logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pioneer a-757 - wymiana kondensatorów 22000 uF na 10000 uF, skutki?

bhc 18 Gru 2007 20:23 1454 7
REKLAMA
  • #1 4601667
    bhc
    Poziom 11  
    Witam. Mam wzmacniacz pioneer a-757. Problem jest taki : wzmacniacz zaczyna działać dopiero po solidnym nagrzaniu się. . Co może być tego przyczyną ? Ktos mi podpowiedział ze nalezy wymienic 2 duze kondensatory
    22000 uF 63v znajdujące sie przy transformatorach ( są dwa ). Czy mogę zamiast nic wstawic 10000 uF 63v ? Jakie to będzie miało następstwa ? Jestem zielony w tym temacie. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam

Proszę zmienić tytuł zgodnie z wymogami p.11 regulaminu. [Mirek Z.]
  • REKLAMA
  • #2 4602785
    jersey69
    Poziom 35  
    Ocena: 114
    Witam !

Dużych kondensatorów nawet nie dotykaj . Co znaczy "zaczyna działać" ? Załącza się przekaźnik czy pojawia się dźwięk ? A jeżeli już działa , to czy po wyłączeniu i szybkim włączeniu problem znika ? Ten wzmacniacz nie powinien się grzać na luzie , a już z pewnością nie "solidnie" . Po 2-3 h "postoju" może być ledwie letni (45°) .
  • REKLAMA
  • #3 4602857
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 4418
    Poszukaj zimnych lutów!
  • REKLAMA
  • #4 4603720
    bhc
    Poziom 11  
    Zaczyna działać znaczy sie robi pstryk i dopiero slychac dzwiek. Mam go od 2 lat na początku grał odrazu po włączeniu od wczoraj wogóle zdechł. Zauwazyłem ze jak np. rzucilem na niego gazete nagrzał się deczko mocniej i odrazu załapuje a jak otwieram okno i troszkę go przewieje chłodniejszym powietrzem to rozlącza ten przekaźnik. Szybkie wyłączenie i wlączenie nic nie daje, próbowałem robic tak odlaczając i wtyczkę z gniazdka i przycisk na wzmaku. Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje ale ma to cos wspolnego z temperaturą jakiegos podzespołu.
  • #5 4603785
    jersey69
    Poziom 35