Witam
Jestem początkujący w programowaniu mikrokontrolerów.
pilnie potzebuję pomocy w napisaniu programu.
Główne założenia projektu to zegar wyświetlany na wyświetlaczu lcd z możliwością ustawiania go za pomocą pilota.
Zapewne ten projekt dla niektórych forumowiczów jest banalny. jednak dla mnie to nie takie proste.
Znam podstawy programowania i ogólnie to robię to od niedawna.
Muszę zrobić ten pojekt na zaliczenie w szkole.
Jeżeli chodzi o projekt płytki i jej wykonanie to już mam to za sobą, było to w sumie najłatwiejsze. Myślę, że to co stworzyłem będzie odpowiednie do mojego projektu. Schemat ideowy i zdjęcia zamieszczam w załącznku.
Jeżeli chodzi o program to tu mam duże problemy.
Cały program widzę jako trzy główne podprogramy.
-wyświetlanie czasu na wyświetlaczu
-ustawianie zegara za pomocą pilota
-oraz odliczanie samego czasu z uwzględnieniem czasu potrzebnego na wykonanie dwóch poprzednich podprogramów.
Najtrudniejsze w tym projekcie jest to że nie mogę użyć zewnętrznego zegara czasu rzeczywistego.
Użyłem rezonatora kwarcowego 12MHz
Płytka została uruchomiona, wyświetlam dowolny tekst na wyświetlaczu.
Chciałbym wykorzystać do ustawiania pilota z kodowaniem RC5. Do odbierania sygnału uzyłem scalonego odbiornika podczerwieni.
Proszę o pomoć w napisaniu programu.
Jestem początkujący w programowaniu mikrokontrolerów.
pilnie potzebuję pomocy w napisaniu programu.
Główne założenia projektu to zegar wyświetlany na wyświetlaczu lcd z możliwością ustawiania go za pomocą pilota.
Zapewne ten projekt dla niektórych forumowiczów jest banalny. jednak dla mnie to nie takie proste.
Znam podstawy programowania i ogólnie to robię to od niedawna.
Muszę zrobić ten pojekt na zaliczenie w szkole.
Jeżeli chodzi o projekt płytki i jej wykonanie to już mam to za sobą, było to w sumie najłatwiejsze. Myślę, że to co stworzyłem będzie odpowiednie do mojego projektu. Schemat ideowy i zdjęcia zamieszczam w załącznku.
Jeżeli chodzi o program to tu mam duże problemy.