Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

snajperek 25 Feb 2008 22:06 9230 13
Helukabel
  • #1
    snajperek
    Level 10  
    Zakupiłem sobie zegary od Skody Favorit wersja LS a ja posiadam wersję zegarów bez obrotomierza i nie wiem własnie jak podłaczyć obrotomierz:( Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
  • Helukabel
  • Helpful post
    #2
    KOGUT111
    Level 12  
    Wpiąć wtyczkę, instalacja już jest:D
  • Helukabel
  • #3
    snajperek
    Level 10  
    aha :) dziekuję :) mam nadzieje że w moim egzemplarzu nikt nie grzebał i jest.;]
  • #4
    snajperek
    Level 10  
    Jednak coś jest nie tak :( Obrotomierz nie działa:( rusza się tylko odrobine i nic.
  • #6
    pawex93
    Level 2  
    Witam i sory za odkop ale nie chce nowego tematu zakładać.
    Mam licznik za skody favorit ze starszej wersji z obrotomierzem 91r. a favoritka jest z 94r. instalacja innymi wtyczkami i plaskimi złaczmi i gdy podepnę zailanie pod 6 pin w zlaczu 6 pinowym (wedlug ksiażki ''budowa napawa eksploatacja, Jan Jałowiecki) przy wyłączonej stacyjce i wł.ączonych światłach obrotomierz wskazyje 2 - 3 RPM.?? co jest źle??
    W obrotomierzu są 3 piny +, -, to wiem gdzie podpiąć, ale nie wiem pod co podpiąć 3 pin, pewnie jest to impuls iskry??pod moduł??
  • #7
    Loszyn208
    Level 10  
    Ostatnio przekładałem w Felicji licznik bez obrotościomierza na licznik z obrotościomierzem i zagadało, po podpięciu kostek obrotomierz ruszył. W faworitce może być inaczej, ale starczy zlokalizować w liczniku pin impulsu wychodzący z licznika i podłączyć go za pomocą dodatkowego przewodu do cewki zapłonowej do zacisku 1.:|
  • #8
    pawex93
    Level 2  
    Tylko poprzednia favoritka nie dość że była starsza bo był silnik na gaźniku, a ta jest na wtrysku, nie ma modułu tylko sama cewka.
    Mówisz że ze styku nr 1 przy cewce? to nie ma problemu tylko czemu na włączonych światłach i wyłączonej stacyjce idzie orbrotek na 2-3RPM? Jeszcze sprawdzę czy coś źle nie jest.
  • #9
    pawex93
    Level 2  
    Witam ponownie przy liczniku jest wszystko ok podpięte. Nie wiem jeszcze jak podpiąć wskaźnik paliwa w poprzedniej favoritce wychodziły 4 kabelki z baku 1 do lampki rezerwy, 1 wychodził i odrazy do masy a pozostałe dwa do wskaźnika paliwa. W tej pompka paliwa jest w baku i idą też 4 przewody, po bokach 2 grube czerwony i biały, a między nimi dwa mniejsze żółty (znalazłem przy liczniku) i niebieski. Pomoże ktoś??
  • #10
    mflaku
    Level 11  
    Witam, sory ze tu ale moze ktos da rade bo ja ju znie mam sily.


    Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa.
    Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja.
    Gdzie szukac problemu ?
  • #11
    and61
    Level 26  
    mflaku wrote:
    Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa.
    Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja.
    Gdzie szukac problemu ?

    Sprawdż połaczenia w skrzynce bezpiecznikowej , a wtyki na plycie z zegarami przypadkiem sie nie rozłączyły??
  • #12
    mflaku
    Level 11  
    Po ponownym sprawdzeniu bezpiecznikow okazalo sie ze jeden przepalony ;) hehe
  • #13
    KrzysztoffM5
    Level 11  
    Witam! Ostatnio zepsuł mi się licznik w mojej skodzinie, zakupiłem więc na allegro używany. W mojej wersji fabrycznie był zamontowany zegar, jednak postanowiłem założyć obrotomierz z innej favoritki ;) Mój opis będzie przydatny tym, którzy mają wersję z zegarkiem a chcą założyć obrotomierz.

    A więc od poczatku, po zdemontowaniu zegara okazało się, że do podłączenia obrotomierza brakuje dwóch złącz w obudowie (zaznaczone czerwonymi strzałkami, na zielono w kółeczkach zaznaczone złącza zegarka):

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Ja zrobiłem to tak, że wlutowałem wsuwki męskie przewlekając je przez płytę:

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem miejsca lutowania, może nie wygląda to zbyt estetycznie, ale najważniejsze żeby nie było zimnych lutów :) Tu akurat jest dopiero jedna wsuwka wlutowana:

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Kolejnym krokiem było podpięcie przewodów obrotomierza tak jak na poniższym zdjęciu:

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    W mojej instalacji brakowało jeszcze przewodu sygnałowego (impulsowego), ja wykorzystałem pin ze starej wtyczki (zegary dostałem z wtyczkami, ktoś obciął kable), miejsce wpięcia tego przewodu do wtyczki zaznaczyłem na czerwono:

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Dla niewiedzących dodam, że jest to największa wtyczka dochodząca do zegarów :P W ten sposób podpięty kabel przeciągnąłem do komory silnika tuż przy lince prędkościomierza, przechodząc między nagrzewnicą a silnikiem skręca przy akumulatorze i dochodzi do cewki zapłonowej, było tam wolne złącze więc się tam wpiąłem (czarny kabel zaznaczony czerwonymi strzałkami, do tego samego złącza jest doprowadzony żółty kabel z modułu czy czegoś tam):

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Po wszystkim należy pamiętać, żeby sprawdzić przewód podciśnienia od serwa, bo w moim przypadku jak pociągnąłem linkę prędkościomierza to przewód podciśnienia się wypiął :P

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Po złożeniu wszystkiego obrotomierz powinien działać prawidłowo :)

    Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz Skoda Favorit 1,3 Obrotomierz

    Temat może i stary ale pewnie jeszcze nie raz komuś się to przyda :)

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • #14
    KrzysztoffM5
    Level 11  
    Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że kable od obrotomierza to odpowiednio:

    biały --> impulsowy z cewki zapłonowej
    niebieski --> masa
    brązowy --> +12V