logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak poprawić start silników z przetwornicą 12V/230V 2000W? Kondensator?

ArthB 24 Sty 2008 13:10 6317 5
REKLAMA
  • #1 4729797
    ArthB
    Poziom 2  
    Witam i o poradę pytam.

Zakupiłem ostatnio przetwornicę z 12 na 230 Volt, moc rozruchowa 2000w, moc ciągła 1000w i mam problem.
    Przetwornica nie dział poprawnie gdyż nie potrafi wystartować większości silników np pompy obiegowe pieca CO i CWU, wentylator itp.
    Znajomy stwierdził iż problemem może być ścięta sinusoida lub trapez na wyjściu 230v i zalecił sprawdzenie czy kondensator rozruchowy nie pomoże.
    Nie znam się na kondensatorach ale zrobiłem test, otóż każdy silnik i pompa ruszy i będzie działać poprawnie jak pomożemy jej ruszyć, czyli tak jak by brakowało kopa do ruszenia urządzeń. Silnik zachowuje się następująco, rusza o 3mm obrót, staje rusza dalej 3mm obrót itd dopuki ręcznie nie rozkęcimy silnika.

Proszę o poradę co z tym zrobić i czy kondensatro jeden duży przy przetwornicy coś pomoże czy trzeba przy każdym odbiorniku montować osobny kondensator?

Z góry dzieki za porady, niestety nie mam oscyloskopu aby sprawdzić sinusoidę :(
  • REKLAMA
  • #2 4732809
    Dioda52
    Poziom 27  
    Ocena: 313
    Sprawdz napiecie jakie daje akumulator w czasie uruchamiania .Podejrzewam ze powodem problemow jest akumulator.Jesli silnik pracuje normalnie podlanczany do sieci , z przetwornicy tez bedzie pracowal , jesli wydajnosc pradowa bedzie wystarczajaca.Jakiej mocy jest silnik i pozostale urzadzenia ktore ma zasilacz przetwornica .Pamietajmy o tym ze w momwncie startu prad jest znacznie wiekszy , nawet dwukrotnie ,trwa to kilka sekund .
  • REKLAMA
  • #3 4732947
    ArthB
    Poziom 2  
    Odpowiadam