Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara zaparowane szyby

02 Mar 2008 23:37 10110 9
  • Poziom 10  
    Witam
    Wiem że ten temat był już poruszony na forum. Lecz nie znalazłem 100% odpowiedzi na mój problem.
    Oto on:
    Posiadam samochód citroen xsara i mam potężny problem z parowaniem szyb(wszystkich) w samochodzie. Potrafią zaparować nawet przy minimalnej wilgotności zewnętrznej. Samochód nie posiada klimatyzacji.
    Oto co już zrobiłem i sprawdziłem:
    Wymieniłem filtr kabinowy(jakiś czas nawet jeździłem bez niego i nic)
    Wentylator działa na wszystkich biegach
    Sprawdziłem szczelność nagrzewnicy OK
    Staram się aby wewnątrz samochodu było zawsze sucho
    Często myje szyby środkami zapobiegającymi parowaniu
    Wszystkie te czynności nic nie pomogły lub pomogły chwilowo. Samochód potrafi tak zaparować że dmuchawa na wysokich obrotach nie może sobie poradzić.
    Słyszałem o jakichś wylotach powietrza w bagażniku ale nigdzie nie mogę ich zlokalizować, nie wiem też gdzie szukać silniczka który steruje klapą powietrza (wewnętrzne/zewnętrzne), jak sprawdzić czy on działa.
    Jeśli ktoś potrafi mi coś doradzić to czekam na odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    ustaw wentylator na 2 na obiegu otwartym, gdy zmienisz obieg na zamknięty to poiwnienes odczuc mocniejszy nadmuch
  • Poziom 13  
    Jeżeli zaparowanie szyb występuje w momencie gdy z pasażerami wsiadasz do zimnego auta, to zjawisko jest normalne. Natomiast, gdy samochód jest już ciepły, po przebiegu powiedzmy 10 km, dmuchawa jest włączona i ogrzewanie, to szyby nie powinny parować. Jeżeli auto stoi długo na wolnym powietrzu i jest nie użytkowane, to może dojść do zjawiska, że podatne na "wciąganie" w siebie pary wodnej, elementy tapicerki, jak tkaniny, czy mikroguma są nadmiernie wilgotne i wilgoć ta ulatnia się ze wzostem temp. wewnątrz uruchomionego pojazdu i kondensyje na chłodnej szybie!
    Zapobieganie prostymi metodami temu zjawisku to:
    1. Nie doprowadzać do zawilgocenia wnętrza. Są granulowane silnie higroskopijne preparaty do pochłanianie wilgoci stosowane szeroko podczas pakowania przesyłek, aby ich zawartość nie miała kontaktu z parą wodną. Można takie saszetki poukładać we wnętrzu. Ale znam też takich, co układają pomięte gazety i zmieniają je po wejściu do wozu.
    2. Po wejściu uchylić okno, nadmuch cały skierowany na szybę i max wentylator, tak długo, aż odparuje para wodna.
    3.Auto może na zapchany system odprowadzanie wody z opadów i nacieka do wnętrza, uszczelka nie dolega dokładnie do drzwi, szyby czy pokrywy bagażnika, perforacja w niewidocznym miejscu nadwozia itd.
    Należy sprawdzić takie sprawy, bo jest to zjawisko naprawdę uciążliwe.
    Reasumując: nie doprowadzać do wnikania wilgoci do wnętrza, ale jak nię już tam dostanie, to efektywnie ją usuwać przez wietrzenie i grzanie
  • Poziom 26  
    Krzysztofvmax napisał:
    gdy zmienisz obieg na zamknięty to poiwnienes odczuc mocniejszy nadmuch


    mi to tez wyglada na niedzialajaca klape obieg wewnetrzny/zewnetrzny.
  • Poziom 39  
    Znam to doskonale bowiem poruszam się tym wehikułem. I wiem, że pomimo mądrych porad po szybach leje się przy każdym deszczu lub zwiększonej wilgotności. Możliwe, że jest to wilgoć wewnątrz samochodu lecz niezbyt to mnie przekonuje, bowiem zjawisko jest dokuczliwe podczas zwiększonej wilgotności na zewnątrz. Jakimś sposobem jest całkowite zaniechanie z ogrzewania tyle, że mało wygodne. Ja w razie klęski włączam klimatyzację lecz znów w sytuacji kiedy na zewnątrz 2 st C trochę dziko. I oczywiście pomaga lekkie uchylenie szyb po obu stronach co obniża temperaturę wewnątrz. Wyczytałem o stosowaniu płynów do mycia przeciw parowaniu ale jakoś u mnie nie działa (może nie trafiłem na dobry). I tylko ciekawe, że niektórzy użytkownicy ponoć nie mają tego problemu.
  • Poziom 10  
    Witam

    Sprawdziłem zamykanie klapy obiegu powietrza(zewnętrzne/wewnętrzne)
    i chyba nie działa. Wiem że nią steruje jakiś silniczek tylko nie wiem gdzie go szukać i jak sie do niego dostać. gdyby ktoś wiedział to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź.
  • Poziom 9  
    Miałem kiedyś taki problem w Punto i w moim przypadku musiałem wymienić nagrzewnicę bo przeciekała.Strasznie dużo roboty.
  • Poziom 19  
    Masz tam filtr pyłkowy jeśli tak to wymień .
  • Poziom 18  
    Przecież pisze że wymienił.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Najważniejsze już ci napisali[działanie obiegu wewnętrzny-zewnętrzny,kratki przewietrzanianajczęściej umieszczone w tylnej części nadwozia po lewej i prawej stronie w bagażniku] i sprawdżjeszcze czy nie masz mokrej wykładziny na podłodze co może świadczyć o nieszczelności karoserii.
  • Poziom 1  
    Witam
    Umnie w Citroenie miałem identyczny problem, rozwiązanie było bardzo błahe, kiedy montowałem radio samochodowe zeskoczyła linka od obiegu powietrza :) jest to dość niefortunnie skonstruowane :|