Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes sprinter licznik jaki pin to sygnal mam rozpiske

petrys-go 13 Dec 2007 19:35 16502 23
  • #1
    petrys-go
    Level 14  
    mercedes sprinter licznik jaki pin to sygnal mam rozpiske kabli jakie dochodza prosze pomozcie

    Moderated By Bartek_Wosik:

    Wyłączyłem prowizję dla pliku

  • #2
    magik128
    Level 22  
    Po pierwsze nie da sie otworzyć tego dokumentu (mam zainstalowane inne języki). Po drugie nie wiem po co ta prowizja dla Ciebie.
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Widzę że Twój licznik dostaje sygnał prędkości poprzez CAN.
    Z ważniejszych pinów:
    Kostka 1:
    pin 4 diagnostyka K
    pin 17 CAN L
    pin 18 CAN H

    Kostka 2
    pin 3 - +30
    pin 6 - 31
    pin 10 - +15
    pin 15 - +61
  • #5
    petrys-go
    Level 14  
    hmm ale to znaczy ze nie dam radu puscic sygnalu z tachografu na ten licznik przeciez on ma impulsator w skrzyni to gdzie ida te kable z impulsatora?? moze w je sie wpiac i wtedy beddzie dzialac??licznik a ogolem powiem ci tak np w mercedesie actrosie wyjmuje tachograf i z deski do tachografu dochodzi tylko jeden kabel on tez steruje skrzynia(polautomat-joystick) i jak tam puszcze swoim przyrzadem sygnal zwykly jaki daje impulsator to to wszystko dziala a tam przeciez tez jest CAN A ogolem takie pytanie ile dochodzi przewodow do impulsatora w skrzyni i jakie kolory i na jakim jest sygnal i gdzie ten sygnal idzie z impulsatora??
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Do czujnika dochodzi 4 przewody.
    1-czarny zasilanie Ue
    2-brązowy masa Uo
    3-niebieski wyjscie impulsów
    4-biały wyjście impulsów zanegowane (odwrócone)
    impulsy pojawiają się na 3 i 4 z czego 4 jest zawsze odwrócony (gdy nie podłączony jest jeden z nich tachograf liczy predkość ale na postoju cały czas rysuje piki 30km/h)
  • #7
    petrys-go
    Level 14  
    dzieki kolego ale ja pracuje w tachografach ja wiem jak pracuje impulsator kodowany KITAS i wiem jak zwykly indukcyjny i te nastarsze halotronowe lepiej wiem jak do nich podlaczac baczki mi chodzi o przewody ktore ida do impulsatora fabrycznie montowanego w samochodach bez tacha i to tyle bo ja sobie wyprowadze z tachografu kabel i puszcze w kabel sygnalowy ktory idzie ze skrzyni z impulsatora fabrycznego robilem tak zawsze w lt sprinterach ale tych starych nie musisz mi tlumaczyc jak to wyglada jak jest tachograf ale jak bez :) wydaje mi sie ze puszcze swoim przyzadem impuls i bede pokolei dotykal wszystkich pinow na desce napewno znajde hehe
  • #8
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam
    W tym konkretnie zestawie wskaźników prędkość podaje ABS poprzez CAN a w wersji z tachografem też poprzez CAN ale CAN tachografu nie jest wpięty w magistralę ale bezpośrednio do zestawu wskaźników.
    wskaźniki: ------> tachograf:
    pin 8 CAN L --> pin 8 kostka A (zielony)
    pin 9 CAN H --> pin 4 kostka A (ziel-biał)
    wskaźniki: ------> auto
    pin 17 CAN L --> magistrala auta (ziel)
    pin 18 CAN H --> magistrala auta (ziel-biał)
    (piny wskaźników kostka 1)
  • #9
    petrys-go
    Level 14  
    ale od tachografu ja zawsze puszczalem jeden kabel wiec na jaki pin to puscic na licznik a ogolem ja bym wolal podpiac sie w impulsator ze skrzyni tyle ze z tego impulsatora idzie pewnie na abs i czy tam moge sie podlaczyc?
  • #10
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Z ABS idzie tylko na licznik CANem w tej akurat wersji są też inne różnią się numerem ale elektronika jest ta sama. Na pewno wsad EEpromu jest inny albo trzeba przeprogramowac "stardiagnosem"(komp. diagn Merca)
    A w wersji z samym czujnikiem predkości;
    -sygnał tylko pin 12 kostka 1
    -masa sygnałowa pin 3 kostka 1

    Σ= 3 wersje podawania prędkości:
    Can z Abs pin 17 i 18
    Can z Tco pin 8 i 9
    Impuls z Czujnika 3 i 12
  • #11
    petrys-go
    Level 14  
    ok juz wiemy mniej wiecej wszystko tylko ja mam takie pytanie czy jak puszcze na can H zwykly sygnal to mi licznik drgnie czy nie? bo to jest kluczowe pytanie mi sie wydaje ze tak dzisiaj sprawdzalem w fh12 dochodzilo do tachografu 2 kable na jednym licznik dzialal a na drugim nie a wogole pamietam jak podlaczalem tachografy w octawii a wiesz skad bralem sygnal impulsowy do tachografu???? z radia a dokladniej z jej kostki i dlatego mam takie pytanie czy sygnal puscic na H czy L???
  • #12
    petrys-go
    Level 14  
    kolego bardzo mi pomogles ostatnie moje pytanie??? od impulsatora <zwykly impulsator) ida przewody i gdzie idzie sygnal z impulsatora??? moze na ABS??? bys byl wstanie mi powiedziec gdzie on idzie i na jaki pin?
  • Helpful post
    #13
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    To zależy od software`a licznika i jak jest ustawiony.
    W twoim przypadku impulsy pochodzą z impulsów z pierścienia Abs a czy pójdzie poprzez CAN to nie wiem. Może trzeba przeprogramować licznik :P
    Jesli chodzi o CAN to musisz się podciągnąć.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
    To nie jest sygnał analogowy tylko cyfrowy, a sygnał jaki chcesz puścić to jest zwykły analog, sygnał CAN polega na wymianie informacji podziale na priorytety i rodzaj informacji. Do poprawnej komunikacji potrzebne są dwa kanały CAN L i H. Tacho wysyła sygnał do magistrali CAN i nie może wymusić potwierdzenia odbioru sygnału.
    W magistrali CAN są ustawione priorytety nadawcy, odbiorcy (np licznik) tylko nasłuchują. Kiedy w zwykłym tachu (kostka c3 lub b7) komputery domagały się tego sygnału. Licznik po prostu nasłuchuje kanału na którym jest podawana prędkość i ją wyświetla. Kiedy nie ma danej wartości wyświetla poprzednią i po limicie czasu nasłuchu wyświetla wartość 0.
  • #14
    petrys-go
    Level 14  
    a czy jest mozliwosc zamiany tego sygnaly z analogowego na cyfrowy czyli CAN wiem ze niektorzy wyjmowali tachograf i wkladali jakąś przejsciowke dzieki ktorej komputer licznik wszystko dzialalo
  • Helpful post
    #15
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    właśnie do tego służą tachografy z wyjściem na CAN, albo czujnik jest wpięty bezpośrednio pod licznik. Spróbuj na tym 12 pinie ten licznik w wersji z czujnikiem prędkości ma tutaj wpięty. A co do przejściówki to nie słyszałem ale powinne chyba być.
  • #16
    petrys-go
    Level 14  
    dobra dzieki tobie juz duzo wiem ale teraz takie pytanie widze ze z tachografu mercedes sprinter wychodzi sygnal chyba na deske jednym kablem ale przeciesz zegary wyswietlaja przebieg i to pewnie idzie przez CAN popatrzalem na tachograf tam CAN wychodzi wogole z innej deski teraz mam taki problem bo tamten sprinter mi szybko odjechal ale teraz jak przyjedzie to odlacze ten sygnal z b7 i zobacze czy predkosc dziala czy sam przebieg itd ale mam takie pytanie jak do tego zwyklego licznika podlacze CAN z tachografu to sie zmieni przebieg albo cos takiego czy to wogole bedzie gralo wiesz zeby mi jaj nie narobilo jak wepne sie tym canem z tego tachografu a dobrze mowisz ja zawsze podlaczalem sie sygnalem z b7 lub d3 na deske ale tam idzie analog i deska bedzie ten sygnal przyjmowala oto jest pytanie
  • #17
    petrys-go
    Level 14  
    panie serwis_gh duzo mi podpowiedziales mam tylko jeszcze takie pytanie jak bym podal po can-ie predkość na ten licznik ale on nie ma wejsc z tacho tylko na te wejscia z canem bez tacha to cos moge popsuc jak bede probowal??? i czy to bedzie działać
    a tak po za tym mam jeszcze jeden problem z tym licznikiem- chciałbym go podgonić da się coś z tym zrobić bo slyszalem o urzadzeniu co wpinasz pod czujnik abs z ktorego idzie sygnal na predkosc i wszystko gra masz cos takiego oferta cenowa na e-mail
  • #18
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    W CANie nic nie popsujesz dopóki nie znajdzie się dwóch nadajników na tym samym adresie i nie zrobisz zwarcia.
    Myślę że powinno to pracować.
    Takim czymś jak opisaleś nie zajmuję się, tylko elektryką i ukladami sterowania silnika. Są takie urządzenia ale ich nie posiadam.
  • #19
    gajos26
    Level 2  
    Witam
    Analizowałem Wasze wypowiedzi, poczyniłem pierwsze kroki ale mimo wszystko jako zwykły użytkownik Sprintera nie radze sobie z tematem. Moje auto w momencie zakupu miało deske rozdzielcza z tachografem. Zwiadomych powodów nabyłem deske rozdzielczą bez tachografu oraz impulsator montowany w skrzyni z 2 kablami wychodzacymi. Moje pytanie wydaje sie proste a jednak mam problem. W które piny mam sie wpiąc z kablami z impulsatora tak aby predkościomierz i licznik z przebiegiem zaczał działać?
  • #20
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Zobacz post z 18 grudnia (powyżej) na czerwono!
  • #21
    gajos26
    Level 2  
    Juz sobie poradziłem. Z impulsatora wychodza 2 kable. Brazowy i biały. Brązowy łączymy z 11 pinem czarnej kostki a biały z 2 pinem czarnej kostki. Dla pewnosci dodam ze chodzi o 1 kostke. Wszystko gra i buczy. Opis do Sprytka nie CDI.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Opis powyżej nie działa. Sprawdzałem na własnej skórze... :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam tu na mysli opis na czerwono. (Musimy podłaczyc do 11 i 2 pinu)
  • #22
    tomek83f
    Level 12  
    Witam
    Posiadam Mercedesa Sprintera 312 (starszy model) autko przyjechało z angli i miało tacho i licznik w milach,który został wymieniony na taki bez tachografu,natomiast impulsator w skrzyni został nie ruszony.Oczywiście licznik nie wskazuje prędkości i przejechanych kilometrów.
    Mam następujące pytanko:
    Czy musze wymienic impulsator na taki z dwoma kabelkami czy wystarczy zamienic kabelki ktore dochodzą do licznika??
    Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
  • #23
    maciej123
    Level 24  
    Podłącze się do tematu, nie będe zakładał nowego.
    W Mercedesie Sprinterze z roku 2004 jest zamontowany dodatkowy tachograf Kienzle szuflada (taki jak CD-ROM). Tachograf jest z CAN-em, 2 wtyczki. Wtyczka biała CAN-L, CAN-H, CAN-GND oraz zasilanie i masa.
    Wtyczka żółta 4 przewody od impulsatora. Czy można bez większych komplikacji odłączyć tachograf tak aby licznik km i prędkościomierz nadal pracowały? W tej chwili po wypięciu wtyczek niedziała szybkościomierz a zamiast przebiegu pojawiają się kreski.
  • #24
    tomek83f
    Level 12  
    Witam już sobie poradziłem.Jeżeli macie impulsator z 4 przewodami to wystarczy sprawdzic czy jest impuls.W starym sprinterze trzeba odkrecic element plastikowy w którym znajduje sie wlacznik swiatel przeciw mgielnych i korektor swiatel,za tym plastikiem idzie wiazka przewodów i jest tam kostka gdzie podlaczony jest impulsator i tacho.Brazowy przewód to masa,trzeba sprawdzic najlepiej miernikiem czy jest impuls w trakcie jazdy.Z tacho jest impuls nawety na postoju. Warto sprawdzic czy przewody podlaczone sa do dobrych pinów w liczniku.Do prędkosciomierza mamy własnie brązowy który ma dochodzic do 11 pinu i biały który łaczy sie z 2 pinem,kostki numer jeden(czarnej).Jesli jest impuls a licznik dalej nie wskazuje predkosci to jest on uszkodzony,jeżeli nie ma impulsu to trzeba szukac po przewodzie w kierunku skrzyni biegów.Niestety przewód jest wpiety w cała wiazke wiec wtedy jest koniecznosc ciecia. Życze powodzenia i pozdrawiam.