Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka ładowania poldek

lowik 10 Sty 2004 01:15 6679 33
  • #1 10 Sty 2004 01:15
    lowik
    Poziom 10  

    mam problem a mianowicie chodzi o kontrolkę ładowania w polonezie rok produkcji 1996.od paru dni poprostu jazy sie a gdy daje sie wiecej gazu to prawie gasnie.Ale co najciekawsze ładowanie jest bo nawolnych obrotach sciągnołem kleme a silnik nie zgasł.jaka moze byc przyczyna jazenia sie kontrolki ?
    za pomoc z gury dzieki.

    0 29
  • #2 10 Sty 2004 08:38
    teodor76
    Spec od samochodów

    najczęsciej szczotki z regulatorem napięcia mogą byc juz starte lub się zatarły niewyklucza sie że diody mogą być uszkodzone

    0
  • #3 10 Sty 2004 08:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 10 Sty 2004 09:05
    lowik
    Poziom 10  

    a czy to ma duzy wpływ na ładowanie bo fsumie ono jest,czy długo bedzie z takim czyms mozna pojezdzic czy raczej wymaga to naprawy ?

    0
  • #5 10 Sty 2004 09:13
    wojtek12345
    Poziom 23  

    :arrow: lowik masz dużo szczęścia, że nie wygotowałeś elektroniki w aucie. Czy wiesz jakie napięcia potrafia pojawiać się w instalacji po zdjęciu klemy przy pracującym silniku? Myślę, że trzeba to napisać, żeby nie znalazł się naśladowca, że nie wolno w ten sposób sprawdzać ładowania!

    0
  • #6 10 Sty 2004 09:43
    lowik
    Poziom 10  

    jeszcze jedno pytanie czy taka sytułacja ma duzy wpływ naładowanie akumulatora,czy naprawde wymaga to jak najszybszej naprawy czy mozna z tym jezdzic ?bo jesli ono jest to jakie powinno byc bo mierzyłem woltomierzem i pokazywało mi prąd 14,06 V podczas pracy silnika,czy w takiej sytułacji nie rozładuje mi sie akumulator,czy bedzie on wystarczajaco ładowany przez ten alternator.

    0
  • #7 10 Sty 2004 11:45
    wojtek12345
    Poziom 23  

    Napięcie ładowania masz dobre, ale jeśli masz problem z diodami to szybko może rozładować się akumulator jak dłużej postoi. Sprawdź na wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach pobór prądu z akumulatora to może będzie wiadomo coś więcej.

    0
  • #8 10 Sty 2004 12:12
    lowik
    Poziom 10  

    mierzyłem w czoraj na zapalonych swiatłach troche prond ładowania spadł dokładnie voltomierz pokazywał 13,70 volta na wolnych obrotach i skakał troche do góry troche naduł.bo z akumulatora gdy silnik nie pracuje to pokauje mi prond 12,40 wolt po uruchomieniu wzrasta do 14,4 wolta a na swiatłach spada do 13,70 wolta ?.wiecej zeczy nie załanczałem tylko swiatła i sprawdzałem.i tak to wyglonda.

    0
  • #9 10 Sty 2004 12:32
    wojtek12345
    Poziom 23  

    Pobór prądu mierzysz włączając miernik między zdjęty z jednej klemy przewód i klemę(tą z której zdjąłeś przewód). Miernik musisz ustawić na amperomierz. Na początek ustaw zakres 20A i zobacz co Ci pokaże.

    0
  • #10 10 Sty 2004 16:19
    Bzzz
    Poziom 17  

    Czesc
    Sprawdz naciag paska klinowego i czy polaczenia przewodow elektrycznych z alternatorem sa dobre (poluzowane zasniedziale).jezeli to niepomorze to albo do wymiany diody wzbudzenia, albo regulator.

    0
  • #11 10 Sty 2004 17:43
    amd
    Poziom 16  

    Gdy u mnie byl taki objaw o ktorym piszesz okazalo sie ze uszkodzone sa 2 z 3 diod wzbudzenia.

    0
  • #12 10 Sty 2004 18:48
    jan12345
    Poziom 14  

    masz uszkodzony prostownim i jak zauważył jeden z kolegów unikłeś cudem uszkodzenia elektroniki w swoim bolidzie jak by nie było szczotki /tek/ to by kontrolka po włączeniu zapłonu się nie świeciła/ładowania/prawddopodobnie jak już ktoś wyżej wymienił masz uszkodzoną jedną z diód od wzbudzenia.

    0
  • #13 11 Sty 2004 00:22
    lowik
    Poziom 10  

    ok wszystko rozumiem tylko czy z tymi uszkodzonymi diodami da sie jezdzic czy wymaga to natychmiastowej naprawy jezeli tak to czy diody mozna kupic w sklepie i przelutowac czy jest to bardziej skomplikowana operacja,moze udało by sie w tej sytułacji przejezdzic zime ??

    0
  • #14 11 Sty 2004 02:46
    amd
    Poziom 16  

    Lepiej to napraw bo alternator pracuje "na pol gwizdka". Diody dostaniesz w sklepie ale musisz wiedziec ktore to a wszystkich jest 9. 3 z nich sa od wzbudzenia. Niestety nie powiem ci w ktorym miejscu bo nie znam dokladnie budowy alternatora od poldka. Jesli nie czujesz sie na silach pozwol zrobic to komus kto tym sie zajmuje na codzien. Jesli sam wymontujesz alternator wielkich kosztow nie poniesiesz.
    Ewentualnie jak znajde chwilke czasu poszukam moze gdzies w literaturze znajde schemat zlozeniowy tego alternatora to ci podesle.

    0
  • #15 11 Sty 2004 06:56
    Bzzz
    Poziom 17  

    Czesc
    diody umieszczone sa na radiatorach sa one scisniete w otwory.Jezeli rzeczywiscie poszly ci diody wzbudzenia to muszisz wymienic caly radiator z diodami bo nie sa dostepne osobno(tylko diody ujemne sa zamienne) i to ulatwi ci sprawe bo niemusisz ich wciskac na prasie ani nic rozwiercac .na twoim miejscu dalbym to do elektryka bo zabawy mozesz miec z tym kupe.Przy okazji wymieni ci lozyska, szczotkotrzymacze itd. bedzie jak nowy;)

    0
  • #16 11 Sty 2004 10:07
    lowik
    Poziom 10  

    a czy ten cały radiator z diodami jest w miare dostempny w sklepach

    0
  • #17 11 Sty 2004 10:27
    CKsrv
    Poziom 32  

    Na pewno jest dostępny w wiekszości sklepów.

    0
  • #18 11 Sty 2004 11:21
    sekiewicz@wp.pl
    Poziom 12  

    Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów.
    Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik jeszcze jest na ssaniu - wyższe obroty.Chcąc się dowiedzieć przy jakich obrotach jaka jest wydajność prądowa (w zależności od posiadanego miernika) można wpiąć miernik z zerem po środku lub Metex-a (ma zakres 20A) w obwód akumulatora - pomijając układ prądowy rozrusznika (duży prąd - może spalić przyrząd).Włączamy światła np. krótkie i najeżdżamy obrotami i patrzymy kiedy bilans prądu równa się "zero".To są obroty przy których wydajność prądowa równoważy pobór prądu przez światła + zapłon (dla PF 126p zapłon + światła + tylna szyba - to ok. 1300 obr/min).W okresie zimowym dodatkowo może wchodzić tylna szyba - ogrzewanie.Najnowsza wersja Poloneza pobiera tylko 28A (dwadzieścia osiem amper).Te same pomiary można dokonać dla innego obciążenia.Pomiary owe zalecam zrobić gdy akumulator jest w pełni naładowany - w zależnosci od regulatora 14 -14,4 V.Ja mam juz 9 lat zainstalowany w samochodzie amperomież z zerem pośrodku i chwalę to sobie.Co prawda wygląda to troszkę ochydnie ale ostatecznie on jest dla mnie a nie innych - wiem wtedy na czym stoję.

    0
  • #19 11 Sty 2004 12:05
    JCK
    Poziom 25  

    Witam!
    Niektórzy koledzy elektrodowicze wypalili z wielkich dział!
    Zanim zaczniesz rozbierać alternator sprawdź ,popraw kontakty,przewód od alternatora do aku.
    Spadek napiecia na nim objawia sie dokładnie tym co opisałeś.
    To jest jedna z prawdopodobnych przyczyn,choć nie pomylę sie gdy ten sam objaw ma miejsce gdy przełącznik w stacyjce(styki,konektory w
    kostkach są już wypracowane i przegrzane).
    Zima,sól,dodatkowe odbiorniki prądu ujawniają słabe punkty instalacji.

    Generalnie.
    Niewielka(ok.1V) różnica napięcia na prostowniku pomocniczym a napięciem pokładowym jest tym,które powoduje żarzenie.
    (oczywiście nie wykluczam innych uszkodzeń,choć twoje pomiary napięcia
    na aku raczej je eliminują)
    HeJ.

    0
  • #20 11 Sty 2004 15:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 11 Sty 2004 16:33
    JCK
    Poziom 25  

    Witka!
    :arrow:elektrit zawyrokował i..... skazał naszego kolege
    lowik
    na ciężkie roboty.
    No niech tak będzie,jak najwyższy chce.
    Miejmy nadzieje,że się nie myli w swej stanowczości.
    HeJ.

    0
  • #22 11 Sty 2004 22:44
    amd
    Poziom 16  

    Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma racje ze taki objaw tym bardziej w takim aucie jak polonez moze byc spowodowne roznica napiecia miedzy zaciskiem do kontrolki ladowania w alternatorze a napieciem w instalacji pokladowj auta. Taka mozliwosc takze trzeba wziasc pod uwage i aby ja wykluczyc nalezy postapic jak pisalem powyzej.

    0
  • #23 28 Sie 2006 17:44
    kaiko
    Poziom 10  

    Jeżeli był by ktoś tak miły i mnie upewnił w przekonaniu a mianowicie mam podobny problem do opisanego tu lampka kontrolki ładowania sie swieci z tym ze ładowanie mam na wolnych to między 17 a 20 a na obrotach już koło 2000 i dalej to rośnie w granicach 24 ( jak w tirze ha ha) i czy to jest wina DIOD wzbudzania oczywiście wykluczam regulator czy zaśniedziałe styki tego prosze nie radzić mi sprawdzać bo jest OK. Po prostu chodzi o to iż nie jestem pewny do końca jak można za pomocą miernika sprawdzić która z diod jest walnieta ? a chodzi tu właśnie o koszta
    PS Dla ciekawych podaje ceny
    Dioda ujemna lub dodatnia 1 szt. 4.50 zł
    Diody dodatnie na mostku lub jak kto woli na płytce (wprasowane już 3 szt) 25 zł
    Płytka diod wzbudzania 15 zł
    Z góry dziekuje za pomoc

    0
  • #24 28 Sie 2006 18:36
    mario1982
    Poziom 15  

    heh aż kolego mnie zrobiło śie niesmacznie jak napisałeś że śćiągłeś kleme z akumulatora na zapalonym śilniku,w prądnicach takie coś można było stosować ale w alternatorach nie?heh może poprostu podstaw autko do jakiegoś warsztatu co ma dobrą opinie i nie karze ci za robote płaćić kroćie....wiesz można by podpowiadać co się dzieje i dlaczego kontrolka żarzy ale jak zastosowałeś śćiągnięcie klemy poprostu przez niewiedze może oddaj to w ręce czyjeś kto śię na tym zna?sorki za moją szczerość ale można na forum podpowiadać ale nikt za ćiebie tego nienaprawi...tak jak koledzy podpowiadają może być któraś z diód bądz niewielkie zwarcie w stojanie ale bez przemieżenia ani rusz....kontrolka lub miernik w dłoń wszystkie chwyty dozwolone ........polonez jest takim autkiem gdzie można eksperymentować............

    0
  • #25 28 Sie 2006 19:12
    kaiko
    Poziom 10  

    mario1982 po twojej wypowiedzi stwierdzam ze twoja znajomość elektryki pojazdów jest bardzo mała poza tym twoja odpowiedz raczej jest w stylu kliknąć nastepnego posta i nic wiecej jak byś choć troszke zainteresował sie moją sprawą i przeczytał post to byś zauważył że podpiołem sie pod temat z 2004 roku(bo poco pisać nowy temat) i kąkretnie pytam która dioda może być uszkodzona a nie jakieś warsztaty mi polecasz to moge zrobić sam dla tego pytam i po to jest te forum by naświetlić sobie bardziej sposób usuniecia usterki dla kogoś co ma jakieś pojęcie podałem wystarczające chyba wskazówki
    PS W dalszym ciągu czekam na jakieś zawodowe podejżenie mojej usterki

    0
  • #26 28 Sie 2006 20:45
    mario1982
    Poziom 15  

    wiesz co czasem aż ludzie mnie zadziwiają a dokładniej chodzi mi o twoje słowa cyt.która dioda może być uszkodzona......niesądzisz że ktoś jest wruszką wystarczy że koledzy podpowiadają że może to być dioda to bieżesz miernik lub kontrolke i mieżysz mam nadzieje że zasdade działania diody znasz bo co do zasady działania alternatora chyba nie.a nawet jak były dobre to przez twoje sprawdzanie ładowania odłączeniem aumulattora podczas pracy śilnika sam se je mogłeś uszkodzić...dlatego pisałem żebyś skorzystał z pomocy osoby która śię na tym zna zanim popsujesz cos więcej....nieobraż śię za tak pisze ale na forum można tylko podpowiadać a reszte muśisz sam zrobić...napisz czy mieżyłeś te diody czy masz dobre połączenia na instalacji itd...heh......mądre posty sa nagradzane

    0
  • #27 28 Sie 2006 21:22
    kaiko
    Poziom 10  

    Do mederatorów forum prosze o usówanie postów takich d.. jak mario1982 gdzie sadza że

    Cytat:
    to przez twoje sprawdzanie ładowania odłączeniem aumulattora podczas pracy śilnika sam se je mogłeś uszkodzić
    gdzie ja ci tak napisałem szlak mnie trafia jak takie ciołki za pszeproszeniem pisza.
    Cytat:
    która dioda może być uszkodzona

    Nie chodzi mi tu o która z 9 lecz która jest odpowiedzialna o taki stan żeczy dodatnia ,ujemna czy wzbudzania,
    Jak ktoś powie mi że np jak jest pold ciepły i nie pali to poradził bym mu by sprawdził np cewke a jak w alternatorze jest napiecie 24V to ktoiś kto się zna bedzie wiedział że na 91% bedzie to wina tej czy innej diody ( jak popsuje sie np dodatnie to nie bedzie wcale napiecia jak inna to inny efekt) mario 1982 ty myśl i czytaj zanim coś napiszesz a nie robisz jakiegos cholerka wie kogo a jezeli chodzi o alternatory to zyje wiecej na swiecie niz ty(wnioskuje po nicku) i na tym akurat sie znam ale to mi sie przytrafiło pierwszy raz i z diodami nigdy nie kombinowałem z pozdrowieniami dla takich jak MARIO autor tych pytań kaiko i patrz gdzie taki autor napisał tak jak ty opisujesz i nie rób jdiote z kogoś
    PS z tego zreszta co mi sie wydaje to akumulator jest do rozruchu auta a prądnica badz alternator do uzyskiwania energi tak że nie widze nic złego w zdiecu klemy z akumulatora to jest najprostszy sposób na sprawdzenie alternatora to on daje prąd autu a nie akumulator(poto daje napiecie wieksze od 12 by tylko doładować baterie) a jeżeli jest napiecie takie jak umnie to tak czy siak dostaje po dupie bateria i przewody o żarówkach nie wspomne ale widze ze potrafisz sugerowac sie tylko postami napisanymi przez innych

    0
  • #28 28 Sie 2006 21:58
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    tak że nie widze nic złego w zdiecu klemy z akumulatora

    człowieku co ty piszesz?
    jak napięcie tak ci wzrasta to wymień regulator. Piszesz że jest dobry , a skąd wiesz podstawiałeś inny czy kupiłeś nowy

    0
  • #29 28 Sie 2006 22:02
    mario1982
    Poziom 15  

    ja pierdziole jak kamieniem o śćiane...akurat o tym jakie ktos ma doświadczenie to nie twoja sprawa ale jak piszesz która dioda w l.p to rozumie że ktoś ma ci powiedzieć jeszcze dokładnie która?no chyba że będziesz robił losowanie....jak narazie to widze że piszwesz posty a nic konkretnego nie napisałeś co i jak sprawdzałeś wiesz dla mnie to daremne pisac?a co do pewnej treśći to zdziwił byś śię ile w żyćiu naprawiłem alternatorów i nie tylko a ty se z jednym niemożesz poradzić...heh poco zawalać forum głupotami szczególy sie liczą?a nie bzdety.......miłego główkowania...........p

    0
  • #30 29 Sie 2006 19:07
    kaiko
    Poziom 10  

    Cytat:
    Piszesz że jest dobry , a skąd wiesz podstawiałeś inny czy kupiłeś nowy

    Nie nie kupowałem nowego sprawdzałem na jednym zapasowym efekt był ten sam wiec poprosiłem znajomego i wykręciłem z jego poldka który oczywiście i z całą pewnościa jest dobry efekt ten sam za wysokie napięcie
    Teraz dalej panowie po co wy mi co kolwiek piszecie nie na temat ja dałem kąkretne pytanie
    kaiko napisał:
    Po prostu chodzi o to iż nie jestem pewny do końca jak można za pomocą miernika sprawdzić która z diod jest walnieta ?

    I to wszystko wystarczy by napisać czy prąd płynie i powinien iść w jedną strone a jak nie to jak oczywiscie chodzi o diode. I nic mnie więcej nie interesuje choć już z tego co poczytałem to jeżeli sie jaży kątrolka ładowania to jest wina diod wzbudzania chyba ze wszyscy źle piszą. Pozdrawiam

    0