Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik położenia wałka - A6 2.8

11 Gru 2003 10:52 4275 4
  • Poziom 17  
    W pamieci sterownika błąd do jednego z czujników położenia wałka rozrządu. Błąd statyczny przy pracującym silniku. Sygnały z obu czujników wchodzą do sterownika, są to impulsy prostokątne przesunięte względem siebie o pół okresu. Wewnatrz sterownika sa przetwarzane do poziomu 5V, jeden z nich wchodzi bezposrednio do procesora, a drugi jest sumowany z tym pierwszym i tez wchodzi do procesora. Wydaje mi sie ze jest wszystko ok, ale sterownik wciaz ma blad. Co jest grane?
  • Spec od samochodów
    Czy sprawdzałeś naciąg paska rozrządu? Czy ustawienia kół wałka rozrządu i wału korbowego są zgodne z fabrycznymi(czy nie przeskoczył pasek rozrządu)?
  • Poziom 13  
    Czy jest to błąd 515 (CPS no signal - czy jakoś tak), który występować powinien jedynie przy zgaszonym silniku. Po uruchomieniu oczywiście powinno go nie być.
  • Poziom 17  
    Marekjp - nie jest to oczywiscie blad nie pracujacego silnika, przy pracujacym tez wystepuje
    diag - mechanicy przysiegali sie ze wszystko dobrze poskladali, ale dzisiaj rano na wszelki wypadek zmierzylismy kompresje i na tym rzedzie cylindorw co byl blad czujnika jest kompresja 8... Hmmm... Mechaniory zabrali z powrotem swoje dzielo, heh... i jak tu wierzyc mechanikom ,hehe
  • Poziom 11  
    Silnik A6 2,8 /kod silnika AAH/ ma tylko jeden czujnik położenia wału rozrządu /CMP/ z tyłu za lewą klawiaturą, patrząc w kierunku jazdy. Jego głównym zadaniem jest identyfikacja cylindrów.Powinien on synchronicznie pracować z czujnikiem położenia wału korbowego. Możliwe kody błędów to: 17747, 17748, 17799, 17800 do odczytania przy pomocy odpowiedniego testera.
    Czujnik można sprawdzić poprzez:
    1. Kontrolę zasilania przy włączonym zapłonie na wtyczce między pinem 1 i 3 winno być minimum 9V, pin 3 to masa pojazdu.
    2. Kontrolę wychodzącego sygnału, podłączając się diodą LED między pin 1 i 2 /najprościej poprzez wkłócie/. Przy obracaniu silnika rozrusznikiem dioda powinna błyskać. Powodzenia.