Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odkurzacz Zelmer Elf nagrzewa się

24 Mar 2008 13:01 10590 11
  • Poziom 12  
    Witam

    Mam problem z odkurzaczem Zelmer Elf. Otóż odkurza on niby normalnie ale strasznie się przy tym grzeje i głośno pracuje. Otworzyłem go przeczyściłem spirytusem komutator nasmarowałem łożyska ale to nic nie dało. Może powinienem łożyska wymienić aczkolwiek jeśli ktoś zna powód takiego zachowania odkurzacza byłbym wielce zobowiązany.

    Pozdrawiam.

  • Poziom 26  
    Czy silnik wchodzi na pełne obroty?Czy w czasie pracy silnika na komutatorze widać mocne iskrzenie?
  • Poziom 26  
    Miałem to samo , łożyska do wymiany, chyba że już go przegrzałeś , to będzie tak jak kolega wyżej napisał.
  • Poziom 12  
    Iskrzy dosyć mocno i wchodzi na pełne obroty.
  • Poziom 18  
    to niestety wirnik jest do wymiany ?

  • Poziom 26  
    Sprawdź jeszcze szczotki czy dobrze dociskają do komutatora.Ale obawiam się że tak jak kolega wyżej pisał wirnik do wymiany.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem.
    A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach - i smarowanie łożysk nic nie da. To lub zużyte szczotki dałoby głośną pracę odkurzacza.
  • Poziom 12  
    Szczotki dobrze dochodzą do komutatora i są bardzo mało zużyte. A jeśli chodzi o temperaturę to bardzo gorący jest zarówno wirnik jak i stojan.
  • Pomocny post

    Poziom 26  
    To jednak wirnik do wymiany.Pamiętaj również jak będziesz wymieniał wirnik o wymianie łożysk.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty prąd do napięcia - wtedy silnik też będzie się mocno grzał - chociaż najczęściej wtedy nie wchodzi na pełne obroty. No i jeśli to łożyska to pamiętaj o wymianie filtrów powietrza, bo znowu się łożyska zatrą.