Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat PANDA 2003 - zapalona lampka immobilizera

wr 22 Lut 2008 18:59 11452 17
  • #1 22 Lut 2008 18:59
    wr
    Poziom 10  

    Samochód nie daje się uruchomić. Po przekręceniu stacyjki pozostają zapalone tylko kontroli od ładowania akumulatora i immobilizer ( nie świeci się oliwienie). Gdzie szukać usterki?

    1 17
  • #2 22 Lut 2008 19:11
    kryszt44
    Poziom 17  

    sprawdź drugim kluczykiem (zapasowym) jeśli bez efektu będzie imo.

    1
  • #3 22 Lut 2008 19:21
    wr
    Poziom 10  

    Drugi kluczyk nie pomógł. Samochód zachowuje się bez zmian. Jeśli padł immobilizer to jak go sprawdzić? Zastanawiające jet tylko dlaczego nie zapala się oliwiarka i nie słychac popki paliwa.

    0
  • #5 25 Lut 2008 13:13
    Michu10
    Poziom 32  

    Antena nie odbiera kodu z kluczyków

    1
  • #6 25 Lut 2008 21:01
    wr
    Poziom 10  

    "Fachowcy" z fiat'a podłączyli komputer diagnostyczny do auta i nie mogą nawiązać z nim komunikacji. Kazali czekać aż wróci ze szkolenia ich najlepszy specjalista. Czy można sprawdzić sam komputer silnika? Jak?













    02

    0
  • #7 25 Lut 2008 21:35
    vvaldek
    Poziom 28  

    czy swieci sie lampka awarii silnika ? sprawdz czy na rozowym kabelku od stacyjki jest 12V po wlaczeniu zaplonu

    0
  • #8 25 Lut 2008 22:00
    wr
    Poziom 10  

    Nie pali się kontrolka od silnika , tylko immobilizera i od ładowania. Napięcia na stacyjce nie sprawdzałem , ale za to pomierzyłem na bezpiecznikach w komorze silnika i były na F18, F16 itd.

    0
  • #9 25 Lut 2008 22:02
    T.I.R.
    Poziom 13  

    Witam !!!

    Jezeli fachowcy w Fiacie nie moga sie polaczyc to powinni sprawdzic zasilanie. Jezeli sterownik silnika nie ma zasilania to nie swieci sie lampka CHECK i co za tym idzie immo (body) nie moze sie "porozumiec" z tymze sterownikiem co do wylaczenia immo.

    Najlepiej sprawdzic wszelkie bezpieczniki w fiatach z tego co kojarze immo sie nie rozprogramowywaly. Wg. mnie brak zasialnia na sterowniku silnika na 90%.

    Gdybys podal dokladniej dane auta to moze sie cos by sie wymyslilo (nie chodzi mi w tym momencie o numer rejestracyjny ani kolor)

    Pozdrawiam T.I.R.

    0
  • #10 25 Lut 2008 22:36
    wr
    Poziom 10  

    Autko , to jak w tytule 1,1 Actual.

    1
  • #11 26 Lut 2008 08:51
    Michu10
    Poziom 32  

    Masz usterkę lini Can , tylko schemat do ręki i jazda

    0
  • #12 27 Lut 2008 04:04
    ARTURG14
    Poziom 19  

    raczej komputer ,przerabiałem to!!

    0
  • #13 27 Lut 2008 14:35
    real
    Poziom 12  

    :))) a ja stawiam na ujarana czesc sterujaca alternatorem
    tam obieg na zegary itp leci przez alternator w tym kontrolka smarowania ...
    a czy imob jest sprawny czy nie kontrolka ma sie swiecic .

    0
  • #14 27 Lut 2008 15:25
    .gonzo.
    Poziom 14  

    Michu10 napisał:
    Masz usterkę lini Can , tylko schemat do ręki i jazda


    Też tak sądzę. Uszkodzone immo może blokować komunikację. Można też połączyć się bezpośrednio przy ECU. :idea:

    2
  • #15 27 Lut 2008 22:00
    wr
    Poziom 10  

    Zanim zabiorę się za urządzenia dopięte do CAN muszę dodać że, zmierzyłem rezystancję między zasilaniem modułu sterującego silnikiem a masą ( piny 4 złącze B modułu opisane (+30) a obudową) i wychodzi że jest kompletna przerwa. Czy nie powinno być co najwyżej MOhm'y?

    1
  • #16 27 Lut 2008 22:05
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Jest to uszkodzenie kompa (ta podluzna plaska puszka po prawej stronie silnika z 2 wtyczkami). Mozna wymieniac, ale mozna tez naprawic.

    Pozdrawiam, powodzenia!

    0
  • #17 27 Lut 2008 22:25
    wr
    Poziom 10  

    Jeśli to komp, to opisz jak go najlepiej rozebrać?

    0
  • #18 07 Mar 2008 21:50
    wr
    Poziom 10  

    Jak sugerował przedmówca uszkodził się komputer sterujący silnikiem. Autko po naprawie udało się uruchomić.
    Dzięki za zainteresowanie przypadkiem, Pozdrawiam.WR

    1