logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór mikrokontrolera do budowy robota - Atmega128 czy inny?

Manalessar 20 Lut 2008 18:22 2481 21
  • #1 4827097
    Manalessar
    Poziom 10  
    Witam. Jestem na 3 roku informatyki i ostatnio wrocilem do mojego zamilowania z dziecinstwa ukladami zdalnego sterowania a takze robotami(i programowaniem ich). Chcialbym stworzyc robota jednak z tego co zuwazylem nie jest to takie proste i opiera sie glownie o dobre poznanie mikrokontrolerow. Dlatego postanowilem ze przez zaczeciem tworzenia robota zrobie cos innego, zakupie potrzebne czesci, naucze sie dobrze programowac i poznam jak to wszystko dziala. I tu potrzebuje Waszej pomocy. Oto co chce zrobic: Zakupic mikrokontroler, programator, silniczek elektryczny, serwo - nastepnie podlaczyc to wszystko do siebie i zaczac zabawe w programowaniu tego i sprawdzeniu jak to wszystko dziala. I teraz mam wiele niewiadomych. Jaki kupic mikrokontroler, ktory jednak nie bedzie wymagal zbytniej wiedzy elektronicznej w montowaniu go, chcialbym gotowa plytke, do ktorej podlaczyc mozna programator i wszystkie urzadzenia(silniczek, serwo) i polaczyc je. Widzialem ze Atmega128 ma wbudowane funkcje PWM(to chyba moze sluzyc do regulacji obrotow silnika?) nie wiem jak z innymi. W zasadzie mam ograniczony budzet jednak wolalbym zainwestowac od razu w cos przyszlosciowego(dobry mikrokontroler, ktory bede mogl wykorzystac w innych projektach). Czy jednak musze poznac cala elektronike, zeby samemu zmontowac taka plytke kupjac jedynie sam chip mikrokontrolera? Nastepnie jak podlacza sie powiedzmy silnik pod mikrokontroler? Przylutowuje przewody pod nozki kontrolera? I pewnie trzeba wiedziec pod ktore... bede wdzieczny za kazda pomoc a w szczegolnosci teraz mi zalezy na tym co mam kupic aby zaczac zabawe z tym wszystkim. Pozdrawiam
  • #2 4827209
    Lysoleq
    Poziom 17  
    Ocena: 12