Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 1.8i silnik przy temperaturze ma wyzsze obroty

max223 11 Mar 2008 12:24 1725 18
  • #1 11 Mar 2008 12:24
    max223
    Poziom 9  

    Witam wszystkich:) mam problem,otuz mam Vectre A 1.8i mono wtrysk i mam problem takiego typu ze jak silnik jest rozgrzany to sam sobie zwieksza obroty i pracuje na wysokich obrotach jak go zgasze takiego nagrzanego chociaz na 2 lub 3 minuty to nawet taki rozgrzany pracuje na normalnych obrotach ale chwile tak pochodzi i obroty sie zwiekszają i niewiem co zrobic i od czego to moze zalezec :( jak jest zimny to do puki sie nie nagrzeje to chodzi ok ale jak sie nagrzeje to zaczynają sie problemy:( auto jest 91,97 rok bo to składak.Prosze o pomoc wszystkich ktuzi cos wiedzą w tej sprawie.Z góry dziekuje i pozdrawiam.

  • #2 11 Mar 2008 17:08
    adam7009
    Poziom 38  

    odczytaj błędy to coś wyjaśni.

  • #3 11 Mar 2008 19:05
    max223
    Poziom 9  

    on mi nie pokazuje zadnych błedów a chodzi na wyzszych obrotach a jak mu odłacze na odpalonym silniku jedną z kostek na tym wtrysku,czujnik od przepustnicy tam są 3 przewody to obroty silnika spadaja na prawidłowe ale wtedy bardzo kiepsko reaguje na gas (dusi się) i zapala sie taka pomaranczowa kontrolka która przedstawia silnik czy cos takiego:(

  • #4 11 Mar 2008 19:15
    jaccol
    Poziom 11  

    Sprawdż czujnik temperatury wody który daje sygnał na komputer,a czy dobrze odpala nazimnym.

  • #5 11 Mar 2008 22:59
    max223
    Poziom 9  

    tak na zimnym odpala bez problemu i chodzi ok tylko jak sie nagrzeje to pracuje na wysokich obrotach a co do czujnika to niewiem ja prubowałem mu odłaczac na odpalonym silniku czujniki,ten od korektora czyli sąde czy jak to sie tam zwie i odłaczałem tez czujnik u góry koło rozrządu,koło głowicy taka jedna wsuwka i tak samo chodził;/ obroty tylko spadały jak odłaczyłem to na przepustnicy co ma 3 przewody ale wtedy sapalała sie pomaranczowa kontrolka na której jest narysowany silnik czy cos takiego to jest jakis check czy cos takiego ale wtedy silnik kiepsko pracował jak mu dawałem gazu:(

  • #6 11 Mar 2008 23:15
    adam7009
    Poziom 38  

    czujnik temp. wody jest z tyłu na kolektorze dolotowym ,kostka chyba koloru niebieskiego,ten co rozłączałeś to pokazuje temp. na zegarach i nie ma nic wspólnego z pracą silnika.

  • #7 11 Mar 2008 23:52
    kwok
    Poziom 38  

    cz temp wody jest pod zespołem monowtrysku w kolektorze ssącym trochę w stronę paska klinowego
    uwaga: przy odłączonym czujniku zapala bardzo ciężko przy pełnym otwarciu przepustnicy (bez gazu nie zapali) tzn leje paliwa jak z wiaderka (czarny dym rury i zgaśnie poniżej ok 2500 rpm) do momentu aż zapali kontrolkę wtedy chodzi normalnie
    proponuję odłączyć ten czujnik na rozgrzanym silniku w trakcie pracy albo pomierzyć rezystancję - powinno być ok 100-300om

  • #8 12 Mar 2008 01:50
    sentcar
    Poziom 15  

    zwroc takze uwage na tps

  • #9 12 Mar 2008 11:21
    jaccol
    Poziom 11  

    Oporność tego czujnika zmienia sie pod wpływem temperatury ,włóż go do gorącej wody i zmierz oporność potem go trzeba schłodzić , znowu zmierz i zobacz czy oporność się zmienia jeśli tak to dobrze , a jeśli nie to go wymień.

  • #10 12 Mar 2008 19:11
    max223
    Poziom 9  

    Co do tego czujnika koło alternatora koło paska klinowego tam styłu w strone szyby co ma taką niebieska kostke to odłaczałem go na rozgrzanym silniku jak chodził juz na wyzszych obrotach i nic mu nie pomogło co do tego tps to nawet niewiem co to jest;/ ja z kolega dyskutowałem i on mówił ze moze sonda czyli to na korektorze wychodzacym ten czujnik lub ze raczej bardziej prawdo podobne ze to silniczek krokowy swiruje bo ze on niby odczytuje i daje sygnał na komputer i tez sam pracuje i jest odpowiedzialny za prace silnika ale \czy to to ?? tego niewiem ;/ a zabardzo niewiem jak sie złapac za te pomiary tego wszystkiego,jak to posprawdzac i pomierzyc;/

  • #11 12 Mar 2008 19:27
    kwok
    Poziom 38  

    TPS to cz położenia przepustnicy - jego rezystancja jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy
    silniczek krokowy zostaw w spokoju bo jeśli są sytuacje w których obr są normalne tzn że silniczek chodzi a nieprawidłowość wynika z tego że komputer tak go ustawia - sam silniczek niczego nie czuje i nie daje żadnego sygnału (jest sterowany przez kompa)
    sondę jak najbardziej trzeba sprawdzić - jeśli masz woltomierz (zakres 0-2V) to jak to zrobić bez problemu znajdziesz w necie
    napięcie z sondy powinno oscylować w zakresie ok 0.2-0.8V ok 1 raz na sekundę na wolnych obrotach, a na wyższych obrotach 2-5 razy na sekundę
    jeśli będziesz sprawdzał na zimnym silniku to ok 1-2min po odpaleniu (wtedy kiedy chodzi jak trzeba) i drugi raz sprawdź wtedy kiedy występuje anomalia

  • #12 12 Mar 2008 19:54
    max223
    Poziom 9  

    Co do tej sondy to to niby to co jest na korektorze wydechowym to jak on juz zaczoł swirowac i był na wyzszych obrotach to mu to odłaczałem na odpalonym silniku i nic nie dała,nadal wył na wyzszych obrotach;/ i odłaczałem mu inne czunjuki po kolei i nic nie dawało,dopiero reagował jak mu odłaczałem to na przepustnicy tego tps czy jak to sie tam nazywa to obroty spadały ale swieciła sie pomaranczowa kontrolka na której jest narysowany jak by silnik czy cos ten jakis check czy cos ale wtedy chodził normalnie na niskich ale zas kiepsko reagował na gas;/

  • #13 12 Mar 2008 20:04
    kwok
    Poziom 38  

    kolego max223
    odłączanie wszystkiego po kolei może nic nie dać
    widzę że trochę ciężko jest u ciebie z metodami diagnozowania więc wydrukuj sobie ten post i jedź do kogoś kto ma pojęcie o obsłudze multimetru niech ci sprawdzi rezystancję czujników, sondę, TPS
    na podstawie wiadomości które podałeś można tylko wróżyć a tu nie wróżki piszą tylko ludzie którzy przy wyciąganiu wniosków opierają się na opisach objawów i wynikach pomiarów. Z tymi drugimi jest u ciebie niesamowicie kiepsko stąd moja powyższa sugestia
    Pozdrawiam[/quote]

  • #14 12 Mar 2008 20:19
    max223
    Poziom 9  

    Ok dzieki,chyba bede musiał pomyslec cos w tym kierunku bo co do tych pomiarów to niebardzo wiem jak to posprawdzac.Będe musiał sie gdzies wybrac z tym albo dorwac inne czujniki i powstawiac w miejsca tych i to posprawdzac bo chyba inaczej to sobie z tym nie poradze;/

    Dodano po 11 [minuty]:

    A jeszcze mam pytanko bo mam tez vectre 4x4 z silnikiem 2.0 tylko ze tamte auto jest rozpierniczone to znaczy ma popsuta pompe od wspomagania i ten naped 4x4 nie chodzi i wspomaganie tez nie chodzi ale nie to jest najgorsze,najgorsze jest to ze z tyłu obydwa gniazda na sprezyny utoneły w karoseri i spawanie i klejenie całego tyłu chyba niema sesu i chciałem sie zapytac czy do tej 1.8 wejdzie mi silnik 2.0 ??? oczywiscie ze zwykła skrzynią bo ta 4x4 to nie wejdzie bo tunel odsrodkowy jest duzo szerszy bo jezeli by ten silnik pasował na poduchy ze zwykła skrzynią do 2.0 to bym włozył silnik 2.0 z całym komputerem i z całymi sterownikami tego silnika.

  • #15 12 Mar 2008 21:10
    adam7009
    Poziom 38  

    będzie pasował do wszystkiego tylko musisz zmienic z instalacją i sterownikiem ,skrzynia ,przeguby, mocowania to samo.

  • #16 12 Mar 2008 21:38
    max223
    Poziom 9  

    Ok to fajnie ;) dzieki za info ;)

  • #17 15 Mar 2008 18:12
    max223
    Poziom 9  

    Witam,pisze bo ta usterka w tym moim aucie jest naprawde dziwna bo jezdziłem teraz tym autem tu po miescie i temperatura wody doszła do 90 stopni i właczył sie witrak i temperatura spadała a auto nie swirowało wiec juz naprawde niewiem czy to komputer moze ?? ale chyba tez nie bo jak jechałem do wawy i przez wrocław przez miasto jak sie zgrzał to temperatura była 90 chodził wiatrak a auto zaczeło swirowac na wyzsze obroty wczodził ale jak wyjechałem z mista i autostradą darłem na wawe to temperatura była nizsza bo było lepsze chłodzenie i auto nie swirowało i tu teraz tez troszku po miescie jezdziłem i temperatura miała 90 wiatrak sie załaczył i tak chyba było ze 2 razy taka temperatura i auto chodziło ok.Niewiem moze dlatego ze jest chłodniej na dworzu a jak jest cieplej to go bierze i niewiem czy on moze ma jakis czujnik temperatury silnika i od temperatury silnika swiruje czy oco mu chodzi;/ bo od temperatury wody to chyba niejest bo miał temperature taką ze witrak sie załaczył i schładzał i chodził ok nie wchodził na wyzsze obroty;/ niewiem co juz otym myslec;/ co z tym zrobic?? czy wymieniac wszystkie czujniki po kolei ?? czy moze komputer wymienic ??

  • #18 15 Mar 2008 18:21
    mgg
    Poziom 12  

    Wymień uszczelkę pod Multeckiem (monowtryskiem) i będzie po robocie.Kiedyś przerabiałem te tematy.powodzenia
    Paweł SZ.

  • #19 15 Mar 2008 18:40
    max223
    Poziom 9  

    A czy to mu pomoze ?? czyli uszczelke tam pod tym wtryskiem na kolektorze ssacym ??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME