Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik dozowania wagowego

16 Sty 2008 08:33 3570 8
  • Poziom 15  
    Witam.Jestem zielony w tym temacie,ale moze sie od Was Koledzy czegos dowiem:-).Moj problem polega na tym ze chcialbym zrobic dozowanie wagowe z uzyciem jakiegos sterownika.Mam wage ktora komunikuje sie poprzez RS232.Odbywa sie to na zasadzie transmisji ciaglej.Z miernika wysylana jest okreslona ramka sygnalu zawierajaca wartosc masy przedmiotu ustawionego na wadze.Chcialbym aby sterownik po otrzymaniu wartosci granicznej(ustawiona stala wartosc ciezaru na wadze np 500kg) wylaczy urzadzenia dozujace.Moje pytanie jest takie, jak to mozna zrealizowac i na jakim sterowniku?Prosze o jakas pomoc.
  • IGE-XAO
  • Poziom 22  
    jeśli waga ma tylko wyjście rs232 to jakiś PLC z takim wejściem
  • IGE-XAO
  • Poziom 15  
    A moglbys mi jakis doradzic.Ten temat jest dla mnie nowosc i musze zapoznac sie z tym od podstaw(opis,program itd.)
  • Poziom 22  
    my często dajemy terminale wagowe AB-MICRO i komunikacja ze sterownikim jest poprzez 4-20mA a sterowniki dajemy Mitsubishi
    w dużych aplikacjach najczęściej Q
  • Poziom 12  
    Witam,

polecam sterownik FATEK. konkurencyjny cenowo, darmowy software, darmowe jednodniowe szkolenie w siedzibie firmy w Krakowie i Warszawie.

Bez problemu komunikuje się z systemami wagowymi (sam testowałem na RADWAG i TECHWAG jeśli dobrze pamiętam nazwę tą drugą).

Sterownik po RS232 (lub RS485) komunikuje się w trybie transmisji tzw. bezprotokołowej. producent nazywa to User's protocol. Ustawia się prędkość transmisji i co ma sterownik wysłać na RSa.

Ogólnie roboty przy tym mało. Odpowiedź trafia jako stringi do odpowiednich rejstrów, które się konwertuje na wagę i można od tego uzależnić jakąś akcję na sterowniku. lub np. wrzucić wartość na jakiś HMI.