Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jaka elektronika lpg do polo 1.3nz

Viking13 17 Dec 2007 19:55 5572 23
  • #1
    Viking13
    Level 11  
    Witam, mam autko z tematu -polo 1991 r, 55 km. Mam w nim pozostałości po lpg -spalił siekomp gazowy, silnik krokowy też do wymiany. Mam ochotę założyć blosa i odcinać wtryski przekaźniiem -czy to nie będzie generowało problemów ? Ew. podpowiedzcie coś. Czy muszę mieć emulator lambdy, ew. emulator wtrysków ? A może jednak założyć komp z nowym krokowcem i emulatorami "wbudowanymi" ? Radźcie - byle niedrogo....

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    nadal aktualne -zapraszam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    Viking13
    Level 11  
    czy ma wbudowane emulatory ? Ma dobry stosunek możliwości/cena ? Kojarzę, że to jedna z droższych propozycji ?
  • Helpful post
    #4
    kwok
    Level 39  
    kolego Viking13 w VW 1.3NZ możesz robić co chcesz - mocy nie będzie hehehe
    a tak poważnie to ten wtrysk (digijet) nie łapie błędów itp bo nawet nie ma pamięci a każde włączenie zapłonu resetuje go
    proponuję ci założyć mikser fi 31 przed przepływomierzem i parownik marini lub lovato + register = najlepiej chodzi
    jeśli chodzi o ustawienie to pojeździj trochę z próbnikiem na sondzie
  • #5
    Viking13
    Level 11  
    Bardzo Ci dziekuję za post. Nie dość, że treściwy i konkretny, to merytoryka "leje miód na moje serce". Auto stareńkie, więc i inwestycje wolałbym ograniczyć.

    Zauważyłem, że wtryski są podpięte "razem". Czy sugerujesz odpięcie (+ lub -) tylko przekaźnikiem, czy też na czas pracy na benzynce powinien w układ być wpięty (przekaźnikiem ofc) rezystor ? O jakiej ew. rezystancji ?

    Czy sonde po prostu zostawić w spokoju, czy też na czas pracy na gazie wpinać do masy ?

    Rozumiem, że resetu ecu zakłądać nie muszę -ma w "standardzie" :D

    Czy mieszalnik musi być przed przepływomierzem ? Chciałem strumieniowy przed przepustnicą założyć.....


    Reduktor mam Lovato właśnie -żeby było smieszniej -trafił sie pneumatic :-D - wstawię śrubkę do tego. Monitorek lambdy mam, ustawię, żeby raczej "przelewał -nigdy za ubogo.


    Jeszcze raz WIelkie dzięki za tamten post
  • Relpol przekaźniki
  • #6
    lindonerl
    Level 18  
    No właśnie wtryski są podpięte razem więc zamiast jakiejkolwiek elektroniki zastosuj przekaźnik i włącznik on/of przesterowując zasilanie listwa wtryskowa albo elektrozawory gazowe masz całą elektronikę.Ja tak kiedyś zrobiłem to wykożystałem sygnał z pompy żeby nie podawało gazu jak silnik zgaśnie. Ot cała elektronika.
  • #7
    Viking13
    Level 11  
    Dzięki za pomysł z pompą -super patent. Nadal bedę wdzięczny za sugestie dot połączeń : czy stosować rezystor dla wtrysków i czy zewrzeć wtyk ecu-sonda do masy podczas jazdy na gazie ? Oczywiście sondę wykorzystam do monitorowania skłądu mieszanki....
  • #8
    kwok
    Level 39  
    nie potrzeba żadnego rezystora a co do odcięcia lepiej "-" bo "+" może być wykorzystany do zasilania zaworu obejściowego przepustnicy (chodzi o trochę podwyszone obroty zimnego silnika)
    sondę zostaw w spokoju generalnie w niczym nie przeszkadza - występuje np taki objaw przy przełączeniu podczas jazdy z lpg na benz:
    1 gaz ubogo - przełączenie - benz rwie jak trza
    2 gaz bogato - przełączenie - benz brak mocy aż szarpie ale przez kilka sekund albo po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu jest ok Dzieje się tak bo jeżeli komp widzi z sondy bogato to skraca czasy wtrysu do min i po przełączeniu trzeba chwilę żeby wyrównał do właściwego poziomu
    ale jeśli chcesz ustawić bogato to na lpg będzie lepiej szedł niż na benz tylko żebyś nie przedobrzył bo to 1.3 potrafi nawet 14l/100km spalić ale do 100km/h rozspędza się jak 1.8 hehehe
    najlepiej jest jak ustawisz tak że w czasie przyspieszania będzie bogato a w czasie równej jazdy ubogo)
    z powyszego wynika że możesz sondę zostawić w spokoju albo do masy - kwestia gustu
    do pneumatyka lovato musisz dać mikser przed przepływką bo za nią wypije ci tyle gazu że będziesz słyszał szum w rurce hehehe
    możesz spróbować przerobić parownik (zaspawać otwory wentylacyjne w tylnej blasze i wstawić jakieś kolanko do zainstalowania kompensacji i wtedy mikser przed przepustnicami)
    o kompensacji poczytaj sobie na forach opla vectra 2.0 jak się nie mylę (może jak znajdę to wrzucę link)
    jeśli zrobisz to z kompensacją to napisz coś o efektach
  • #9
    Viking13
    Level 11  
    Hmmmm,

    co zmieni w ciśnieniu czy dam bydle ( mieszalnik) przedz czy za przepływką ? Dlaczego od tego będzie chlał -w skrócie ?

    czy on przypadkiem na samym lpg i bez przepływki by nie jeździł ? Nie uśredni parametrów dla trybu awaryjnego w takim wypadku ? Przecież chcę przed przepustnicą dać, nie za :-/

    Boję się robienia kompensacji -chyba mnie przerasta :-)


    Dooobra, jeśli dam mikser przed przepływką, to czy mikser 100-152 Mixer L-jetronic mały 96226
    model: POLO \ 1,1 1,3 MPI od Rybackiego http://www.rybacki.pl/ będzie ok ? Jeśli znacie lepszy -prosze namiar


    jeszcze jeden : http:******

    a może większe wewnętrne fi - ten ma 30 mm? A tak chciałem dać strumieniowy......prawie blos...buuuu


    Czy klapka przepływki nie będzie w tym wypadku "prawie blosem :-)))" ?
  • Helpful post
    #10
    kwok
    Level 39  
    przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza
    bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15?
    sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo np czujnik temp ma przerwę to nagrzanego nie zapalisz, odłącz przepływkę to zgaśnie itd
    kompensacja to wężyk od tylnej storny przepny parownika do dolotu powietrza przed mikserem - jak nie będzie chodzić to po prostu odłączasz wąż
    klapka przepływki nie może być blosem bo to nie tak działa i tu odsyłam do przestudiowania budowy blosa
    mikser zdecydowanie od rybackiego fi 30mm jest ok - 32mm może już mieć problemy z przejściem z wolnych obr na wyższe
    ja dobierałem mikser w zależności od przekroju kolektora ssącego dla jednego cylindra (jak najbardziej zbiżone)
    miksery pokroju tych z allegro kilkakrotnie wyrzucałem bo nie szło na nich ustawić gazu w sensowny sposób - to są ..... szkoda słów
    jaki mikser strumieniowy chciałeś zastosować? znasz jego wymiary (średnica przelotu)? pewnie 26mm - troszkę mało
    a tak nawiasem muwiąc na średnicy 31 golf potrafił rozpędzić się do 160km/h a na benz 145 i uważam że większego mu nie potrzeba
  • #11
    Viking13
    Level 11  
    Znów mi bardzo pomogłeś.


    Czyli mam brać od 30 mm i nie kombinować ? A już byłem na etapie zamawiania tego z allegro -większa srednica :-) Chodzi tylko o srednicę, czy ogólnie te z allegro odpadają ? Że 2mm tyle zmienia....WIELKIE dzięki -byłbym z ręką w nocniku.


    Dzięki także za klarowne info o podciśnieniu -już skumałem nawet kompensację (króćce w parowniku (spawanko) i dolocie, (wkleić) wężyk i już)Jeszcze tak po prostu mi powiedz : brnąć w kompensację i strumieniowy czy zwyczajnie dać przed przepływką ?

    Nie przeszkadza mi, że autko jest mułowate, chciałbym tylko żeby tanio jeździło.....I tak docelowo dam krokowy i jakiś prosty sterownik - dla ekonomiki właśnie....A może ktoś ma jakąś staroć (nawet na zworkach) do sprzedania ? (sorry za ot)
  • #12
    kwok
    Level 39  
    docelowa prosta elektronika: stag 2l zbyt wolno działa, lambda mini ma tendencję do przygasania a nawet gaśnięcia przy puszczeniu na luz (walka z tym polega na nie luzowaniu i np przy dojeżdżaniu do świateł wysprzęglaniu w dolnej partii obr ok1500rpm ) można przywyknąć

    tego silnika z kompensacją nie robiłem bo nie było sensu skoro na mikserze l-jetronic i na registrze chodziły bez problemu ale z praktyki wiem że takie układy chodzą szybciej więc jeśli masz ochotę to możesz spróbować - w końcu koszt niewielki (tylko mikser do wymiany jak nie pójdzie) no i ja jestem ciekaw efektów więc moja prośba o opisanie efektów twojej pracy
  • #13
    Viking13
    Level 11  
    wstawiłem mikser przed przepływkę, tylko z braku czasu nie pojeździłem...szybkie pytanie jeszcze:


    trafia mi się taniutko używane: : LANDI LCS A/1 lub lambda LECHO MINI - czy któryś ze sterowników możecie polecić ? W żadnej w komplecie nie ma krokowca -czy jest uniwersalny dokupię osobno bez problemu ?
  • #14
    kwok
    Level 39  
    uniwersalne te silniczki raczej nie są jeśli chodzi o kupno to pewnie też duży problem
    lambda mini nowy kupisz za ok 150zł a do tego drugiego potrzebujesz fejsik i program
  • #15
    Viking13
    Level 11  
    Odgrzewam temat, żeby nie śmiecić. Po chwili euforii, że w ogóle mam gaz , zaczęły się schody:


    Przypomnę fakty: silnik vw 1.3 nz 55 km wielopunkt, instalka na razie z registrem i minilambdą jako emulator :-), mieszalnik fi 30mm przed przepływomierzem, parownik lovato pneumatic :-(

    kłopot: pneumatyczne lovato nie daje się regulować. Jako, że reduktor ma tylko 1 pokrętło -chyba czułość, to albo zalewa go na wolnych i jest góra, albo po przestawieniu są wolne i na górze dramatycznie ubogo (odpada- moje zawory !!!) - jeśli coś robie źle, prosze o info. Może mam w inne miejsce dać "podciśnienie" z reduktora ? Obecnie mam za przepustnicą.

    Zaczynam już myśleć o zmianie reduktora. Mam używane landi le 98, (może lse ? -nie pamiętam) Czy warto go regenerować , czy to dobry reduktor ? (mam stracha po tym nowym lovato-niewypale).

    Druga sprawa, landi na "plecach" ma duży gwintowany otwór, czy istnieją do tego zaślepki z króćcem ( do kompensacji ?).
    Czy przy zastosowaniu kompensacji mogę dać dowolnie szeroki strumieniowy tuż przed przepustnicą - wciąż ta opcja mnie nęci i nęci....?
  • #16
    kwok
    Level 39  
    jeśli chodzi o regulację to polecam nieśmiertelny "krótki poemat na temat lpg" czy jakoś tak
    druga sprawa: idealnie nigdy nie będzie (wystarczy zmiana gęstości powietrza czyli temp, wilgotność itp)
    trzecia: lovato pneumatić łatwo się przerabia na elektronik - wyciągasz małą przeponę od podciśnienia, wiercisz tam gdzie trzeba i zaślepiasz niepotrzebne otwory na zewnątrz. Jedyny problem to to że trzeba dorobić śrubkę ze stożkiem do regulacji wolnych obrotów i nagwintować otwór pod nią
    ten drugi parownik możesz spróbować zrobić z kompensacją bo masz wszystko co potrzeba bez przeróbek
  • #17
    Viking13
    Level 11  
    Jesteś niezastąpiony.Dzięki za szybkie info. Przeróbka pneumatica to nie na moje możliwości :-) Poza tym nie mam pojęcia jak miałbym tam elektrozawór zamontować - zamiast pociśnienie..... Jak w pneumaticu regulowany jest zawór obejściowy ? ozohozi ?


    Dlaczego nie mogę tego wyregulować -to norma ?

    Regeneruję więc landi (membranki, gumki, kolanka) - napisz mi tylko czy dokupię gdzieś kruciec wkręcany do tego, czy muszę "rzeźbić" ? - chodzi o kompensację i strumieniowca ( z tyłu w landi jest duży gwintowany otwór. Jaka rurką (średnica) prowadzić kompensację i skąd dokładnie ją wziąć ?

    j skoro już zamawiam zestaw do regeneracji i ew. króciec, to jaki maks średnicy reduktor mogę wstawić przed przepustnicę (chyba strumieniowy najlepszy) ? -zamówię od razu.


    Jak widziś po chwilowej euforii -to jeździ, chciałbym to zrobić naprawdę dobrze dla odmiany ;-)
  • #18
    kwok
    Level 39  
    przy tym Lovato podciśnienie wolne obroty dla małego silnika to można powiedzieć że norma ale i tak Lovato chodzi najlepiej ze wszystkich
    jeśli nie chcesz przerabiać Lovato to na razie załóż ten drugi
    Ja będę przerabiał coś podobnego na instalkę z kompensacją to ci dam znać czy można gdzieś kupić króćce
    jeśli o samą kompensację chodzi to wystarczy wąż o średnicy od 8mm wzwyż (tam jest niewielki ruch powietrza) nie sugeruj się dużym otworem
  • #19
    Viking13
    Level 11  
    Dobra, regeneruję, przekłądam i czekam na info o krućcu. fi ponad 8 ? To jeszcze durne pytanie mam - z czego kruciec do puszki filtra zrobić ? muszę kleić - rzeźbić czy coś takiego zanabędę ? jakie wewnętrzne minimalne fi strumieniowego zanabyc ?
  • #20
    kwok
    Level 39  
    dopuki nie przeniesiesz miksera przed przepustnice to kompensacja nie potrzebna a więc nie dziuraw puszki filtra a otwór w parowniku zostaw otwarty
    jeśli chodzi o strumieniowy to prawdopodobnie jest tylko jeden wymiar 26mm bo produkuje to tylko jeden facio w polsce i ma na to patent
    to że piszą że ma np 70mm to znaczy że do takiej rury możesz go włożyć
    jeśli widziałeś coś innego i trzymałeś to w ręce to daj znać gdzie można to kupić
    ja będę kombinował z mikserem DV od rybackiego
  • #21
    Viking13
    Level 11  
    28 mm ? Toż to z deszczu pod rynnę... Co to jest dv ?
  • #22
    kwok
    Level 39  
    co to jest DV? nie wiem hehehe ktoś tak to nazwał
    w każdym razie to normalny mikser palnikowy tyle że do zamontowania na przepustnicy
    ma tam jeszcze miejsce na kompensację ale nie po tej stronie co trzeba i jakieś inne mankamenty ale generealnie da się założyć
  • #23
    Viking13
    Level 11  
    kwok wrote:
    co to jest DV? nie wiem hehehe ktoś tak to nazwał
    w każdym razie to normalny mikser palnikowy tyle że do zamontowania na przepustnicy
    ma tam jeszcze miejsce na kompensację ale nie po tej stronie co trzeba i jakieś inne mankamenty ale generealnie da się założyć



    U mnie znów zmiany. Otóż zamówiłem.....blosa

    myślę, że z tym parownik będzie współpracował cacy, a i względna liniowość pracy spowoduje moje zadowolenie -oby..... jak zamoncę -opiszę. Dodam, że chcę go w układ między przepływką, a przepustnicą dać, żadnych stożków i wywalania przepływki. Ma być spokojnie, wzglednie oszczędnie i miło (stabilne wolne, bez dziury w obrotach) Eeeech, żeby tak było...zobaczymy....
  • #24
    Viking13
    Level 11  
    Oczekując na wrażenia z montażu dv, opiszę blosa z moim nieszczęsnym pneumatycznym lovato. Otóż: w całym zakresie obrotów właściwie stechiometria, silnik zupełnie zimny startuje na gazie nie gorzej niż na benzynie - coś niesamowitego. Dziwi mnie tylko, że blos chce mieć tę najmniejszą śrubkę (chyba skład na wolnych -wewnątrz tej dużej od splita -góra/dół) wkręconą na zero -inaczej gaśnie na wolnych, chyba przelewa ? śgubka składu koło połowy, "przepustnica" blosa nieznacznie uniesiona.

    Reasumując -cód, miód i orzeszki, koniec kłopotów....