Witam, również mam problem z oderwaną membraną. Żadne klejenie chyba nie ma sensu bo membrana trzyma się na bardzo małym fragmencie. Chciałbym wymienić głośniki niskotonowe w obu kolumnach. Czytałem poprzednie porady, z których wynika że najlepszym rozwiązaniem byłaby Tesla TVM ARN 130-02/8
Ale mam kilka wątpliwości, mianowicie:
1) oryginalny głośnik ma moc 50 W i impedancję 6 Ohm, a głośniki o takiej impedancji ciężko znaleźć (np. wśród TVM nie znalazłem takich). Pomyślałem zatem że należałoby dać głośnik o większej impedancji (8 Ohm) ale i większej mocy.. będzie to poprawnie działać?
2) nie wiem do końca na jakiej zasadzie rozwiązany jest podział pasma.. nie znam się na tym za dobrze, ale wygląda to tak jak na zdjęciu - przy głośniku niskotonowym przyklejona jest cewka 4.7 mikroF 50V ale nie wiem czym jest ta biała kostka. Do wsówek za pomocą których podłącza sie ten głośnik, podpięte jest dalej zasilanie głośnika wysokotonowego i piezo (w przewód '+' włączona jest cewka 2.2 mikroF 63V). Jeśli chiałbym założyć w.w. Teslę to wystarczyłoby przylutować cewkę z oryginalnego głośnika? Czy inaczej trzeba to załatwić?
Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość
Na forum nie zamieszczamy linków do aukcji internetowych.
Regulamin p.10.11
Link usunąłem.
Zdjęcia należy załączać zgodnie z opisem:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
Poprawiłem.
Przeniosłem z: "Audio"
[Art]
Ale mam kilka wątpliwości, mianowicie:
1) oryginalny głośnik ma moc 50 W i impedancję 6 Ohm, a głośniki o takiej impedancji ciężko znaleźć (np. wśród TVM nie znalazłem takich). Pomyślałem zatem że należałoby dać głośnik o większej impedancji (8 Ohm) ale i większej mocy.. będzie to poprawnie działać?