Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilnie potrzebny projekt zegarka.

bobsterr 13 Mar 2008 18:32 1535 4
  • #1 13 Mar 2008 18:32
    bobsterr
    Poziom 10  

Witam

Jestem początkujący w programowaniu mikrokontrolerów.
    pilnie potzebuję pomocy w napisaniu programu.
    Główne założenia projektu to zegar wyświetlany na wyświetlaczu lcd z możliwością ustawiania go za pomocą pilota.

Zapewne ten projekt dla niektórych forumowiczów jest banalny. jednak dla mnie to nie takie proste.
    Znam podstawy programowania i ogólnie to robię to od niedawna.
    Muszę zrobić ten pojekt na zaliczenie w szkole.

Jeżeli chodzi o projekt płytki i jej wykonanie to już mam to za sobą, było to w sumie najłatwiejsze. Myślę, że to co stworzyłem będzie odpowiednie do mojego projektu. Schemat ideowy i zdjęcia zamieszczam w załącznku.

Jeżeli chodzi o program to tu mam duże problemy.
    Cały program widzę jako trzy główne podprogramy.
    -wyświetlanie czasu na wyświetlaczu
    -ustawianie zegara za pomocą pilota
    -oraz odliczanie samego czasu z uwzględnieniem czasu potrzebnego na wykonanie dwóch poprzednich podprogramów.

Najtrudniejsze w tym projekcie jest to że nie mogę użyć zewnętrznego zegara czasu rzeczywistego.

Użyłem rezonatora kwarcowego 12MHz

Płytka została uruchomiona, wyświetlam dowolny tekst na wyświetlaczu.
    Chciałbym wykorzystać do ustawiania pilota z kodowaniem RC5. Do odbierania sygnału uzyłem scalonego odbiornika podczerwieni.

Proszę o pomoć w napisaniu programu.

0 4
  • #2 13 Mar 2008 22:08
    dawid512
    Poziom 32  

Prosto, szybko, latwo a wiec BASCOM AVR. Najprostszy zegar mozesz wykonac przez podlaczenie kwarcu zegarkowego 32,768 kHz do TOSC1 i 2.