tego ( w przypadku spalenia nie opłaca : za złomach za 5 zł mozna dostać na wymiane inny czytaj sprawny .

    0
  • #9 20 Lis 2007 20:26
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    Zgodze się z colcolcol ten silnik nie warty jest zainteresowania jeśli według tego co o nim pisano wynika iż jest spalony ponieważ jak stwierdzono nie działał według schematu lepiej kupić inny sprawny

    0
  • #10 20 Lis 2007 21:02
    żul
    Poziom 16  

    Silnik jest od wiatki. Ma napędzać oszczarke wolno obrotową. taka maszynka kosztuje od 1500 do 2300 chociaż ma prostą konstrukcje.

    Więc silnik na złom i mam szukać nowy?

    0
  • #11 20 Lis 2007 23:02
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    No z tego co czytam, jeśli nie działa jak się go połączy według schematu, normalnie to silnik powinien się rozpędzać po pokręceniu go ręką-gdy jest dobry (po nadaniu mu kierunku obrotu), to normalne działanie silników.
    Jeśli ten nie zachowuje się tak, a po podłączeniu kondensatora również się nie kręci to wniosek prosty czeba przezwoić, bo na nic próby skoro to i tak nic nie pomoże szkoda czasu.

    0
  • Pomocny post
    #12 21 Lis 2007 10:49
    colcolcol
    Poziom 25  

    Każdy silnik (!) od pralki tzw zwarty ( bezszczotkowy ) mozesz uzyc do swojego urzadzenia, jest go baaaardzo trudno spalić nawet poprzez złe podłaczenie, chyba ze jest zawilgocony albo ma zużyta izolacje, kazdy (!) tego typu silnik ma 16 albo 12 par biegunów służących do kręcenia "wolno", jeżeli jest załozone duze ( około 8 cm ) koło pasowe to mozna wymienic samo koło. ale tych silników jest w Bydgoszczy na pierwszym lepszym skupie złomu od metra. Po podłaczeniu powinien pobierac około 1 ampera bez obciążenia a z .. nie wiele wiecej.

    0