Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy wtryskiwacze mogą chodzic na lpg?

awalknek 20 Lis 2007 18:18 3015 27
  • #1 20 Lis 2007 18:18
    awalknek
    Poziom 14  

    witam. mam takie pytanie jak w temacie. czy po przejsciu na gaz wtryskiwacze mogą chodzic dalej jak mam zrobione odciecie pompki paliwa?

    bo gazownik zamontował mi przekaźnik z opornikiem przełaczajacy na pseudo-emulacje na stałym plusie od wtrysków. Tylko ze napiecie na lpg na wtryskach spada do 4V i komputer po jakims czasie łapie błedy 2 grup wtryskowych.

    Pojazd to skoda felicia 1.3 MPI

    0 27
  • #2 20 Lis 2007 21:06
    prezes11
    Poziom 23  

    powinien byc emulatr a nie przekaznik

    0
  • #3 20 Lis 2007 21:21
    ub
    Poziom 13  

    Nie wskazane jest odcinanie pompki paliwa

    0
  • #4 20 Lis 2007 21:34
    awalknek
    Poziom 14  

    a czym jest takowy emulator? to chyba sa przekaźniki + rezystory i tam jakis przekaźnik do wyłączania zasilania od wtrysków prawda? wtryski sa odłączane sygnały na wtryski sa przełaczane na obwód z rezystorem i do stałego plusa czyż nie tak?


    czemu nie zaleca sie wyłaczania pompki? po co ma chodzic jak jezdze na lpg?

    0
  • #5 20 Lis 2007 22:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    Emulator to przekaźniki + rezystory. Jeżeli się pojawia błąd obwodu wtryskiwaca to niedobry emulator - zła wartość rezystora (rezystorów) albo wogóle jakoś wpięte niedobrze, np + zasilający wtryskiwacze odcinany w jednym miejscu..
    Pompka na LPG chodzić nie musi, szkoda pompki i paliwa (paliwa przepompowywane w kółko ogrzewa sie i paruje -> straty). Niektórzy twierdzą że odłączanie pompki to niedobrze, bo niby paliwko przepływające przez listwę w jakiś mityczny sposób chłodzi wtryski i jak paliwko nie przepływa to wtryski sie psują. Jednak jakoś nie mam przekonania do tych bajek ;)

    Wtryskiwacze pracujące na sucho długo nie popracują.. pozacierają / zapiejkają się.

    0
  • #6 20 Lis 2007 22:12
    awalknek
    Poziom 14  

    zgadzam sie z tobom tak paliwo chłodzi wtryski wtedy jak przez nie przepływa a nie jak sa zamkniete. zrobiłem schemat emulatora kwestia dobrania opornikow. czy takie cos bedzie działac bo wg mnie musi. Czerwony kolor to zmiany .

    http://awalknek.nysa.3play.pl/emulator.bmp

    0
  • #7 20 Lis 2007 22:21
    ub
    Poziom 13  

    Sprawdzałeś kiedyś jak zachowuje się sam. na odłączonej pompce jak zabraknie paliwa?.A emulator wtryskiwaczy ma również za zadanie oszukiwać centralke wtrysku benzyny

    0
  • #8 20 Lis 2007 22:24
    awalknek
    Poziom 14  

    nie wiem jak sie auto zachowa bo tak nie miałem ale podejrzewam ze gorzej by było jak by pompka chodzila przy pustym baku.

    no a co moj emulator bedzie robił? bedzie pobor prądu i komputer nie zapisze błedy bo wtryski niby pracuja obwod jest zamkniety.

    0
  • #9 20 Lis 2007 22:26
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nie jest dobrze. Taki układ będzie źle pracował na benzynie, popatrz i przemyśl to. Przy wysterowaniu jednej pary wtryskiwaczy obwód się będzie zamykał przez drugą parę i oporniki.. Może i będzie działać (tzn druga para wtryskiwaczy nie będzie się otwierać) ale nie jest to "czyste" rozwiązani i dość prawdopodobne że sterownik złapie błąd.
    Żeby było dobrze trzeba w przypadku wtrysku półsekwencyjnego, takiego jak u ciebie użyć dwóch przekaźników.
    Oporniki 22R mogą być trochę za duże, mam tu pod ręką wtryskiwacz, jakiś bosch (opel, daewoo i inne) i ma około 15R. Ale najlepiej zmierz rezystancje wtryskiwacza u siebie..

    0
  • #10 20 Lis 2007 22:29
    awalknek
    Poziom 14  

    Bartek_j czy mogł byś wyedytowac mój schemat w paincie? może i masz racje . tylko sugerowałem sie tym ze jak jedna para jest symulowana to 2 w tym czasie jest całkowicie odłączona przez komputer i tak na zmianę.

    wyśij go na maila awalknek(malpa)gmail.com

    jak masz gg to odezwij sie do mnie na 1627258

    0
  • #11 20 Lis 2007 22:37
    basf_wrocław
    Poziom 12  

    Panowie przedewszytkim jak już robić fuszerkę to można było wpiąć sobie włącznik w kable od pompy. Co za gazownik Ci to zakładał ?

    0
  • #12 20 Lis 2007 22:39
    awalknek
    Poziom 14  

    a nie pytaj:) juz firma zlikwidowana. Nawet nie ma do kogo iśc gadac.
    Dzis juz wpiołem się z przekaźnikiem w sam kabel od pompy.

    no masz racje bartek_j rzeczywiscie na benzynie obwód sie zamknie . trzeba dac 2 przekaźniki.


    Bartek_j poprawiłem schemat teraz juz chyba jest dobrze prawda?

    oto shemat:
    http://awalknek.nysa.3play.pl/emulator2.bmp


    P1 P2 P3 beda zasilane z elektrozaworu gazu.

    0
  • #13 20 Lis 2007 23:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    Treaz lepiej, tylko po co P3 ? Zupełnie zbedny ;) P1 i P2 załatwiają sprawę.

    Jak juz, to P3 uzyj do odcinania wyżej wspomnianej pompki, ale to nie jest niezbędne, taki tam "extras". Noo, i moze pozwala zaoszczędzić 1l benzynki na 1000km i jedna pompę na 150 kkm przejechanych na gazie ;)


    PS: masz wyjątkowo "oryginalny" sposób wstawiania zdjęć.. Nie mogłeś poprostu pliku BMP tego co edytujesz zapisać (najlepiej jako GIF) zamiast robic screenszot?

    0
  • #15 20 Lis 2007 23:27
    bartek_j
    Poziom 35  

    No, teraz gut. Tylko pytanie czy te oporniki nie za duże. Na mooje oko to tak z 4x. Pomierz sobie ile ma cewka wtryskiwacz u ciebie i wstaw opornik opołowę mniejszy (połączenie równoległe).

    0
  • #16 20 Lis 2007 23:33
    awalknek
    Poziom 14  

    czyli mierze cewke na 1 wtrysku np bedzie 15 ohm to wtedy musze dac jakie oporniki? 15 om?

    troche zgupiałem:) bo przy rownoległym połaczeniu rezystancja wypadkowa jest około 4x mniejsza niz przy szeregowym prawda?

    0
  • Pomocny post
    #17 21 Lis 2007 00:09
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nieno, szkoła podstawowa... ;)
    Przy połączeniu szeregowym rezystancje sumuja się. Przy połaczeniu równoległym odwrotność rezystancji wypadkowej jest równa sumie odwrotności rezystancji składowych. W przypadku równych rezystancji (a taka sytuacja zachodzi w przypadku równoległego połączenia wtryskiwaczy) mozna przyjąć, że rezystancja wypadkowa to 1/2 rezystancji "składowych" (czyli w tym przypadku 7.5R)
    Jak byś szeregowo połączył 2 wtryskiwacze to miałbyś 30R, więc tak, masz rację , 4x mniejsza ;)

    0
  • #18 21 Lis 2007 09:07
    awalknek
    Poziom 14  

    no tak :) juz mi sie przypomniało:)


    dzieki bartek_j


    czy wiesz moze jak zrobic opóźnienie załączenia emulatora?

    0
  • #19 21 Lis 2007 14:37
    bartek_j
    Poziom 35  

    Najprościej opóźnienie można zrobić tranzystor + kondensator + dioda zenera + 3 oporniki.
    Można też użyć układzik 555... Można na bramkach zlepić układ opóźniający (ale i tak będzie potrzebny tranzystor wykonawczy). Sposobów jest b. dużo, zależy od tego jakich dokładności / powtarzalności oczekujesz i jakie częsci ci zalegają w szufladzie ;)

    Poszukaj po góglach i elektrodzie (gdzieś w elektronika ogólna) o układzie opóźniającym...

    0
  • #20 22 Lis 2007 23:18
    awalknek
    Poziom 14  

    dzis zmontowalem uklad dałem oporniki 15om 5W wszystko działa idealnie testowałem atuo przez 30 min i w zadym programie nie wyskoczył bład wiec wszystko śmiga. Przy rozgrzewywaniu wiązek przy okazji zobaczyłem jaka fuszere odwalił gazownik.


    Teraz pracuje nad opóźnieniem.

    0
  • #21 24 Lis 2007 22:36
    awalknek
    Poziom 14  

    a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/

    0
  • #22 25 Lis 2007 11:10
    bartek_j
    Poziom 35  

    nie moze
    trzesiene moze byc spowodowane innymi usterkami

    0
  • #23 25 Lis 2007 11:33
    awalknek
    Poziom 14  

    tez tak myslałem. a co sadzisz o tym zebym dodał na czujniku temepartury ten przekaźnik przełaczajacy z rezystorem ktory by zanizał temperature i wtedy by sie zapłon wyprzedzał na lpg

    0
  • #24 25 Lis 2007 13:32
    bartek_j
    Poziom 35  

    A skąd myslisz że zapłon od tego się wyprzedzi ?

    0
  • #26 25 Lis 2007 23:52
    bartek_j
    Poziom 35  

    Do tej pory wydawało mi się że ten czujnik wpływa tylko na wzbogacenie dawki paliwa i zwiększone obroty biegu jałowego (wartość wymagana obrotów - ta do której obroty sa regulowane)
    Jeżeli wpływa na zapłon to przy instalacji II generacji ma to jaknajbardziej sens. Były też w sprzedaży takie elementy dodatkowe instalacji, nazwywały się wariatory i służyły do wyprzedzania zapłonu na gazie. Nie są one ednak zbyt powszechne ze względu na cenę.

    0
  • #27 26 Lis 2007 00:02
    awalknek
    Poziom 14  

    wyczytałem ze jednak kat zapłonu ustalany jest miedzy innymi z temperatury . Gdzie jest ten czujnik ktory ma 2 kable 1 do wskaźnika a 2 do komputera?

    0
  • #28 28 Lis 2007 21:33
    awalknek
    Poziom 14  

    zrobiłem ten rezystor na czujniku temperatury. oszukałem komputer o 30 stopni i nie powiem ale auto o wiele lepiej chodzi na lpg wolne obroty gładziutkie idealne. Dzis pojeździłem z załączonym program Amon o gazu po miescie mieszanka jest centralnie na środku czyli skład idealny. Auto zrobiło się mocniejsze i doł jest bardziej elastyczny.

    0
  Szukaj w 5mln produktów