Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeden nadajnik, kilkanaście urządzeń (różne częstotliwości?)

hindoos 04 Mar 2008 20:07 1873 10
  • #1 04 Mar 2008 20:07
    hindoos
    Poziom 20  

Witam, od razu chciałbym ostrzec, że w kwestii elektroniki jestem baaardzo zielony, dlatego z góry przepraszam za głupie pytania i proszę o łopatologiczne wytłumaczenie.

Chciałbym zrobić nadajnik na częstotliwość np. 27Mhz, który po ustawieniu odpowiedniego przełącznika i wciśnięciu guzika wysyłałby sygnał do wybranego jednego urządzenia, które jako jedyne odebrałoby go.

Z tego co wyczytałem, można to zrobić albo cyfrowo, wysyłając sygnał cyfrowy, który byłby interpretowany tylko przez odpowiedni odbiornik, albo... No właśnie, czy prostszym rozwiązaniem nie byłaby po prostu zmiana częstotliwości o np. 0.5Mhz ? I czy przeszkody takie jak ściany, drzewa, zmienią częstotliwość sygnału na tyle mocno, żeby uruchomiło się inne urządzenie?

I na koniec - czy w takim układzie bardziej opłaca się kupić gotowy moduł nadajnika / odbiornika, czy kombinować i składać to "na dziko"?
    Zależy mi na prostocie i niezawodności, zasięg do 50m.

Pozdrawiam i czekam na sugestie, bo jestem ciekaw które rozwiązanie jest lepsze - na pewno macie większe doświadczenie :) Jakbym mówił coś źle, proszę, poprawcie mnie :)

0 10
  • #2 04 Mar 2008 20:29
    c2h5oh
    Moderator

Cześć.

To, o co pytasz, to jest aparatura do zdalnego sterowania modeli.
    Lepiej kup gotowe, bo na eksploatację samodzielnie zbudowanego nadajnika nie zezwalają przepisy.

0
  • #3 04 Mar 2008 20:35
    hindoos
    Poziom 20  

A jak to się ma do ceny i do możliwości zmiany częstotliwości? Bo sam nadajnik i odbiornik problemem nie jest, na elektrodzie czy googlach jest tego mnóstwo, tylko chodzi mi o zmianę tej częstotliwości - coś jak kanały na PMR lub CB.

0
  • Pomocny post
    #4 04 Mar 2008 20:39
    SP5ANJ